به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بنای فتح آسمان و سایر دیدنی های شهر مسکو

جاذبه های توریستی و گردشگری

شهر زیبا و شگفت انگیز مسکو در هر فصلی و هر ساعتی از روز پر جاذبه است . مسکو یکی از دیدنی ترین شهرهای جهان لقب گرفته و سالانه میلیون ها گردشگر مهمان آن خواهند بود. در ادامه این مطلب برخی از مکان های دیدنی و پر طرفدار این شهر بزرگ را به شما معرفی خواهیم نمود:

دانشگاه ایالتی مسکو Lomonosov Moscow State University

عمارت وسیع و باشکوه دانشگاه ایالتی مسکو جزو برترین دیدنی های این شهر است که بهتر است در اویت برنامه های گردشگری تان قرار بگیرد . گفته می شود این ساختمان بلندترین ساختمان تحصیلی جهان است و برج اصلی آن در حدود دویست و چهل متر ارتفاع دارد همچنین تا سال ۱۹۹۰ بلندترین ساختمان در قاره اروپا شناخته می گردید .

این عمارت نمونه ای برجسته از معماری جهان را دارد و از فواصل بسیار دور نیز چشمها را به سمت خود خیره می کند. فضاهای داخلی این ساختمان بقدری بزرگ و شگفت انگیز است که برای بازدید تمامی جزئیات آن به سالها زمان نیاز دارید.

https://tourism7.com/wp-content/uploads/2020/05/img_5ed0fa0686ce0.jpg

 

بنای فتح آسمان در مسکو Monument to the Conquerors of Space

بنای شگفت انگیز فتح اسمان دارای معماری مدرن و بسیار زیبایی در روسیه است و یکصد و ده متر ارتفاع داشته و در سال ۱۹۶۴ ساخته شده است.بدنه این ساختمان تماما از تیتانیوم ساخته شده و در بالاترین نقطه آن ماکت راکتی را میتوان دید که در حال حرکت به سمت فضا است. موزه فضایی روسیه را داخل همین بنا طراحی شده که به تازگی برای بازدید عموم گشایش یافته است . همچنین در نزدیکی موزه پارک VDNK قرار گرفته که در آن برخی دیگر از جاذبه های دیدنی این شهر را خواهید دید . اغلب گردشگران با کرایه کردن دوچرخه کل فضای این منطقه را می گردند واز گوشه و کنار آن دیدن می کنند.

کلیسای جامع سنت باسیل St. Basil’s Cathedral

معماری زیبا و باشکوه سنت باسیل اولین چیزی است که چشمانتان را به سمت خود خیره می کند، گنبدهای پیازی شکل این بنا با رنگهای زیبا طراحی شده و هویت خاصی به آن بخشیده است .

کلیسای سنت باسیل به نماد مسکو تبدیل شده و تقریبا اولین جایی است که گردشگران از ان دیدن می نمایند. همه ما تا حالا تصاویری از این بنا با گنبدهای رنگارنگ را دیده ایم و شاید اولین تصویری که از این شهر در ذهنمان تداعی می گردد همین باشد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این رنگ ها بعدا و در دویست سال پیش به آن ضافه شده و تا قبل از آن تمامی نمای بیرون خاکستری رنگ بوده است . همچنین گفته می شود جوزف استالین که از جایگاه این کلیسا در وسط این میدان راضی نبود قد تخریب آن را داشت و در زمانی ورود به آن را کاملا قدغن نمود اما تا پیش از محقق شدن هدفش برای تخریب این بنا از دنیا رفت .

کلیسای مسیح ناجیSavior on the Spilled Blood

کلیسای باشکوه و زیبای مسیح ناجی از جمله آثار تاریخی ارزشمند این شهر است که در پشت پرده ساخت آن داستانی جالب نهفته است . ناپلئون بناپارت در طول جنگ و لشگر کشی به این سرزمین در میان سرمای شدید سیبری گیر کرد و همین امر سبب شد وی شکست سختی بخورد و تصمیم به عقب نشینی گرفت همچنین در تاریخ آمده است که بزرگ ترین اشتباه ناپلئون نبرد برای فتح روسیه بوده است. تور ارزان اروپا را در سایت سفر باتو از دست ندهید.

بعد از پیروزی روسها مقابل ناپلئون مقامات این کشور تصمیم گرفتند تا کلیسایی برای تشکر از مسیح بسازند زیرا همه مردم اعتقاد داشتند علت این پیروزی حمایت و کمک حضرت مسیح بوده و وی از این سرزمین حفاظت کرده است.

ساخت این کلیسا در حدود چهل سال به طول انجامید ، و بعد از مدتی در سال ۱۹۳۱ به دستور استالین منفجر گردید . وی تصمیم داشت به جای این بنا کاخی وسیع با ارتفاع چهار صد متر بنا کند و مجسمه لنین را در بالای آن افراشته نماید . البته پروژه ای عظیمی که وی در سر داشت هیچکاه عملی نشد و در حد یک بلند پروازی باقی ماند. پس از آن مردم این کشور تصمیم گرفتند تا این کلیسا را در سال ۱۹۹۵ از نو بازسازی نمایند .

کاخ کرملینThe Moscow Kremlin

کاخ کرملین مسکو از جمله بناهای تاریخی و بسیار باشکوه در این شهر است که روزانه میزبان صدها گردشگر از سراسر دنیاست. این کاخ ما بین سال های ۱۸۳۸ تا ۱۸۴۹ میلادی به دستور نیکلای اول ساخته شد و با مساحتی در حدود بیست و پنج هزار متر مربع یکی از وسیع ترین عمارت های روسیه است . این بنا هم اکنون مقر سیاستمداران بزرگ و رئیس جمهور است و به همین خاطر از موقعیت استراتژیکی بسیار بالایی برخوردار است .

محوطه اطراف کاخ کرملین نیز دارای زمینی بسیار وسیع است و پر است از جاذبه های دیدنی و جذاب . به همین خاطر گشت و گذار در آن بسیار سرگرم کننده خواهد بود.

منبع : جاذبه های دیدنی در شهر مسکو روسیه

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک