به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پارک جنگلی سیاهداران کجاست؟

جاذبه های توریستی و گردشگری

همه‌ی ما میدانیم که استان گیلان یکی از قطب های گردشگری ایران بشمار میرود و از مناطق زیبا و سرسبز این استان نمیشود به سادگی گذشت!
امروز با هم میخواهیم سری بزنیم به یکی از پارک‌های جنگلی این استان،یعنی پارک جنگلی سیاهداران.

پارک جنگلی سیاهداران کجاست

پارک جنگلی سیاهداران کجاست

 

پارک جنگلی سیاهداران کجاست؟

پارک جنگلی سیاهدارن در استان گیلان،شهرستان تالش‌ واقع شده‌است.
شهرستان تالش،بزرگ‌ترین شهرستان و دومین شهر پر جمعیت در استان گیلان، پس از رشت،به شمار می‌رود.

پارک جنگلی سیاهداران تالش در جنوب غربی این شهر واقع می باشد که در سال های اخیر توسط شهرداری تالش به محدوده ای برای گذاران اوقات فراغت و تفریح تبدیل شده است. پس از احداث راه و پله گذاری بخش هایی از دامنه این تپه در بلندترین نقطه آن تفریحگاهی بکر و دیدنی با امکاناتی همچون رستوران، آلاچیق، سرویس بهداشتی ساخته شده است.

نکات قابل توجهی که شهرستان تالش را تبدیل به یکی از زیباترین شهر‌های ایران و یا حتی جهان کرده عبارت‌اند از:
۱٫آب و هوا
۲٫پوشش گیاهی وسیع
۳٫حیوانات ساکن در این شهر
۴٫چشم انداز شهر و دریا
۵٫جنگل‌های منحصر بفرد

شهر تالش

شهرستان تالش، یکی از جذابترین و دیدنیترین شهرهای کشور واقع در استان گیلان است که علیرغم تغییرات بسیاری که در طول تاریخ داشته، اما آداب و رسوم، زبان و فرهنگ مردمانش را حفظ کرده و در نگهداری از موهبت خدادای طبیعت اطرافش کوشا بوده است. در ادامه شهرهای غرب گیلان با طی ۷۲ کیلومتر و گذر از تالش و گردنه زیبای الماس، میتوان وارد شهرستان آستارا در شمال غربی استان گیلان شد.

ویژگی‌های منحصر بفرد پارک جنگلی سیاهداران

در این پارک جنگلی پوشش های گیاهی چون : درختان شمشاد ، افرا ، ممرز ، بلوط ، راش ، توسکا ، گردو ، انجیلی ، نمدار ، آزاد ، ملچ وجود دارد، همچنین در این پارک تعدادی گوزن مارال و اهو و غزال وحشی زندگی می کند.

امکانات تفریحی همچون رستوران، آلاچیق، سورتمه ریلی جنگلی در میان دامنه‌های تپه و شرایط مناسب تماشای آهوان و غزال‌های وحشی و نیز بازدید از دریاچه سراگاه، سفر شما را بیاد‌ماندنی و خاطره‌انگیز خواهد کرد.

در دل جنگل های تالش پارک جنگلی سیاهداران وجود دارد که سورتمه ریلی تالش هم در همین پارک قرار گرفته و یکی از تفریحاتی هست که حتما باید امتحانش کنید‍!

پارک جنگلی سیاهداران

پارک جنگلی سیاهداران

سورتمه ریلی تالش در کوه زیبای سیاهداران واقع شده است جاذبه‌ای مدرن در دل طبیعت بی نظیر شمال که می تواند ساعات خوشی را یرابتان به ارمغان بیاورد.با این سورتمه که از دو مسیر مارپیچ و صاف ساخته شده است می توانید به سرعت از درون جنگل های زیبای تالش گذر کنید.برای رسیدن به این مکان جذاب و زیبا کافیست به روستای سیاهداران سفر کنید.

سورتمه تالش در تمامی فصل های سال فعال بوده و حتی در صورتی که باران و سرما بسیار زیاد است، با نصب پوشش های محافظ بر روی این سورتمه ریلی، این وسایل در برابر باران، سرما و ضربه مقاوم شده و به هیچ عنوان در هنگام استفاده از این سورتمه با مشکلی رو به رو نخواهید شد.
این مکان در فصل سرما تا ۶ عصر و نیمه اول سال تا ۹ شب باز است. زمستان هم برای افرادی مناسب است که مشکلی با سرما ندارند و دوست دارند شمال را غرق در برف ببینند.

بهترین زمان سفر به پارک جنگلی سیاهداران

پیشنهاد میکنیم فصل تابستان یا بهار را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید زیرا در فصل‌های پاییز و زمستان، بارش برف و باران فراوان و هوای سردی دارد. بهترین زمان بازدید از این آبشار فصل بهار و نیمه‌های پاییز است؛ زمانی که به دلیل بارش موسمی و آبشدن برفها این آبشار به پرآبترین حد خود به نسبت تابستان رسیده و در نهایت به رودخانه سوباتان منتهی میشود.

انواع درختان و حیوانات تالش

انواع درختان پربار مثل زردآلو، به، ازگیل، انجیر و حیواناتی مثل پلنگ، قرقاول، خرگوش، خرس قهوهای، روباه، خوتکا تنها بخش کوچکی از اکوسیستم غنی تالش را تشکیل میدهند.
و همچنین حواستان جمع باشد که تنهایی پیاده‌روی نکنید، زیرا همانطور که گفتیم، جنگل گیسوم حیوانات وحشی مانند گرگ، پلنگ و خرس دارد، پس برای حفظ جانتان هم که شده با گروه و یا همراه پیاده‌روی کنید.

عکس زیبا از پارک جنگلی سیاهداران

عکس زیبا از پارک جنگلی سیاهداران

لوازمی که باید همراه خود داشته باشید

حتما لوازم ضروری مثل کیسه خواب، چادر مسافرتی و همچنین کیسه زباله به همراه داشته باشید. و همچنین لوازم جانبی و دلخواهی مانند، کفش مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی، دوربین عکاسی‌، کرم ضد آفتاب، کلاه و… میتوانید همراه داشته باشید.

اسم سیاهداران از کجا گرفته شده؟

سیاهداران در گذشته روستایی با درختان بلوط فراوان بوده که مانع ورود گردشگران به داخل روستا میشدند، درواقع این روستا نام خود را از درختان بیشمار سیاه گرفته است. سیاهداران در گذشته درختان بلند و تنومند بلوط داشت و همین توده درختان زیاد، مانع ورود افراد به داخل جنگل و روستای سیاه داران میشد، بنابراین به سیاه داران معروف شد، یعنی منطقهای پوشیده از درختان سیاه بلوط.

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک