به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

لذت اقامت چند روزه در بهترین جزیره های ایران

جاذبه های توریستی و گردشگری

شاید تصور کنید کشور ما تنها چند جزیره بیشتر ندارد، اما جالب است بدانید در ایران ۴۲۷ جزیره کوچک و بزرگ جای گرفته اند که بسیاری از آن ها ناشناخته باقی مانده اند. در میان تمام جزایر دو جزیره کیش و قشم هستند که از شهرت بیشتری برخوردارند و جاذبه های گردشگری و تفریحی متعددی را شامل می شوند که همواره گردشگران زیادی را به سمت خود فرا می خوانند. هرکدام از این دو جزیره، جاذبه های منحصر به فرد و چشمگیری دارند که در ادامه می خواهیم با جاذبه های گردشگری هرکدام از آن ها آشنا شویم.

جزیره کیش جزیره تفریحات آبی

یکی از معروف ترین جزایر ایران که مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفته است، جزیره کیش می باشد. این جزیره یکی از مناطق آزاد تجاری است که در میان آب های خلیج فارس جای گرفته است و در طول عمر خود فراز و نشیب های بسیاری را به خود دیده است. اما در سال های اخیر و با پیشرفت صنعت گردشگری مورد توجه مسولان قرار گرفته و امکانات تفریحی و رفاهی بسیار زیادی برای آن در نظر گرفته شده است. جزیره کیش جزیره ای مخصوص برای تفریحات مهیج دریایی بوده و برای تمام سنین مناسب است. شاید برخی تصور کنند جزیره کیش جزیره ای لاکچری و گران قیمت بوده و برای تفریحات آن باید مبلغ گزافی را پرداخت کرد. اما باید بدانید از آنجایی که تقریبا تمام اقشار جامعه می توانند به این جزیره سفر کنند پس دارای تفریحات متعدد برای تمام سلیقه ها و بودجه ها در نظر گرفته شده است. یکی از مهمترین مسئله هایی که برای سفر به جزیره کیش وجود دارد، انتخاب اقامتگاهی مناسب برای اقامتی یک الی چند روزه در این جزیره می باشد. تنوع اقامتگاه در کیش بسیار بالا بوده که می توان به هتل، ویلا، سوئیت و آپارتمان مبله اشاره کرد. یکی از بهترین اقامتگاه ها، رزرو ویلا ارزان در کیش می باشد که طرفداران زیادی دارد. اگر جزء گردشگرانی باشید که برای اقامت خود در این جزیره اهمیت می دهید و می خواهید در اقامتگاه مناسبی که امکانات متعدد داشته باشد اقامت کنید، اجاره ویلا کیش می باشد.

پارک ساحلی مرجان

یکی از معروف ترین جاذبه های تفریحی و گردشگری جزیره کیش پارک ساحلی مرجان می باشد که در آن می توان علاوه بر گردش، از تفریحات آبی و غیر آبی آن لذت برد. پارک ساحلی مرجان در مرکز جزیره قرار دارد و تقریبا تمام تفریحات آبی را از جمله پاراسل، بناناسواری، جت اسکی، غواصی و… را شامل می شود. همچنین می توانید از قدم زدن در کنار ساحل دریای خزر لذت ببرید. پیست دوچرخه سواری پارک ساحلی مرجان نیز بهترین منطقه برای علاقمندان به دوچرخه سواران می باشد. همچنین رستوران ها و کافه هایی که در این پارک ساحلی وجود دارد بر محبوبیت این منطقه افزوده اند.

جایروکوپتر کیش

همانطور که می دانیم جزیره کیش جاذبه های تفریحی متنوعی را شامل می شود که یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین آن ها جایروکوپتر کیش می باشد. جایروکوپتر در واقع یک هلی کوپتر کوچک ملخی دو نفره است که می توانید به همراه خلبان سوار آن شوید و تمام جزیره را از بالا تماشا کنید. یکی از بهترین و لذت بخش ترین زمان هایی که می توانید سوار جایروکوپتر شوید، زمان غروب خورشید می باشد.

لذت اقامت چند روزه در بهترین جزیره های ایران

لذت اقامت چند روزه در بهترین جزیره های ایران

جزیره قشم نگینی درخشان در خلیج فارس

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره ایران یکی دیگر از جزیره های معروف در میان آب های خلیج فارس می باشد که جاذبه های طبیعی بسیار متنوع و متعددی را در دل خود جای داده است. این جزیره در فصل های پاییز و زمستان و تا اواسط فصل بهار دارای بهترین آب و هوا می باشد که گردشگران زیادی در این بازه زمانی به این جزیره سفر می کنند. جزیره قشم یکی از بهترین مراکز تجاری کشور شناخته می شود. برای دسترسی به جزیره قشم مسیرهای متفاوتی وجود دارند که گردشگران می توانند هرکدام از آن ها را که بخواهند انتخاب کنند و خود را به این جزیره زیبا برسانند و در میان جاذبه های دیدنی قشم گشت و گذاری داشته باشند. برای اقامت در این جزیره نیز گزینه های متفاوتی وجود دارد که می توانید علاوه بر اقامتگاه های بومگردی از آپارتمان و خانه های مبله نیز استفاده کنید. اگر می خواهید در اقامتگاه مناسبی اقامت داشته باشید بهترین گزینه اجاره خانه مبله در قشم می باشد که می توانید یک الی چند شب گزینه اقامتی مناسب خود را اجاره نمایید و لذت اقامت چند روزه در بهترین جزیره های ایران را تجربه کنید.

دره ستارگان

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی قشم دره ستارگان می باشد که داستان های عجیب و غریب زیادی در رابطه با آن به گوش می رسد. در این منطقه صخره ها و غارهایی وجود دارند که شکل های عجیبی دارند و تماشای آن ها برای علاقمندان به زمین شناسی و نجوم بسیار جالب است. بسیاری از بومیان معتقدند که ستاره هایی در این منطقه فرود آمده اند که باعث به وجود آمدن این اشکال شده اند.

جنگل حرا

یکی از متفاوت ترین جاذبه های دیدنی قشم، جنگل حرا می باشد که در این جنگل درختانی پربرگ، سرسبز و کوتاه قامت سر از آب بیرون آورده و ریشه آن ها داخل آب می باشد. این درختان نسبت به آب شور دریا مقاومت دارند. برای گشت و گذار در این جنگل باید با سوار قایق شوید و از میان درختان داخل آب عبور کنید.

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک