به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

باغ های بوچارت در کانادا

جاذبه های توریستی و گردشگری

باغ های بوچارت (Butchart Gardens)، یک گروه از باغ های گل و گیاه در خلیج Brentwood در استان بریتیش کلمبیاست که در ۲۱ کیلومتری شمال ویکتوریا قرار گرفته است.

 

باغ های بوچارت (Butchart Gardens)، یک گروه از باغ های گل و گیاه در خلیج Brentwood در استان بریتیش کلمبیاست که در ۲۱ کیلومتری شمال ویکتوریا قرار گرفته، مساحت کل باغ ۵.۲۶ هکتار بوده و در سال‌های ۳۹-۱۹۰۴ زیر نظر جنی بوچارت طراحی و اجرا شده است. این مجموعه باغ ها در مکانی ست که پیش تر معدن سنگ آهک بوده است: در سال ۱۹۰۹ مالکین این معدن تصمیم گرفتند تا پس از پنج سال به بهره برداری از آن پایان دهند. همسر مالک معدن بر آن شد تا بر روی بقایای معدن متروکه باغی برپا کند(این تغییر کاربری-Rehabilitation یا Post mining land use- در دهه های اخیر از موضوعات اجرایی پس از پایان بهره برداری از معادن سرپوشیده و روباز، در بحث توسعه پایدار بسیار مورد توجه بوده است) که این نمونه از نخستین موارد از این دست در زمان خودش بوده و مدت ده سال هم زمان برده است. اولین باغ این مجموعه به نام سانکن پس از انتقال خاک با اسب و ارابه به منطقه راه اندازی شد. در سالهای بعدی با همکاری معماران، طراحان و باغبان های دیگر باغ های دیگری همچون باغ ایتالیایی، باغ رز،تالاب ستاره و باغ خصوصی به مجموعه افزوده شدند و تا زمان واگذاری باغ ها به نوه خانواده در سال ۱۹۳۹، دربِ باغ بدون دریافت ورودیه، به روی همگان باز بود که از آن پس ضمن گسترش شان، کسب و کار خانوادگی پردرآمدی نیز از محل آن به دست می آمد و هنوز هم مالکیت این مجموعه باغ در دست افراد این خانواده است.

 

دیدنی ها و سرگرمی ها

در باغ های بوچارت بهار همراه با افزایش فعالیت های باغبانی ست: از میانه مارچ تا می، نزدیک به ۳۰۰۰۰۰ غنچه گل در یک سمفونی رنگارنگ شکوفا می شوند. نمایش غنچه ها به ویژه در میانه ماه اپریل و در هفته نخست می اتفاق می افتد که البته اگر طبیعت و شرایط آب و هوایی هم همراهی کند. کاملیا، نرگس، مگنولیا، لاله و سیبچه از گل های این فصل هستند.

در اوایل ماه جون، رُزهای باغ گل می کنند و تا ماه سپتامبر دوام دارند. در ابتدای تابستان منظره در هم آمیختگی رُزها و گل های زبان در قفا منظره زیبایی را می آفریند. بیش از نهصد گونه گیاه در باغ ها به نمایش گذاشته می شوند. برخی از گل های فصل تابستان از این قرار هستند: بگونیا، زبان در قفا، گُل آویز، گُل ادریس، شقایق آبی و Paeonia

در پاییز که کمتر کسی به ساحل غربی کانادا به عنوان جایی برای یک پاییز برگدار رنگارنگ فکر می کند، مجموعه رنگارنگ و دل انگیزی از افراهای ژاپنی و همچنین کوکب های رنگارنگ این فصل که از جذابیتهای باغ به شمار می رود نظر همگان را به خود جلب می کند. از گلها و گیاهان این فصل از سال می توان از اَفرا ژاپنی، Callicarpa، گل داودی، Liquidamber، Heptacodium و کوکب نام برد.

فعالیت های گلخانه ای در سرتاسر سال برقرار است و به ویژه در زمستان که آذین بندی های کریسمس هم اجرا می شود و پس از آن دو ماه وقت برای رسیدگی و یا هرگونه تغییر در بافت و طراحی باغ ها در اختیار است. گُل زعفران، Daphne، علف جارو، گُل برفی، نارون کوهی و بنفشه هم از جمله گلها و گیاهان زمستانی این باغ ها هستند.

در کنار تماشا و بهره مندی از این مجموعه باغ های زیبا، سرگرمی های گوناگونی هم برای گردشگران و طبیعت دوست ها در دسترس است که از آن جمله هستند:

آلاچیق شیشه ای و چرخ و فلک رُز کودکان

آتش بازی شنبه شب ها- فقط در شنبه شب های تابستان اجرا می شود.

نورپردازی های شبانه- این مراسم پس از غروب آفتاب اجرا می شود و چشم انداز شگفت انگیزی را در فضای باغ ها می آفریند.

تورهای قایق سواری- در فصل تابستان اجرا می شوند.

تور گلخانه- در فصل پاییز، این امکان برای بازدیدکنندگان کنجکاو هست تا که پشت پرده پرورش گلها و گیاهان در گلخانه را ببینند، گرچه همه ۲۶ گلخانه این باغ ها در سرتاسر سال فعال هستند.

پیاده روی و دیدن گیاهان کهن- این باغ ها دربرگیرنده بیش از ۱۲ گونه از درختان کهن(اما نه در معرض خطر) می باشند که به فُسیل های زنده معروف هستند.

اسکیت روی یخ- ویژه کریسمس؛ از اول دسامبر تا ششم ژانویه

باغ سرپوشیده استقبال بهار- فقط در زمستان؛ از ۱۵ ژانویه تا ۳۱ مارچ، همه روزه از ۹ صبح تا۴:۳۰ عصر دایر است.

نمایشگاه تاریخی- محل زندگی مالکین این مجموعه و المان های زندگی شان در دهه ۱۹۰۰ برای بازدیدکنندگان علاقمند، به نمایش گذاشته شده است.

راه های دسترسی به باغ های بوچارت

از مرکز شهر ویکتوریا:

  • مسیر جاده ای ۳۰ دقیقه رانندگی ست که البته مسیرهای منظره دار چندان مستقیم نیستند.
  • ناوگان همگانی مسیر باغ های بوچارت با مسیر شماره ۷۵ و اتوبوس های تندرو تفریحی CVS
  • مسیرهای دوچرخه سواری
  • مسیرهای آبی با قایق های تفریحی

از مرکز شهر ونکوور:
• زمینی- رانندگی تا پایانه Tsawwassen (45 دقیقه)، اتوبوس دریایی تا خلیج Swartz (یک ساعت و سی و پنج دقیقه) و رانندگی تا”باغ های بوچارت”(نیم ساعت) – در زمان فصل شلوغ سفر بهتر است که اتوبوس دریایی پیش تر رزرو شود.
• ناوگان همگانی- خط Canada Line از مرکز ونکوور تا ایستگاه Bridgeport در Richmond و از آنجا مسیر شماره ۶۲۰ تا ایستگاه اتوبوس کنار پایانه Tswwassen و اتوبوس مسیر ۸۱ از پایانه خلیج Swartz تا”باغ های بوچارت”- اتوبوس شماره ۸۱ فقط با اتوبوسهای دریایی ای هماهنگ است که سر ساعات فرد راه می افتند.
• مسیرهای آبی با قایق های تفریحی- کسانی که با قایق شخصی به بازدید می آیند می توانند در Butchart Cove پهلو گرفته و بازدید از باغ ها را با ورود به”باغ ژاپنی” شروع کنند.
• خط های هوایی: Pacific Coastal Airlines، Air Canada و Saltspring Air

بازدید از باغ های بوچارت
در هر فصلی که قصد تماشای باغ های بوچارت را داشته باشید، همیشه چیزهای جذابی برای تماشا و تجربه وجود دارد. در فصل پربازدید (جولای و آگست)، به انبوه بازدیدکننده برمی خورید. نور صبحگاهی بسیار مناسب برای عکاسی ست و کسانی هم که دم غروب می آیند در شفق از نورپردازی های شب لذت می برند.
بهار: از اول تا ۳۱ مارچ- ۹ صبح تا ۴ عصر
از اول اپریل تا ۳۱ می- ۹ صبح تا ۵ عصر
از اول جون تا ۱۴ جون – ۹ صبح تا ۶ عصر
تابستان: از ۱۵ جون تا ۳ سپتامبر- ۹ صبح تا ۱۰ شب
از چهارم تا ۱۵ سپتامبر- ۹ صبح تا ۹ شب
از ۱۶ تا ۳۰ سپتامبر- ۹ صبح تا ۵ عصر

پاییز: از اول تا ۳۱ اکتبر- ۹ صبح تا ۴ عصر
از اول تا ۳۰ اکتبر- ۹ صبح تا ۳:۳۰ عصر
کریسمس: از اول دسامبر تا ۶ ژانویه- ۹ صبح تا ۹ شب
۲۵ دسامبر- از یک بعد از ظهر تا ۹ شب
زمستان: از ۷ ژانویه تا ۲۹ فبریه- ۹ صبح تا ۳:۳۰ عصر

آگاهی های بیشتر:

اگرچه فضای باغ ها به اندازه کافی بزرگ است، بیشتر مسیرها دارای شیب ملایم بوده و قدم زدن در آنجا آسان است و فضاهای همگانی هم به جز یک محل تماشای چشم انداز بین باغ سانکن و اسکله، براحتی با صندلی چرخدار در دسترس است و فقط صندلی های چرخدار موتوری و استاندارد اجازه ورود دارند. به دلیل چیدمان و طراحی باغ ها امکان ورود Segway وجود ندارد. همچنین پیشنهاد شده تا گردشگران برای پیشگیری از ایجاد ازدحام در مسیرهای گشت و گذار از سه پایه دوربین استفاده ننمایند.

جالب است بدانید که پوشیدن لباس های دوره های تاریخی و تیپیک در این مکان به دلیل قراردادهای اجتماعی باغ مجاز نمی باشد.

چرخ و فلک پرطرفدار Rose، یک ساعت و نیم پس از بسته شدن ورودی باغ ها، تعطیل شده و باغ ها هم فقط تا یک ساعت پس از بستن درب ورودی باز هستند.

بر مبنای قانون، تمامی فضاهای باغ محیط هایی بدور از هرگونه دود هستند.

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک