به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پارک استنلی در ونکوور کانادا

جاذبه های توریستی و گردشگری

پارک استنلی (Stanley Park) یک پارک حدودا چهارصد و پنج هکتاری در همسایگی مرکز شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیاست که آبهای بندرگاه ونکوور و خلیج انگلیسی (English Bay) پیرامون اش را فراگرفته است. بیشتر سازه های دست سازی که امروزه در پارک می بینیم بین سالهای ۱۹۱۱ تا ۱۹۳۷ ساخته شده اند.

پارک دربردارنده شمار بسیاری از بناهای یادبود است که شامل مجسمه ها، نشان های یادبود و باغهای مختلفی است. بخش آرامگاه یادبود جنگ کانادا و ژاپن و مجسمه هایی ازRobert Burns  شاعر، دونده المپیک Harry Jerome  و Girl in a Wetsuit از این جمله اند. سایر جاذبه ها مانند نمایش خرس قطبی، آکواریوم و ترن مینیاتوری همگی در دوره پس از جنگ به پارک افزوده شده اند. مدیریت سایت هرگونه ساخت و برپایی یادمان های بیشتر را برای حفظ حالت طبیعی پارک ممنوع کرده است و تنها مورد مستثنی، ساخت یک زمین بازی در نزدیکی ساحل دوم به یاد از دست رفتگان حادثه هواپیمای هندی در سال ۲۰۰۶ بوده است.

پارک استنلی منزلگاه یکی از بزرگ ترین گروههای درنای آبی رنگ در آمریکای شمالی ست. بخش گسترده ای از پارک چنانکه در اواخر قرن نوزدهم با نزدیک به نیم میلیون اصله درخت به شکلی انبوه جنگل کاری شده، باقی مانده است. بلندای برخی از آن درختان کهن به ۷۶متر برابر با ۲۴۹ فوت می رسد. نزدیک به چند هزار اصله از درختان پس از سه تندباد سهمگین که در صد سال گذشته رخ داده و آخرین آن در سال ۲۰۰۶ بوده، از بین رفته و از نو کاشته شده اند.

 

 

این پارک در سال ۱۹۸۸ از سوی دولت فدرال به دلیل پیوند میان محیط طبیعی اش و ارکان فرهنگی گسترش یافته در گذر زمان و به عنوان الگویی از یک پارک بزرگ شهری در کانادا، به عنوان سایت تاریخی ملی کانادا شناخته و همچنین در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، دو سال پیاپی از سوی سایت گردشگری TripAdvisor به عنوان بهترین پارک در سطح جهانی برگزیده شده است.

جاذبه ها وسرگرمی های  پارک استنلی

این پارک، فرای یک فضای تفریحی بدل به یک جاذبه فرهنگی و اجتماعی شده و چنانچه برآنید تا با فرزندان تان به آنجا بروید، می توانید فعالیتهای گوناگونی را در کنار هم تجربه کنید. اگر که در پی یک پیاده روی دل انگیز و بیادماندنی هستید، خوب است که سری به دیواره دریایی(Seawall) که برای پیشگیری از سیل و تندآب ساخته شده بزنید و از چشم اندازهای آب و کوه های پیرامونی و آسمان و درختان شگفت انگیز در راستای این دیواره بهره مند شوید.

مزرعه کودکان: تماشای بزها، کره اسب ها و حتی لاما

گلف بازی: بازی گلف در زمین های شیبدار هجده حفره ای

رستوران: در داخل پارک استنلی رستوران و کافه تریا فراهم است.

 

 

راندن در مسیر Seawall: کرایه یک دوچرخه و یا دوچرخه های دونفره و یا اسکیت و پیمودن در مسیر ۹ کیلومتری دیواره دریایی

آکواریوم ونکوور: بزرگ ترین آکواریوم کانادا بوده که بیش از هفتاد هزار حیوان را در صد و شانزده هزار فوت مربع نگهداری می کند. این مکان همه روزه باز بوده و سود دریافتی از محل ورودیه ها صرف نگهداری و پشتیبانی از زندگی آبزیان می شود. پارکینگ همگانی رایگان در نزدیکی آکواریوم مهیاست، برای دسترسی همچنین می توان از اتوبوس Translinkو Skytrain نیز در سرتاسر سال استفاده کرد.

سواری با کالسکه های اسب دار: گردشگران همراه با کالسکه سواری می توانند از مناظر پارک و صدای طبیعت لذت ببرند.

راهپیمایی: با پیش گرفتن مسیر(بیست و هفت کیلومتری، برابر با هفده مایلی) داخلی پارک و راهپیمایی در مسیرهای میانی پارک، با زندگی شگفت انگیز گیاهی و جانوری روبرو می شوید.

ترن سواری: سواری پانزده دقیقه ای در میان سروهای سر به فلک کشیده و صنوبرهای داگلاس (تیره ای از کاج های تنومند و بومی غرب آمریکای شمالی) با مدلی مینیاتوری از لوکوموتیوهای کد ۳۷۴ که در سال ۱۸۸۶، اولین قطار مسافربری درون قاره ای برای جابجایی مسافرین به ونکوور بوده است.

آموزش رانندگی کودکان: در محوطه این پارک مدرسه ترافیک در ماه های جون و آگست، ماشین های پدال داری را برای تمرین در اختیار کودکان پنج تا هشت ساله می گذارد تا دور یک مسیر که زیر نظر پلیس ونکوور است، رانندگی را بیاموزند.

شنا: شنا در پارک آبی کودکان رایگان بوده و در ساحل دوم (Second Beach)نیزاستخر آبگرمی وجود دارد که ورودیه دارد. همچنین دو ساحل مجهز به نجات غریق از سومین دوشنبه ماه می(Victoria Day) تا اولین دوشنبه ماه سپتامبر(Labour Day) به روی همگان باز هستند.

زمان مناسب بازدید

ونکوور در مقایسه با دیگر شهرهای کانادا، با دمای کمینه ۶ درجه سانتی گرادی در زمستان و بیشینه دمای ۲۲ درجه در تابستان، از آب و هوای ملایمی برخوردار است. ایده آل ترین زمان سفر به ونکوور در تابستان( از ماه جون تا آگست) است. از سویی گردشگرانی که از انبوه بازدیدکنندگان سایت ها پرهیز می کنند، می توانند سفر خود را برای ماه های سپتامبر و اکتبر و از مارچ تا می که هوا فقط کمی خنک تر است هماهنگ نمایند.

دسترسی به پارک استنلی

دسترسی به پارک همه روزه از ساعت ده صبح تا پنج عصر امکانپذیر است.

  • اتوبوس: Translink Bus 19- Stanley Park Drive and Pipeline road
  • یک سری مسیرهای ویژه برای پیاده روها، اسکیت سوارها و دوچرخه سوارانی که از مرکز شهر قصد حرکت به سوی شبهه جزیره استنلی پارک ونکوور را دارند، در نظر گرفته شده است.
  • همچنین، گردشگران می توانند با پرداخت هزینه پارکینگ در ورودی پارک با اتومبیل شخصی خود وارد سایت شوند.

به یاد داشته باشید که به هنگام جستجوی اینترنتی، به دلیل همنامی این سایت گردشگری با پارکی دیگر در ماساچوست، دچار اشتباه و سردرگمی نشوید.

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک