به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

منطقه گاس تاون ونکوور

جاذبه های توریستی و گردشگری

تاریخی گاس تاون Gastown در شهر ونکوور؛ در کناره شمال شرقی مرکز شهر و در نزدیکی بخش شرقی مرکز شهر قرار گرفته است. در نقشه های دهه ۱۸۷۰، کنارآب، خیابان های کلمبیا، Hastings و Cambie کرانه های تاریخی این سایت بوده اند و گمان می رود که شهر از این ناحیه پدید آمده و گسترش یافته است. این بخش پرجوش و خروش شهری، پر است از گیرایی نگارخانه ها، سرگرمیهای شبانه، خریدهای دلچسب و بسیاری از برگزیده ترین رستوران های شهر.
در دهه ۱۹۶۰ شهروندان از تخریب بافت قدیمی و معماری تاریخی این سایت برای ساخت یک بزرگراه اصلی خبردار شدند و سپس همچون جریان ضدفرهنگ و معترضین وابسته سیاسی با راه اندازی یک کمپین از سوی تجار و مالکان، دولت محلی را در سال ۱۹۷۱واداشتند تا که آن بخش از شهر را به عنوان یک سایت تاریخی به رسمیت بشناسد و این حفظ و نگهداری از ساختمان های میراث تاریخی تا به امروز ادامه داشته است.
فستیوال جهانی جَز ونکوور و مسابقه جهانی جایزه بزرگ دوچرخه سواری رخدادهای پرطرفداری هستند که همه ساله در خیابان های cobblestone برگزار می شوند.
محله گاس تاونپس از دوره رکود بزرگ رو به خرابی و بی رونقی گذاشت و بدل به ناحیه مشروب فروشی های ارزان شهر ونکوور شد. پس از بازیابی و نوسازی در دهه ۱۹۷۰ تا سالهای دهه ۱۹۹۰ و اوایل سال ۲۰۰۰، محل زندگی اقشار کم درآمد بود.
گرچه ساختمان های تاریخی و قدیمی و خیابان های cobblestone و دیدنی هایش برای برخی از گردشگرها کشش داشت، هنوز تا اوایل سال ۲۰۰۰ و بهبود و ارتقاء بخش شهری، کاملا توریستی نبود. امروز محله گاس تاون یک الگوی نوسازی شهری و ارتقاء استاندارد زندگی شهری به شمار می رود و اکنون منزلگاه برترین رستوران ها، بارها و فروشگاه های شهر است. این سایت گردشگری در سال ۲۰۰۹ در میان سایت های تاریخی ملی کانادا جای گرفت.
گاس تاون کاملا با بافت فعالیت های ونکوور و جاذبه هایش یکپارچه شده است. در فاصله پیاده روی تا بیشترین هتل های مرکز شهر، فروشگاه ها و دیدنی های شهر است. در این محله همچنین یک پایانه ترابری به مقصد Lower Mainland در ایستگاه CPR در خیابان Cordova قرار گرفته است. در اینجاست که بسیاری از هزاران ساکن محلی به اتوبوس ها، اتوبوس های دریایی، ترابری پرشتاب و قطارها دسترسی پیدا می کنند. این سامانه در خدمت جریان فعالیتهای روزانه و تقریبا بیست و چهارساعته است.
این سایت گردشگری همزمان با اینکه با در اختیار داشتن بسیاری از خرده فروشی ها و کالاهای توریستی یک جاذبه برجسته گردشگری ست، همچنین منزلگاه بسیاری از فعالیت های تجاری محلی در زمینه های سرگرمی، رسانه، معماری و مشاوره به شمار می رود که نه تنها پاسخگوی بازار محلی ست، بلکه در سطح جهانی هم فعال است و سرویس دهی دارد.

دیدنی های گاس تاون
در کنار خیابان های cobblestone و ساختمان های تاریخی گاس تاون، دیدنی های دیگری هم در این سایت وجود دارند که از آن جمله هستند: میدان درخت اَفرا که یک مجسمه از Jack Deighton در میانه اش قرار گرفته و ساعت بخار در تقاطع خیابان های Cambie و Water، این ساعت بخار شاید نامی ترین دیدنی این سایت باشد؛ تاریخ ساخت اش به ۱۹۷۷ برمی گردد، به عنوان بخشی از سامانه پخش گرمایش شهر ونکوور و یک راهکاری برای جلوگیری از سرما و یخزدگی مردم خیابان که در هوای سرد در خیابان نخوابند. طرح نخستین این ساعت ایراد داشت و پس از یک خرابی به ناچار بایست با نیروی برق کار می کرد، اما از آنجا که بدل به یک جاذبه گردشگری شده بود، با پشتیبانی تجار محلی دوباره تعمیر شده و با نیروی بخار شروع به کار کرد.

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک