به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

قیمت دلار کانادا کارتخوان

جاذبه های توریستی و گردشگری

به طور کلی افرادی که قصد انتقال پول از کشور ایران به کشور کانادا یا برعکس را دارند در این راه با مشکلاتی مواجه هستند و دلیل این امر هم وجود تحریم هایی است که سبب شده تا مسیرهای انتقال پول بین این دو کشور مسدود شود. خوشبختانه هنوز هم مسیر هایی برای انتقال پول بین ایران و کانادا وجود دارد و تنها نمی توان از تمام مسیرهای موجود برای انتقال پول استفاده کرد.

دلیل این امر هم این است که تعداد افراد ایرانی ساکن کشور کانادا بالا می باشد و به همین خاطر می بایست راهی برای انتقال پول بین ایران و کانادا وجود داشته باشد. از جمله خدمات جدیدی که صرافی های ایرانی موجود در کانادا به مشتریان خود ارائه کرده ‌اند خدمات دلار‌کانادا کارتخوان می باشد.

این خدمت به وسیله اغلب صرافی های بزرگ ایرانی موجود در کانادا در حال اجرا می باشد و اغلب مشتریان از این خدمت استفاده می نمایند. این موضوع به این معنی است که افراد ایرانی به راحتی می ‌توانند برای دریافت دلار کانادایی با داشتن کارت بانکی ایرانی خود اقدام به پرداخت هزینه تبادل ارز کنند و دلار های کاناداییشان را از صراف دریافت نمایند.

در ادامه این مطلب بخوانید: قیمت دلار کانادا کارتخوان

همه چیز راجع به دلار کانادا

از سال ۱۹۳۱ به بعد دلار کانادا به یک ارز شناور تبدیل شد. این موضوع به این معنی است که ارزش دلار کانادا به وسیله بازارهای بین ‌المللی تعیین می‌گردد. این امر در صورتی است که پیش از این بانک مرکزی کانادا وظیفه ارزش گذاری این ارز را به عهده داشت. به طور کلی برای تعیین میزان ارزش دلار کانادا آن را با دلار آمریکا مقایسه می‌کنند.

ارزش این ارز نسبت به دلار آمریکا در اغلب موارد کم تر بوده است. پس از این که دلار کانادا به یک ارز شناور تبدیل شد، بانک مرکزی کانادا هیچ نقشی در تعیین ارزش این دلار ایفا نمی کند. کشور کانادا دارای اسکناس های ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ دلاری می باشد. علاوه بر این سکه های این شکور توسط ضرابخانه سلطنتی کانادا ضرب می‌ شود. این سکه ‌ها دارای مقادیر ۱۵ ، ۱۰ و ۲۵ سنت می باشند.

لازم به ذکر است که کشور کانادا برای جلوگیری از جعل اسکناس در این کشور به جای استفاده از کاغذ اقدام به استفاده از ماده ای به عنوان بنام پلیمر برای چاپ اسکناس های خود می نماید. این موضوع منجر به افزایش قیمت تمام شده برای چاپ اسکناس می شود. اما به دلیل اینکه امکان جعل را به شدت کاهش می دهد طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

نرخ دلار کانادا کارتخوان

دلار کانادا یکی از محبوب ترین ارز های دنیا به شمار می رود که توسط بانک مرکزی سایر کشورهای دنیا به عنوان ارز پشتیبان و ارز ذخیره نگهداری می گردد. متاسفانه در چند سال اخیر ارزش ریال ایران دچار افت شدیدی شده است و همین موضوع سبب شده تا نوسانات شدیدی در بازار ارز به وجود بیاید. افراد ایرانی که قصد خرید دلار کانادا برای امور مختلف دارند می بایست پیش از مراجعه به صرافی و خرید دلار کانادا از قیمت زنده دلار کانادا اطلاع کنند تا در این معامله بتوانند آگاهانه تر عمل کنند.

به طور کلی اطلاع یافتن از نرخ دلار کانادا یک موضوع مهم و اساسی در حین خرید این ارز به شمار می ‌رود. چرا که قیمت این ارز در طول یک مدت زمان محدود ممکن است دچار نوسانات شدیدی شود و شما با در نظر گرفتن قیمت این ارز می توانید روزی را که در آن قیمت ارز کانادا در بازه قیمتی مناسب تری قرار گرفته را برای خرید انتخاب نمایید و به این ترتیب در معامله خود سود کنید.

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد یکی از خدمات جدیدی که صرافی ها برای خرید دلار کانادا ارائه می نماید استفاده از خدمات دلار‌کانادا کارتخوان می ‌باشد. البته کارمزد صرافی های مختلف برای استفاده از این خدمت با یکدیگر متفاوت می باشد.

در نتیجه به هنگام مراجعه به صرافی ها برای استفاده از این خدمت بهتر است میزان کارمزد صرافی را بپرسید تا صرافی را برای انجام این کار انتخاب نمایید که از شما کارمزد کم تری دریافت می نماید. استفاده از این خدمت برای مشتریان مزایای بسیار زیادی در بر داشته که از آن جمله می ‌توان به بالا رفتن سرعت انجام امور و بالا رفتن امنیت اشاره نمود.

درباره حواله دلار کانادا بدانید.

نرخ مبادله دلار کانادا امروز

گزارشگران مالی برای گزارش تغییراتی که روی نرخ دلار کانادا اتفاق می ‌افتد واژه نرخ مبادله را به کار می ‌برند. علاوه بر نرخ مبادله از واژه‌ های دیگری نظیر نرخ فارکس و نرخ FX نیز برای عنوان کردن تغییرات نرخ دلار کانادا استفاده می شود. برای اندازه‌گیری ارزش دلار کانادا ارزش آن را در مقایسه با سایر ارزهای دنیا در نظر می گیرند. مثلاً افراد کانادایی که قصد مسافرت به کشور آمریکا را دارند برای آنکه بتوانند در آمریکا رفت و آمد کنند و هزینه های مربوط به غذا، هتل و تاکسی را بپردازند می بایست اقدام به خرید دلارهای آمریکایی نمایند. این افراد می بایست دلارهای کاناداییشان را با دلارهای آمریکایی مبادله کنند.

نرخ مبادله دلار کانادا با دلار آمریکا ۰٫۸۹ می باشد. البته این رقم بالا و پایین می ‌شود و عدد عنوان شده نرخ مبادله فعلی می باشد. این موضوع به این معنی است که چنانچه شما قصد خرید دلار آمریکایی را داشته باشید، به ازای هر دلار کانادایی که پرداخت می کنید ۰٫۸۹ دلار آمریکا دریافت خواهید نمود. در نتیجه با پرداخت ۱۰۰ دلار کانادا شما می توانید ۸۹ دلار آمریکا دریافت نمایید. علاوه بر این افراد آمریکایی که قصد مسافرت به کشور کانادا را دارند نیز می بایست دلار های آمریکایی خود را تبدیل به دلار کانادایی نمایند. نرخ مبادله دلار آمریکا به دلار کانادا حدوداً ۱٫۱۲ می باشد. یعنی افرادی که ۱۰۰ دلار آمریکایی بپردازند، در مقابل ۱۱۲ دلار کانادایی دریافت خواهند نمود.

به طور کلی اقتصاد دانان بزرگ دنیا برای آنکه بتوانند ارزش دلار کانادا را محاسبه کنند معمولا آن را با دلار آمریکا مقایسه می نمایند. چراکه دلار آمریکا جزو با ارزش ترین ارزهای دنیا به شمار می رود. دقت داشته باشید که نرخ مبادله ارز های مختلف متفاوت می باشد و به تعداد تمام ارزهایی که در دنیا وجود دارد نرخ مبادله نیز وجود دارد.

یک موضوع مهم که در این میان بهتر است با آن دقت کنید این است که نرخ مبادله دلار کانادا ممکن است در مقابل ارزی مانند دلار آمریکا با کاهش مواجه شود، اما در مقابل ارز دیگری مثل پوند انگلیس با افزایش مواجه شود و این دو به یک دیگر هیچ گونه وابستگی نخواهند داشت.

صرافی های ایرانی که در کشور کانادا فعالیت می ‌کنند با نصب دستگاه‌ های کارتخوان عضو شتاب در صرافی ‌های خود به مشتریان خود این امکان را داده اند که کار خرید ارزهای مختلف را به راحتی خرید از یک فروشگاه ایرانی انجام دهند و تنها با کشیدن کارت بانکی ایرانی خود در صرافی مورد نظر، ارز دلخواه خود را خریداری نمایند. با استفاده از این دستگاه ها سرعت پرداخت بسیار بالا می ‌رود و مسئله انتقال پول بدون دردسر و به راحتی انجام می گردد.

نقل و انتقال دلار کانادا کارتخوان

افراد مهاجری که قصد سفر به کشور کانادا را دارند، تمایل دارند که تمام یا بخشی از سرمایه خود را از کشور ایران به کشور کانادا منتقل کنند. علاوه بر این بسیاری از ایرانیان ساکن در کانادا برای خانواده خود در ایران پول ارسال می نمایند.

بنابراین برای انجام این جابجایی های پولی می ‌بایست یک بستر خوب و مناسب انتخاب شود که علاوه بر دارا بودن سرعت خوب و کافی از امنیت نیز برخوردار باشد. از آنجایی که کشور ایران جزو کشورهای تحریم شده می باشد، روند انتقال پول به سادگی سایر کشورهای دنیا انجام نمی شود و برای آنکه بتوان اقدام به انتقال این پول ها نمود می بایست به صرافی های معتبر مراجعه کرد.

استفاده از دستگاه های کارتخوان موجود در صرافی ها از جمله جدیدترین روش هایی است که برای نقل و انتقال پول بین کانادا و ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش علاوه بر امنیت بسیار بالایی که دارد از سرعت بالایی نیز برخوردار می باشد و همین موضوع سبب استقبال مشتریان از این روش شده است. با استفاده از این روش مشتریان به راحتی می توانند با داشتن کارت بانکی عضو شتاب ایرانی خود دلار کانادایی خریداری نمایند. پس از به کار گرفته شدن این روش در کانادا دردسر هایی که در اثر انتقال پول به ایران انجام می ‌شد به شدت کاهش یافت و تاخیر در انتقال پول به میزان قابل توجهی کم تر از گذشته شد.

این روش محبوب‌ ترین روشن بین مهاجران و دانشجویان ایرانی در کانادا شده است. چرا که بدون دردسر و بدون مالیات می توانند پول نقد کانادایی دریافت نمایند.

فعالیت های اصلی بانک مرکزی کانادا

بانک مرکزی کانادا یک شرکت سلطنتی می باشد. این بانک در سال ۱۹۳۴ تحت قانون بانک مرکزی کانادا منشور شد و مسئول تدوین سیاست پولی کانادا و ارتقای یک سیستم مالی امن و سالم در داخل کانادا است. بانک کانادا تنها مرجع صادر کننده اسکناس های کانادایی است، خدمات بانکی و مدیریت پول را برای دولت ارائه می دهد و به موسسات مالی کانادایی وام می دهد.

قرارداد تولید اسکناس ها توسط شرکت کانادایی اسکناس از سال ۱۹۳۵ بسته شده است. دفتر مرکزی بانک کانادا در ساختمان بانک کانادا، خیابان ولینگتون ۲۳۴ در اتاوا، انتاریو واقع شده است. این ساختمان همچنین محل نگهداری موزه بانک کانادا بود که در دسامبر ۱۹۸۰ افتتاح شد و به طور موقت در سال ۲۰۱۳ بسته شد. از ژوئیه ۲۰۱۷، موزه اکنون در خیابان بانک ۳۰، اتاوا، انتاریو واقع شده است، اما از طریقی به ساختمان های اصلی متصل است. این بانک در گذشته ارزش گذاری پول کانادا را انجام می‌ داد. اما در حال حاضر که دلار کانادا یک ارز شناور می باشد، دیگر بانک مرکزی کانادا هیچ گونه نقشی در ارزش‌گذاری دلار کانادا ایفا نمی کند.

اقتصاد کانادا

اقتصاد کانادا یک اقتصاد ترکیبی بسیار توسعه یافته است. این کشور نهمین تولید ناخالص داخلی بزرگ از نظر اسمی و پانزدهمین تولید ناخالص داخلی بزرگ از نظر PPP در جهان است. مانند سایر کشورهای توسعه یافته، اقتصاد این کشور تحت سلطه صنعت خدمات است که حدود سه چهارم کانادایی ها را استخدام می کند. کانادا سومین ارزش کل برآورد شده منابع طبیعی را دارد که ارزش آن در سال ۲۰۱۹ به ۳۳٫۲ تریلیون دلار اعلام شد.

این کشور سومین ذخایر بزرگ اثبات شده نفت در جهان را داراست و چهارمین صادرکننده بزرگ نفت و همچنین چهارمین صادرکننده بزرگ گاز طبیعی است. کانادا به دلیل منابع طبیعی فراوان و جمعیت نسبتاً کم (۳۸ میلیون نفر) نسبت به مساحت زمین، یک “ابر قدرت انرژی” در نظر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در کانادا

برتری های اقتصادی کانادا

بر اساس شاخص ادراک فساد، کانادا به عنوان یکی از کم فسادترین کشورها در جهان شناخته می شود و یکی از ده کشور برتر تجاری جهان با اقتصاد بسیار جهانی شده است. کانادا از نظر تاریخی بالاتر از ایالات متحده و اکثر کشورهای اروپای غربی در شاخص آزادی اقتصادی بنیاد هریتیج قرار دارد، در حالی که سطح نسبتاً پایینی از اختلاف درآمد را تجربه می کند. متوسط ​​درآمد سرانه قابل تصرف خانوار در این کشور “بسیار بالاتر از” میانگین OECD است.

بورس تورنتو هشتمین بورس بزرگ جهان از نظر ارزش بازار است که بیش از ۱۵۰۰ شرکت را با ارزش بازار مجموعا بیش از ۳ تریلیون دلار فهرست می کند. در سال ۲۰۱۸، تجارت کالا و خدمات کانادا به ۱٫۵ تریلیون دلار کانادا رسید. صادرات کانادا در مجموع بیش از ۵۸۵ میلیارد دلار کانادا بود، در حالی که ارزش کالاهای وارداتی آن بیش از ۶۰۷ میلیارد دلار کانادا بود که تقریباً ۳۹۱ میلیارد دلار کانادا از ایالات متحده، ۲۱۶ میلیارد دلار CA از منابع غیر آمریکایی است.

در سال ۲۰۱۸، کانادا کسری تجاری در کالاها ۲۲ میلیارد دلار کانادا و کسری تجاری در خدمات ۲۵ میلیارد دلار کانادا داشت. کانادا همچنین دارای بخش تولید قابل توجهی است که در مرکز کانادا مستقر است و صنعت خودرو و صنعت هواپیما از اهمیت ویژه ای در این کشور برخوردار هستند.

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک