به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

موزه سلطنتی آلبرتا

جاذبه های توریستی و گردشگری

موزه سلطنتی آلبرتا(با نام پیشین موزه ایالتی آلبرتا)، موزه تاریخ طبیعی و مردم شناسی ای به شمار می رود که ترکیبی از نمایشگاه های دایمی فرهنگی و تاریخ طبیعی ست. فسیل هایی از دایناسورها و دوران عصر یخبندان، آکواریوم ماهی های بومی و حشرات شگفت انگیز بزرگ پیکر از جمله دیدنی های ویژه و تاثیرگذار موزه به شمار می آیند. بخش های تاریخ فرهنگی موزه هم به فرهنگ های بومی هایی از جمله Blackfoot، Cree و دیگر ساکنین نخستین این سرزمین پرداخته است.

ساختمان تازه ساخت این موزه در مرکز شهر ادمونتون، شمال شهرداری و در شرق برج سی ان(CN Tower) در نبش شمال غربی خیابان ۱۰۳A و خیابان ۹۷ قرار دارد. این ساخت و ساز در آگست امسال پایان یافته و گمان می رود که تا پایان ۲۰۱۷ به روی همگان گشوده شود. هزینه تمام شده ساختمان تازه و این جابجایی نزدیک به سیصد و هفتاد و پنج میلیون و پانصدهزار دلار برآورد شده است. نرخ بازدیدکنندگان موزه سلطنتی آلبرتا از سال برپایی اش(۱۹۶۷) تا کنون نزدیک به سیزده میلیون و هشتصدهزار نفر بوده است.

گفتنی ست همه ساله یک دوره نمایش فیلم نیز از سوی انجمن(غیر انتفاعی) فیلم ادمونتون در این موزه برگزار می شود که در زمستان ۲۰۱۷ نیز بناست تا زیر عنوان ستاره های ماندگار از ششم فوریه تا سوم اپریل برگزار شود.

مجموعه ها و زمینه های پژوهشی موزه سلطنتی آلبرتا

این مجموعه ها در چهار گروه بزرگ دسته بندی می شوند:

دانش زندگی. نزدیک به پانصد و هشتاد هزار گونه: گیاه شناسی، ماهی شناسی، خزنده شناسی، جانورشناسی بی مهره گان، پستاندارشناسی و پرنده شناسی.

دانش زمین. نزدیک به نه میلیون و دویست و پنجاه مورد: باستان شناسی، زمین شناسی، دیرین شناسی و محیط های زیست کواترنری(فسیل هایی از دو نیم میلیون سال پیش).

تاریخ بشر. نزدیک  به صد و سی و هشت هزار مورد: باستان شناسی، نژادشناسی، پژوهش های فرهنگی، تاریخ سیاسی و نظامی و تاریخ منطقه غرب کانادا.

سرویس های مجموعه ها. نزدیک به هفتاد هزار و صد و ده مورد: مدیریت مجموعه ها، بازسازی و نگهداری، مدیریت منابع اطلاعات، کتابخانه مرجع.

کار دایره مرمت و نگهداری، اطمینان از حفظ و نگهداری بلندمدت از مجموعه های موزه است.

 

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک