به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

سفر به بالی و جاذبه های باتومی

جاذبه های توریستی و گردشگری

بالی جزیره کوچکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان یعنی کشور اندونزی است. این جزیره دو اقیانوس آرام و هند را به هم ‏پیوند داده است و در نتیجه این وصلت خود از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردارگردیده و مثل بسیاری از جزایر دیگر اندونزی، ‏دنیای مخصوص به خودش را دارد. دنیایی که این نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد توریستی جهان قرار داده است. ‏این جزیره جمعیتی حدود سه میلیون نفر داشته که قریب به اتفاق ساکنان آن اهل اندونزی هستند اما در سال های اخیر بدلیل ‏رشد فراوان صنعت توریست بسیاری ازاسترالیا و اروپا هم به این جزیره مهاجرت نموده و در بالی کار و زندگی می کنند‎.‎ ‏‏

این جزیره در تور بالی ارزان که مساحتی بالغ بر ۵۶۲۰ کیلومتر مربع را پوشش داده است، از لحاظ آتش فشانی فعال بوده و خاک آن برای کشاورزی بسیار حاصلخیز است. اما سوگولی آتشفشانهای بالی کوه گودان آگانگ بوده که «مادر کوه »ها نامیده می شود. این کوه، آتشفشانی فعال بوده و ارتفاعی بیش از ۳۰۰۰ متر دارد.

این جزیره دارای مناطق مختلفی است که از معروف ترین نقاط آن کوتا(KOTA) بالی و اوبود(UBUD) را می توان نام برد. در شمال و جنوب کوه های مرکزی این جزیره زمین های بسیاری حاصلخیزی برای کشاورزی وجود دارد که از آن برای کاشت برنج استفاده می کنند. مزارع پلکانی برنج بالی نیز خود شهرت جهانی داشته و از جاذبه های گردشگری این بهشت زمینی پروردگار می باشند .

نوزا لِمبونگن و یک گشت‌و‌گذار مختصر

نوزا لِمبونگن (Nusa Lembongen)، جزیره‌ی کوچکی در بین سواحل جنوب‌شرقی جزیره‌ی اصلی بالی است. آنقدر کوچک است که برای گردش در آن سه تا چهار ساعت بیش‌تر زمان لازم ندارید. نوزا لِمبونگن یکی از مقاصد معروف در بین جاهای دیدنی بالی است که می‌توان آن را برای یک روز برنامه‌ریزی کرد. سواحل جزیره، بیش‌تر گردشگران را به خود جذب می‌کنند.

تماشای موج سواری

ساحل قارچ،که به خاطر شباهت شکل ظاهری‌اش با قارچ به این نام معروف شده، نزدیک دهکده‌ی جونگوتباتو (Jungutbatu) است. ماسه‌های این ساحل مثل یک پودر سفید و نرم است و دریای جلوی چشم به رنگ فیروزه‌ای و زیبا است. بسیاری از مناطق نزدیک نوزا لِمبونگن برای غواصی و شنا مناسب است. غواصی در این‌جا بسیار جذاب است زیرا وقتی به زیر آب بروید، زندگی مرجانی را می‌بینید و زیبایی جدیدی را تجربه خواهید کرد. موج‌سواری هم می‌تواند تجربه‌ی جالبی باشد، هرچند تفریح شلوغی است اما موج‌ها ارزشش را دارند.

جاذبه های باتومی

تله کابین آرگو در باتومی

تله کابین آرگو در بندر باتومی و تور باتومی ارزان قرار دارد و یکی از محبوب جاذبه هایی است که در شهر ساحلی باتومی وجود دارد. این تله کابین در ارتفاعی حدود ۲۵۰ متری از سطح زمین قرار گرفته است و در ارتفاعات بالا لحظات خوشی را برای شما به ارمغان می آورد. با استفاده از آن می توانید از فوق العاده ترین منظره های دیدنی که در این شهر وجود دارد، دیدن فرمایید. هنگامی که می خواهید از تله کابین آرگو استفاده کنید حتما دوربینتان برای ثبت زیباترین تصاویر از طبیعت و جاذبه هایی که قرار در طول سفر هوایی خود بر فراز شهر باتومی مشاهده کنید بپردازید.

باغ گیاه شناسی باتومی گرجستان

به گزارش سفر باتو ، باغ گیاه شناسی باتومی، در ۱۰ کیلومتری شمال بندر باتومی قرار دارد و حدود ۱۱۰ هکتار وسعت دارد. گیاه شناس روس آندری نیکلاویچ کراسنوف به کمک دو باغبان زبده گرجی این باغ را در سال ۱۸۸۰ میلادی بنیان گذاشت و رسما در۱۹۱۲ گشایش یافت و موردی به جاذبه های باتومی گرجستان افزود. این باغ ۵۰۰۰ گونه‌ی گیاهی دارد که ۱۲۰۰ گونه‌ی آن رز می باشد. بخش های مهم باغ شامل بخش های: غرب آسیا، زلاند نو، آمریکای جنوبی، هیمالیا، مکزیک، استرالیا، مدیترانه، قفقاز، پارک ساحلی و باغ رز می باشد. به گفته استاد مایکل سوکو، هیچ کشور دنیا تنوع گیاهی و جانوری گرجستان را ندارد. مرداب های نیمه حاره ای، مناطق نیمه بیابانی، مناطق آلپاین و قله های پوشیده شده با برف در اینجا به فاصله صد کیلومتری از هم دیده می شوند. در کشور گرجستان ۱۴ محوطه طبیعی حفاظت شده، ۸ پارک، ۱۲ محوطه طبیعی حفاظت شده با مدیریت، ۱۴ بنای طبیعی و ۲ باغ حفاظت شده وجود دارد که مورد بازدید علاقه مندان قرار گرفته است.حتماً در تور باتومی به باغ گیاه‌شناسی سر بزنید….

 

منبع : سفر به بالی و جاذبه های باتومی

https://tourism7.com/wp-content/uploads/2020/05/img_5ed0f8f9cd6d3.jpg

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک