به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

از کجا بیمه مسافرتی بخریم؟

جاذبه های توریستی و گردشگری

خرید بیمه مسافرتی دیگر آن پروسه طولانی و نسبتا پیچیده‌ای که قبلا بود؛ نیست و یکی از راحت‌ترین کارهاییست که قبل از سفر می‌توان با صرف کمترین زمان آن را تهیه کرد. به هر حال، حادثه و اتفاق همیشه خبر نمی‌کند و با خرید این بیمه، خیالتان در سراسر سفر راحت خواهد بود؛ مخصوصا که اگر فلای تودی را برای خرید بیمه مسافرتی انتخاب کرده باشید.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید زیرا قصد داریم تا در ادامه، با بیمه مسافرتی، انواع آن و بهترین مرجع برای خرید بیمه مسافرتی آشنا شویم.

بیمه مسافرتی چیست؟

همانطور که می‌دانید، بیمه مسافرتی یکی از انواع بیمه است که به صورت اختصاصی و تنها در زمان سفر، هزینه‌های ناشی از حوادث غیر قابل پیشبینی، هزینه‌های پزشکی یا گم شدن چمدان در سفر یا حتی کنسل شدن پرواز را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

این بیمه برای هفت گروه سنی مختلف عرضه شده و از دوره نوزادی تا ۸۶ سال به بالا را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهد.

برای سفر بسته به هدف از سفر، مدت زمان آن و بودجه مسافر، انواع مختلفی از بیمه مسافرتی وجود دارد. هر کدام از این بیمه‌ها که همگی هم از طریق فلای تودی قابل خرید هستند نیز، سقف پوششی مختلفی دارند و تنها خسارت بعضی از اتفاقات را جبران می‌کنند.

هرچند که تمامی قوانین و مقررات مربوط به خرید بیمه مسافرتی، از قبل و همچنین از طریق کارشناسان فروش یا دسته‌بندی‌های مختلف به شما اعلام خواهند شد.

مهم‌ترین مزیت خرید بیمه مسافرتی، آرامش روانی است که مسافر با تهیه آن در سفر دارد. با این که خوشبینی و مثبت اندیشی رمز موفقیت در هر زمینه‌ای است اما با کمی آینده‌نگری و با آِنده خرید این بیمه، می‌توان اکثر زیان‌های احتمالی در سفر را پیشاپیش جبران کرد.

مثلا تصور کنید که در طول سفر، مشکلی برایتان پیش آمده و نیاز به پرداخت هزینه دارید؛ در این حالت می‌توانید بسیار راحت‌تر، حل مشکل پیش آمده را به نماینده شرکت بیمه بسپارید.

موارد تحت پوشش بیمه مسافرتی

موارد مختلفی تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار می‌گیرند که عبارتند از:

  • پرداخت هزینه ابتلا به بیماری‌های شدید در سفر
  • هزینه مسائل حقوقی
  • خسارت گم شدن بار در هواپیما
  • بازگرداندن کودکی که والدینش را در سفر از دست داده به کشور محل اقامت
  • هزینه‌های پزشکی و بستری در بیمارستان و مراکز درمانی از جمله هزینه جراحی، بستری، معاینه و یا در صورت نیاز انتقال فرد به کشور و یا پرداخت هزینه سفر همراه درجه یک
  • هزینه‌های مربوط به گم شدن گواهینامه، گذرنامه و سایر مدارک شناسایی در خارج از کشور
  • هزینه خرید و ارسال داروهای ضروری
  • هزینه‌های دندانپزشکی
  • هزینه‌های مربوط به تاخیر پرواز

سقف تهعدات بیمه مسافرتی چقدر است؟

سقف تعهدات بیمه مسافرتی به بیشترین میزان خسارتی گفته می‌شود که بیمه بر اساس قوانین، پرداخت آن را تضمین می‌کند. شرکت‌های بیمه سقف تعهدات متفاوتی با یکدیگر دارند که بر اساس خدمات شرکت‌های همکار و همپایه خارجی مشخص می‌شود. در زمان خرید بیمه مسافرتی خارج از کشور بر اساس مقصد باید بیمه مناسب را انتخاب کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکل، خیالتان از بابت دریافت خدمات مناسب راحت باشد.

سوالات متداول در زمینه خرید بیمه مسافرتی

معمولا مسافران در زمینه خرید بیمه مسافرتی مخصوصا از فلای تودی، سوالات مختلفی دارند که در ادامه هر کدام از آنها را به صورت جداگانه مطرح کرده و پاسخ می‌دهیم.

  • آیا خرید بیمه مسافرتی اجباری است؟

خرید بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی و مخصوصا برای مقاصد شینگن و قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی اجباری است اما می‌توانید برای سفرهای داخلی هم آن را تهیه کنید.

  • برای دریافت خسارت بیمه مسافرتی باید چه اقداماتی انجام داد؟

اگر شرکتی که بیمه مسافرتی را از آن خریداری کرده‌اید در مقصد شما نماینده داشت، می‌توانید در تماس با شرکت و اعلام نام و شماره بیمه نامه و اعلام مدت اعتبار آن، منتشر نماینده بیمه در محل حادثه شوید.

اگر هم که نمایندگی بیمه در نزدیکی شما نیست؛ می‌توانید هزینه‌های پیش آمده را شخصا بپردازید و بعد از برگشت، به بیمه مراجعه کنید و با ارائه رسیدهای پرداخت، اصل بیمه نامه، اصل پاسپورت و گذرنامه و گزارش های موجود را ارائه کنید و بعد از مدتی، خسارت خود را دریافت کنید.

  • اعتبار بیمه مسافرتی چقدر است؟

میزان اعتبار بیمه مسافرتی در ۹ بازه زمانی مختلف تقسیم می‌شود. کمترین مدت زمان اعتبار این بیمه یک روز و بیشترین میزان اعتبار آن، یک سال است.

البته در نهایت پیشنهاد می‌کنیم تا بیمه مسافرتی را دقیقا هم زمان با زمان سفرتان خریداری کنید چون، مدت زمان اعتبار بیمه شما دقیقا مطابق با زمان خروج از کشور آغاز می شود.

  • چه مواردی را بیمه مسافرتی پوشش نمی‌دهد؟

موارد مختلفی تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار نمی‌گیرند که از جمله آنها می‌توانیم به هزینه‌های مربوط به درمان بیماری‌های قدیمی در مسافر، خسارات جنگی، زایمان زودتر از موعد، هزینه‌هایی که بدون اطلاع شرکت بیمه پرداخت می‌شوند و هزینه‌های ناشی از استعمال مواد مخدر یا مشروبات الکلی، اشاره کنیم.

خرید بیمه مسافرتی از فلای تودی

بیمه مسافرتی طلایی یکی از خدماتی است که فلای تودی به مسافران ارائه می‌دهد. این نوع بیمه سفر، آنها را در مقابل هزینه‌های غیرمنتظره درمان، بیماری‌ها، گم شدن بار مسافر از جمله چمدان، کیف پول و یا اتفاقات ناگهانی زیر پوشش بیمه قرار می‌دهد. خرید بیمه مسافرتی به صورت آنلاین در فلای تودی فراهم شده است تا مسافران با خیالی آسوده سفر کنند.

در خرید آنلاین بیمه مسافرتی تنها کافی است با چند کلیک، بیمه مسافرتی مورد نظر خود را انتخاب کنید و دیگر دغدغه‌ای نداشته باشید.

برای خرید بیمه مسافرتی از فلای تودی، ابتدا اطلاعاتی مثل کشور مقصد، تاریخ شروع سفر، مدت زمان سفر را به همراه تعداد مسافران و تاریخ تولد آنها، وارد کنید و بعد، گزینه جستجوی بیمه را انتخاب کنید.

تنها چند ثانیه بعد، طرح ها پیشنهادی برای شما متناسب با تاریخ تولدتان به شما نمایش داده خواهد شد. می‌توانید برای سرعت بیشتر از فیلترهای قیمت و طرح های بیمه استفاده کنید.

سپس طرح مناسب خود را انتخاب و گزینه تکمیل خرید را بزنید؛ چند ثانیه بعد به صفحه پرداخت منتقل شوید. بعد از پرداخت موفق، بیمه نامه شما از طریق فلای تودی صادر خواهد شد.

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک