به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرگرمی های موجود در نیاگارا

جاذبه های توریستی و گردشگری

نام آبشار نیاگارا برگرفته از نام محلی Onguiaarha (در زبان سرخ‌پوستی به معنای پلکان) است. مجموعه ای از سه آبشار به نامهای نعل اسب، آبشار آمریکایی و نقاب عروس که در مرز آمریکا و کانادا در استان انتاریو از قلمروی کانادا و در ایالت نیویورک از قلمرو آمریکا، در سر جنوبی گلوگاه رود نیاگارا هستند. آبشار نعل اسب در بخش کانادایی و آبشار آمریکایی در بخش آمریکایی جای دارند که بوسیله جزیره بز (گوت آیلند) از هم جدا شده‌اند. آبشار کوچکتر یا همان نقاب عروس هم در سوی آمریکایی این مجموعه آبشار است که از دیگر آبشارها بوسیله جزیره لونا جدا شده است. این مجموعه آبشار در ۲۷ کیلومتری (۱۷ مایلی) شمال و شمال غرب بوفالو و ۱۲۱ کیلومتری (۷۵ مایلی) جنوب و جنوب شرق تورنتو، میان دو شهر دوقلوی نیاگارا فالز (انتاریو) و نیاگارا فالز (نیویورک) قرار داشته و رویهم رفته بالاترین سرعت جریان در بین تمام آبشارهای جهان را دارند. بلندی این آبشار بیش از ۵۰ متر (۱۶۵ پا) است. آبشار نعل اسبی با توجه به ارتفاع سقوط آب و شدت جریان، قوی‌ترین آبشار در آمریکای شمالی است. مرز بین‌المللی دو کشور در اصل از سال ۱۸۱۹ از میان آبشار نعل اسبی می‌گذرد اما این مرز به دلیل فرسایش زمین و ساخت و سازها مورد مناقشه بوده و همچنین, رنگ سبز آب آبشار محصول حل شدن نزدیک به ۶۰ تن بر دقیقه از خاک بسیار ریز و نمک در آب است که در اثر نیروی فرسایش نزدیک به ۳۰ سانتیمتر در سال رودخانه نیاگارا رخ می دهد.

سرگرمی های موجود در نیاگارا

تماشا و بازدید از موزه ها و گالری های هنری از جمله صنایع دستی، عکاسی، نقاشی، مجسمه سازی و…

دوچرخه سواری: یکی از بهترین گزینه های گشت و گذار در نیاگارا، مسیرهای طولانی دوچرخه سواری مانند مسیر پیرامونی نیاگارا و مسیر کوهستانی”Waterfront” و بسیاری از مسیرهای کنار جاده ای در سرتاسر منطقه ست که برای همه، از تازه کارها گرفته تا حرفه ای ترها که درپی مسیرهای پرچالش ترهستند، زمین کافی برای تفریح وجود دارد. شما می توانید دوچرخه تان را با خود به همراه آورده و یا در محل کرایه کنید و همچنین امکان تورهای ویژه برای گردشگران دوچرخه سوار هم وجود دارد.

فستیوال(جشنواره) و رخدادهای محلی: از سرگرمی های روباز تابستانی گرفته تا سرگرمی های زمستانی سرپوشیده، نیاگارا در هر فصلی از سال برگزارکننده جشنواره و رخدادهای شایان است. نامدارترین رخدادهای نیاگارا گرد صنعت شراب، میراث و فرهنگ، تجربه های آشپزی و سرگرمی های خانوادگی می گردد.

ماهیگیری: نیاگارا مانند یک شبه جزیره که دو دریاچه بزرگ آن را در برگرفته اند، یک سامانه گسترده از رودها و دریاچه ها را شکل بخشیده که در آنها می توان ماهیگیری و قایق سواری و بسته به هر فصل از سال می توان به صید همه گونه ماهی از قزل آلای رنگین کمان و قزل آلای دریاچه گرفته تا سالمون(Salmon), “Musky” و “Small Mouth Bass” پرداخت. در سایت، هم امکان شرکت در تورهای ماهیگیری همراه با راهنما هست و هم می توانید با قایق خودتان راهی ماهیگیری در هر نقطه دلخواه تان از نیاگارا شوید، همچنین کروزهایی هم برای سرگرمی های بیشتر در سایت در دسترس می باشد.

گلف: نیاگارا بهشت گلف بازهاست و بیش از ۴۰ زمین گلف درسراسر منطقه برای همه گونه از گلف بازها با هر توانایی ای در دسترس است. هرکسی در هر رده ای از گلف بازی، در این محل لذت خواهد برد.

کوهنوردی و پیاده روی: گوناگونی مناطق طبیعی و مسیرهای پیاده روی در نیاگارا، یک ویژگی ست. نیاگارا منزلگاه صخره بزرگ نیاگاراست که با در نظر گرفتن ویژگی های اکولوژیکی و ژءولوژیکی ویژه اش, یکی از مناطق برگزیده زیست کره جهانی یونسکو به شمار می آید. در راستای صخره بزرگ، به مسیر”Bruce” می رسید که بلندترین و کهن ترین راه باریکه کاناداست و از “Queenston Heights Forest” در نیاگارای سمت دریاچه شروع شده و سپس به مناطق طبیعی بسیاری در گرداگرد دریاچه انتاریو و تا پیش از شمال شبه جزیره “Bruce” می پیوندد. با وجود مسیر های گوناگون برای کوهپیماها در هر رده ای، هرکسی از گشت و گذار در مسیرهای مشخص بهره مند خواهد شد.

سایت های تاریخی و میراث فرهنگی: از آنجاییکه نیاگارا پایتخت پیشین کانادای شمالی و محل رخداد بسیاری از نبردهای جنگ سال ۱۸۱۲ است، شکی نیست که دارای سایتهای میراث فرهنگی بسیاری برای بازدید است.

اسب سواری: چنانچه شما برآنید تا مناظر زیبای نیاگارا را به گونه دیگری تجربه کنید، بهتر است که اسب سواری را برگزینید تا در مسیر راستای صخره فرصت یابید که به خوبی از دیدنی های شگفت انگیز پیرامون نیاگارا برخوردار شوید.

 

 

بهترین هنگام بازدید و اقامت در نیاگارا

منطقه نیاگارا در بهار از نو زنده می شود و یکی از زیباترین فصلهای سال برای تماشاست: شما می توانید با رانندگی در مسیر کناره پارک نیاگارا و تماشای جوانه های بهاری و درختان پر از شکوفه های گیلاس و تورهای یک روزه تماشای تاکستانها( مزرعه های شراب) در منطقه لذت کافی را ببرید. از ماه جون تا آگست، کناره های تماشایی آبشارها به سبب انبوه بازدیدکنندگان تابستانی بسیار شلوغ هستند و برای پرهیز از انبوه بازدیدکنندگان در سایت، می توان برای ماه های می یا سپتامبر برنامه ریزی کرد. هوا از نوامبر تا مارچ سرد بوده و بین ۲۱ تا ۳۹ درجه فارنهایت است. کناره دریاچه نیاگارا که از آبشارها با اتومبیل ۲۰ دقیقه راه است, برگزار کننده سه فستیوال بزرگ شراب می باشد: شراب یخی در ژانویه، شراب تازه سال در ماه جون و جشن شراب سال نیاگارا در ماه سپتامبر. شهر، از ماه اپریل تا نوامبر برگزار کننده جشن “شاو” است که ناشر مجموعه کتابها به ویژه به نمایشنامه های “جرج برنارد شاو” و افراد هم دوره با او می پردازد، این فصل به ویژه ۱۰ تا ۱۲ محصول و حدود ۸۰۰ اجرا را در بر دارد.

مختصات جغرافیایی آبشار نیاگارا(کانادا)

عرض جغرافیایی: ۴۳°۰۶′۰۰″ N
طول جغرافیایی:  ۷۹°۰۳′۵۸″ W
ارتفاع میانگین از سطح دریا:۱۸۴ متر/ ۶۰۳پا

فاصله نسبی از تورونتو تا آبشار نیاگارا، با اتومبیل حدود یک و نیم ساعت و با قطار حدود دو ساعت است.

تسهیلات اقامتی

شما برای اقامت در نیاگارا در سرتاسر سال گزینه های پرشماری مانند هتل و متل، B&B ، کمپینگ(اسکان در چادر)، استراحتگاه و مسافرخانه و همچنین اجاره خانه ییلاقی(cottage) را دارید و همچنین بد نیست بدانید که تارنمای  “Accessible Niagara” برای ساده کردن ورود افراد ناتوان جسمی به سایت و یک راهنمای عملی دربردارنده همه موارد کمکی برای بازدیدکنندگانی ست که برآنند تا با صندلی چرخدارشان به تماشای سایت نیاگارا بروند.

در پایان گفتنی ست که تارنمای “Niagara Greenbelt” بر پایه توریسم پایدار، پیشنهاد تازه ای مبتنی بر ترویج روش های گوناگون توریسم پایدار و سایت های توریستی جایگزین در منطقه “کمربند سبز نیاگارا” و همچنین گسترش یک پایگاه داده پویا با تاکید بر جامعه محلی را اراءه کرده که داده های خوبی را درباره منطقه و ویژگی هایش به مسافران داده و نیز برای آسایش گردشگران به روز و برای برنامه ریزی یک سفر شخصی(نه همراه با تور) مواردی مانند نکات پیرامون سایت های توریستی مد نظر، نقشه های دیجیتالی، جهت نمایی با جزییات، جهت نمایی GPS و مرور کلی بر سایت مورد علاقه را به دو شکل نوشتاری و شنیداری در اختیار گردشگران گذاشته است.

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک