به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 معرفی شهر ماسال گیلان برای گردشگران شمال

جاذبه های توریستی و گردشگری

معرفی شهر ماسال به عنوان یکی از شهرهای بسیار زیبای شمال ایران، می‌تواند تاثیر مطلوبی بر صنعت گردشگری ایران داشته باشد.

تفریح یکی از ملزومات زندگی است که باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که بر سلامت روحی و جسمی انسان تاثیر به‌سزایی می‌گذارد. سفر یکی از بهترین تفریحات به شمار می‌رود. قبل از سفر بهتر است درباره جاهای مختلف تحقیق کنیم و مقصدی را برای سفر برگزینیم که بتواند آرامش روحی لازم و همچنین شادی و نشاط را برای ما به ارمغان بیاورد. ماسال به دلیل داشتن طبیعت بسیار زیبا و روح بخش هر ساله توجه جمع کثیری از مسافران و توریستان را به خود جلب می‌نماید. طبیعت وصف نشدنی ماسال هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.

ماسال کجاست؟

این شهر کوچک در شمال غرب شهر رشت، یعنی مرکز استان گیلان قرار دارد. ییلاق های ماسال بسیار معروف است. آب و هوای مطلوب و پاک، فضای بکر و مه‌آلود، مراتع سرسبز، آبشارهای بلند و جنگل‌های زیبا، این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که بر روی ابرها قدم بگذارید. در معرفی شهر ماسال به دیگران، لازم است ذکر کنید که اگر قصد دارند تعطیلاتی آرام و به دور از شلوغی داشته باشند حتما به ماسال سفر کنند.

جغرافیای ماسال

ماسال با شهرهای رشت و تالش به ترتیب، ۵۵ و ۶۰ کیلومتر فاصله دارد. ییلاقات این منطقه بسیار دیدنی و جذاب است. فاصله ماسال از تهران، پایتخت ایران، ۳۸۰ کیلومتر می‌باشد. بعد از رودبار، ماسال به عنوان مرتفع‌ترین شهر استان گیلان شناخته می‌شود. با عبور از وسط شهر ماسال و گذشتن از جاده‌ای پر پیچ و خم به ییلاقات ماسال دسترسی پیدا می‌کنید. در این ییلاقات با منظره‌ای بی‌نظیر روبه‌رو خواهید شد.

در ارتفاعات علاوه بر این که منطقه وسیع و بسیار سرسبزی را مشاهده می‌نمایید می‌بینید که در بالای ابرها قرار دارید و مه همه جا را فرا گرفته است. اهالی ماسال به زبان تالشی صحبت می‌کنند.این شهر مردمی بسیار مهمان نواز دارد که بیشتر آن‌ها به کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

طبیعت ماسال

جنگل‌ها، آبشارها و رودخانه‌های پر آب طبیعت بکر ماسال را زینت می‌بخشند. البته در معرفی شهر ماسال ممکن است مشاهده کنید خیلی‌ها ماسال را با کلبه‌های رنگارنگ و زیبا که به صورت کج ایستاده روی تپه ها می‌شناسند. اگر بخواهیم به دوتا از رودهای مهم ماسال اشاره کنیم رودخانه خالکایی و رود مرغک را نام می‌بریم. در کنار رودخانه خالکایی یک پارک ساحلی بسیار محبوب وجود دارد که برای وقت گذراندن مناسب است.

چگونه به ییلاقات ماسال برویم؟

اگر از جاده قزوین_رشت به سمت رشت حرکت کنید می‌توانید به ییلاقات ماسال دسترسی پیدا کنید. وارد جاده‌ی فومن شوید تا پس از عبور از فومن و صومعه‌سرا به روستای کلیدبر راه یابید. از سمت روستای طاهرگوراب به ماسال بروید. بعد از ورود به ماسال بلوار بلندی را مشاهده می‌کنید که با عبور از آن ییلاقات ماسال را می‌بینید.

ییلاقات ماسال

ماسال به عنوان یک شهر قدیمی و خوش آب و هوا ییلاق های متعدد و بسیار زیبایی دارد. اولسبلنگاه، سوچاله، تلارگاه، معلومه بند، خندیله پشت، اسدی دشت، شنبه راه و واشیار از جمله ییلاقات باصفا و دیدنی شهر ماسال هستند که هرساله نظر گردشگران را به خود جلب می‌نمایند. در معرفی شهر ماسال، این ییلاقات کم‌نظیر هم یاد می‌شوند.

سوچاله

در معرفی شهر ماسال از ییلاق سوچاله نیز نام برده می‌شود. بعد از اولسبلنگاه، سوچاله معروف‌ترین ییلاق ماسال است. عکاسی در این منطقه بسیار لذت بخش می‌باشد چرا که خانه‌های رنگارنگ دو طبقه در زمان غروب آفتاب منظره‌ای بسیار دل‌انگیز را رقم می‌زنند. سوچاله با ماسال ۲۵ کیلومتر فاصله دارد و در جنوب ماسال مشاهده می‌شود. سوچاله در زبان محلی به عنوان محل رویش گیاه گلپر و خنجری است. اگر به ییلاق سوچاله سفر کردید قدم زدن در عصرگاه را از دست ندهید و چرا که زیباترین نمای سوچاله در عصر قابل مشاهده می‌باشد.

واشیار

در بخش شاندرمن کوه‌های سرسبز ماسال، ییلاق واشیار را می‌بینیم. آبشار یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی واشیار می‌باشد. در معرفی شهر ماسال بیان می‌شود که آبشار واشیار یک متر عمق دارد و می‌تواند برای تفریح در یک روز تابستانی مناسب باشد.

اسپی دشت

پدیده شگفت انگیز اقیانوس ابر را می‌توان به سادگی در اسپی دشت مشاهده کرد. اسب‌هایی که در حال دویدن هستند منظره‌ی این ییلاق را زیباتر نموده است. می‌شود تصاویر بسیار زیبایی از این منظره وصف ناشدنی تهیه نمود.

محل استراحت در ماسال

یک تفریح سالم با استراحت کافی کامل می‌شود. اگر قصد دارید به ماسال سفر کنید حیف است که قدم گذاردن و خوش گذرانی در ییلاقات و دیگر اماکن طبیعی ماسال را از دست دهید. از آن جایی که در مناطق دیدنی زیادی در ماسال وجود دارد پس نمی‌توانید در یک روز از تمامی آن‌ها بهره ببرید. اتاقک برای اسکان در ماسال به شما یاری می‌رساند. شما می‌توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن اتاقک ویلا یا سوئیت‌ رزرو و اجاره کنید.

طبیعت ماسال برای سفر چگونه است؟

وقت را مهم بشمارید و از تعطیلات خود لذت ببرید. در معرفی شهر ماسال بیان می‌شود که ییلاقات متعدد همراه با طبیعتی بکر و بسیار زیبا در آن وجود دارند. اگر قصد سفر به شمال ایران یا استان گیلان را دارید حتما به طبیعت شگفت انگیز ماسال سر بزنید. فضای کوهستانی و مه‌آلود ییلاقات ماسال هر ساله توجه مسافران و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌نماید. شما هم می‌توانید یکی از آنها باشید!

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک