به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جنگل گیسوم کجاست؟

جاذبه های توریستی و گردشگری

جنگل گیسوم تونلی از درختان سرسبز بلند به ساحل شنی دریای خزر است. با گشت و گذار در این جنگل حتما سفری ب‌اشکوه و بیاد ماندنی خواهید داشت. می‌توانید از رانندگی، دوچرخه سواری، آهسته دویدن، خوردن تنقلات خوشمزه و تنفس هوای تازه در جنگل لذت ببرید. علاوه بر این، اسب سواری، آفرود، تفریحات آبی مانند قایق سواری، شنا و غیره فعالیت هایی هستند که می توانید در ساحل گیسوم و دریا انجام دهید.

جنگل گیسوم کجاست؟

 

جنگل گیسوم کجاست؟

جنگل گیسوم در استان گیلان، ۹۰ کیلومتری رشت به آستارا، در ۱۶ کیلومتری شهر تالش واقع شده است و از سمت جنوب گیسوم، در ۱۴ کیلومتری رضوانشهر واقع شده‌‌‌است.
درختان انبوه سرسبز این منطقه شامل ۷۶ گونه متنوع است.!
درختان آلو، انجیر، زردآلو، سیب، انار، به و… وجود دارد. نام این جنگل از روستایی به همین نام در منطقه گرفته شده است. این جنگل در سال ۱۳۸۳ با سرمایه گذاری شهرداری استان گیلان به عنوان پارک جنگلی راه اندازی شد. امروزه یکی از پربازدیدترین نقاط این استان است. بنابراین، نباید انتظار داشته باشید که یک منطقه دورافتاده را کشف کنید. اگر مکانی ساکت تر و دور از شلوغی را ترجیح می دهید، پیشنهاد می کنیم به داخل جنگل بروید.

اگرچه گیسوم فقط در نیمه اول سال پذیرای گردشگران است ولی باید گفت که اگر در نوروز و نیمه اول سال هم موفق به سفر به این منطقه گردشگری نشدید زیبایی های طبیعی گیسوم در فصل پاییز و زمستان نیز کمتر از بهار و تابستان نیست.

تفریحات جنگل گیسوم چیست؟

دوستداران رانندگی و طرفداران آفرود می توانند در جنگل گیسوم رضایت کامل را بیابند و همچینی تونلی‌هایی با پوشش سرتاسر درختان سرسبز، به هر بیننده‌ای احساس آرامش‌ و زنده بودن فراوانی میدهد.

دویدن و دوچرخه سواری دو فعالیت دیگریست که مردم و مسافران در جنگل گیسوم انجام می دهند.
اگر دوچرخه خود را همراه ندارید، می‌توانیداز همانجا کرایه کنید و همچنین فعالیت هایی که می توانید در ساحل و دریای خزر انجام دهید عبارت‌اند از:
شنا، جت اسکی، پاراگلایدر، قایق سواری، چتربازی، اسب سواری و بسیاری از فعالیت های سرگرم کننده‌ی دیگر…

در کنار ساحل جنگل گیسوم پارک های بادی و تفریحی برای کودکان وجود دارد و در کنار ساحل بازارچه کوچکی نیز وجود دارد که همه نوع محصولی در آنجا به فروش می رسد.
ساحل شنی آرام و زیبای گیسوم، برای همه نوع گردشگری جالب و لذت بخش است و امکانات رفاهی و تفریحی آن این لذت را دو چندان می کند.
علاوه بر این، آسمان زیبا در شب برای تماشا و شب بیداری بسیار خارق العاده است.

تفریحات جنگل گیسوم چیست؟

اسم این جنگل و ساحل از روستای همان حوالی برداشته شده و به‌خاطر داشتن امکانات رفاهی برای گردشگران، مثل پارکینگ، رستوران و اتاق اجارهای، و از طرف دیگر کنار هم بودن جنگل و ساحل دریا، مقصد محبوبی برای توریستهاست.

جاده گیسوم

جاده گيسوم تونلي جنگلي را با نسيمی خنک درختان در هم آمیحته باعث میشود که تن و جان هر رهگذري را آرامش ببخشد و روحش را آسايش دهد.
گيسوم جايي است که جنگل و دريا به هم مي رسند و زیبایی طبیعت را به اوج خود میرسانند.

 

جاده گیسوم

جاده‌ایی سرسبز و پر دار و درخت را طی می کنید و چشمتان هنوز به آن همه زیبایی و سرسبزی عادت نکرده که به ساحل و دریا می رسید، ساحلی شنی مناسب آفتاب گرفتن و شنا کردن و قایق سواری می باشد و می توانید با موتور چهار چرخ در ساحل گشت بزنید یااسب سواری کنید و پاراگلایدر سوار شوید.

امکانات جنگل گیسوم چیست؟

به دلیل وجود تمام امکانات رفاهی در داخل خود جنگل، نیازی نیست برای صرف غذا به بیرون از جنگل بروید، مگر اینکه منوی غذایی خاصی مد نظرتان باشد. تورهایی برای گردش در این مسیر وجود دارند که افراد میتوانند از طریق آنها به این مناطق سفر کنند.

می‌توانید از آلاچیق های تعبیه شده داخل پارک جنگلی استفاده کنید و گردشی به یاد ماندنی رقم بزنید، و همچنین مسیرهایی ویژه پیاده روی و دوچرخه سواری در دل جنگل و نوارساحلی تعبیه شده که در صورت تمایل به این ورزش ها می توانید از آنها اسفاده کنید. آلوچه ، مرباهای محلی، لواشکهای خانگی، کلوچههای محلی و دیگر خوراکیهای محلی، صنایع دستی که با صدف، حصیر و چوب ساخته میشوند به همراه لباسها و روسریهای شاداب و رنگارنگ را میتوانید از این بازارچهی کوچک به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

جنگل گیسوم در زمستان

زمستان‌ها‌ی گیسوم برف شدید میبارد و همه جا را سفیدپوش میکند و هوا بسیار سرد میشود، به همین‌خاطر جنگل و جاده گیسوم بسیار خلوت خواهد بود.
ولی اگر از بارش باران و برف خوشتان نمی آید بهتر است در بین ماه‌های اردیبهشت تا شهریور برنامه سفر خود را تنظیم نمایید و در غیر اینصورت در هر ماهی می توانید برنامه سفر خود را عملی کنید.
در طول فصل زمستان همیشه این منطقه دارای بارش برف می باشد و در فصل بهار باران های شدید و آب و هوای شرجی انتخاب های متنوعی در مقابل پای شما می گذارد.

سخن پایانی

برای رفتن به منطقه جنگلی گیسوم زمان مشخصی وجود ندارد. اجاره ویلای استخردار، ویلای جنگلی و ساحلی در گیلان و منطقه تالش شما را برای اقامت چند روزه در استان و داشتن سفری دلنشین آماده می کند. این ساحل زیبا در ایام نوروز پذیرای جمعیت زیادی از علاقمندان به طبیعت از اقصی نقاط کشور است.
مسافران بسیار زیادی که از گوشه و کنار کشور می آیند تا آغازین روزهای بهار را در کنار جنگل و دریا به نظاره بنشینند و تماشاگر رویش طبیعت زیبای تالش باشند.
جنگل گیسوم از نظر پوشش گیاهی و جانوری یک زیست بوم بسیار جذاب و هیجانانگیز است. اگر به عمق جنگل می روید، مراقب باشید آرامش زیست بوم جنگل را بر هم نزنید.

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک