به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجاره نزدیک ترین ویلاها به پلاژ سیترا نوشهر | پلاژ چیست؟

جاذبه های توریستی و گردشگری

همه افرادی که به نوشهر سفر کرده‌اند اسم پلاژ سیترا را به خوبی به یاد دارند. پلاژ سیترا یا آن چنان که محلی‌ها آن را می‌نامند، یعنی پلاژ حسینی، از بزرگ‌ترین پلاژهای شمال ایران از نظر اندازه و مساحت است. این پلاژ یکی از جاذبه‌های مهم نوشهر است و به همین علت بسیاری ترجیح می‌دهند نزدیک‌ترین ویلاها به پلاژ سیترا را برای اقامت خود انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی این پلاژ و ویلاهای نزدیک به آن بپردازیم.

پلاژ چیست؟

شاید بهتر باشد ابتدا قبل از هرچیزی به تعریف واژه پلاژ بپردازیم. پلاژ کلمه‌ای فرانسوی است که به بخشی از کرانه دریا گفته می‌شود که در آن شرایط و امکاناتی برای شنا فراهم شده باشد. برخی پیشنهاد داده‌اند که از معادل‌های فارسی شناگاه و یا دریاکنار برای این کلمه نیز می‌توان استفاده کرد.

پلاژ سیترا نوشهر

پلاژ سیترا نوشهر

پلاژ سیترا یا پلاژ حسینی را بشناسید

پلاژ سیترا یا همان پلاژ حسینی که محلی‌های آن منطقه آن را این‌طور می‌نامند، از بزرگ‌ترین پلاژهای شمال ایران از نظر اندازه و مساحت است. این پلاژ با توجه به امکاناتی که برای آن پیش‌بینی شده به شکل یک مجتمع گردشگری تفریحی در آمده و از سوی سازمان میراث فرهنگی نیز در سال ۱۳۸۷ طی مصوبه‌ای به عنوان یکی از ۵۶ منطقه نمونه گردشگری کشور انتخاب گردیده است.

پهناوری و وسعت این پلاژ حدود ۱۹ هکتار بوده و ارگان مسئول رسیدگی و نظارت بر آن، شهرداری نوشهر است. ساحل سیترا، ساحلی چهار فصل بوده و در همه روزهای سال، گردشگران بسیاری به آن سفر کرده و از آن بازدید می‌کنند.

آمارها نشان می‌دهند که در روزهای تعطیلات و اوج سفرهای نوروزی به پلاژ سیترا که یکی از جاهای دیدنی نوشهر محسوب می‌شود، روزانه به طور متوسط ۱۵۰ هزار اتوموبیل به این جاذبه گردشگری نوشهر وارد می‌شوند. برای ورود به این پلاژ باید ورودی اندکی پرداخت کنید و البته دسترسی به ساحل سیترا در همه ساعات شبانه روز امکان دارد.

این ساحل زیبا با آن که از نظر تقسیمات کشوری و حوزه مسئولیت متعلق به شهرستان نوشهر است، اما به علت این که در میانه دو شهر نوشهر و چالوس قرار گرفته، از هر دو شهر دسترسی خوبی دارد.

دسترسی به ساحل سیترا از شهر نوشهر به این شکل است که باید بلوار چمران این شهر را تا به انتها رفته و بعد وارد جاده نوشهر به چالوس شوید. آدرس پلاژ سیترا از طرف چالوس نیز به این صورت خواهد بود که باید پس از جاده چالوس و رسیدن به چالوس مسیر خود را به طرف نوشهر ادامه دهید تا به تابلوهای ورودی پلاژ سیترا برسید.

امکانات پلاژ سیترا نوشهر

در منطقه نمونه گردشگری سیترا، انواع امکانات اقامتی، تفریحی، خدماتی و پذیرایی در نظر گرفته شده است. شما می توانید در این ساحل، به دنبال رستوران دریایی و نیز سوئیت‌های ثابت اجاره‌ای بگردید. علاوه بر این منطقه شنا آزاد به صورت جداسازی شده برای خانم‌ها و آقایان از امکانات دیگری محسوب می‌شود که در پلاژ سیترا فراهم شده است. واحدهای تجاری و پذیرایی این پلاژ نیز و غرفه‌های نمایشگاهی از امکانات دیگر این منطقه به شمار می‌روند.

تفریحات پلاژ سیترا

تفریحات پلاژ سیترا

تفریحات پلاژ سیترا

پلاژ سیترا همان‌طورکه از نامش پیدا است، یک ناحیه ساحلی محسوب می‌شود و از این رو بهترین تفریحی که می‌شود در آن تجربه نمود، پیاده روی و طبیعت گردی در کنار ساحل دریا و صد البته شنا کردن در منطقه شنای آزاد آن است. علاوه بر این که می‌توانید در آلاچیق‌های ساحلی این پلاژ استراحت کنید، می‌توانید تجربه جذابی از کمپینگ نیز در این ساحل داشته باشید.

در این ساحل زیبا، تفریحات هیجان انگیز دیگری نیز همچون کارتینگ، موتور چهار چرخ و شهربازی و سینمای ۴ بعدی در کنار ساحل انتظار شما را می‌کشند. تفریحات ساحلی چون جت اسکی، پاراسل، قایق سواری، شاتل و بنانا نیز در اسکله پلاژ سیترا می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

دوچرخه سواری و اسب سواری نیز تفریحاتی هستند که در ساحل سیترا برای شما فراهم شده‌اند. استفاده از زمین‌های والیبال و فوتبال ساحلی، نیز تجربه‌ای است که علاقمندان به تحرک و ورزش به هیچ وجه آن را از دست نخواهند داد. اجاره ویلا در ساحل سیترا نوشهر به شما کمک می‌کند تا سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

اجاره نزدیک‌ترین ویلاها به پلاژ سیترا

از آن‌جایی‌که پلاژ سیترا یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری نوشهر محسوب می‌شود، بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند اقدام به اجاره ویلاهای نزدیک به این مکان کنند. وجود ویلاهای متنوع در نزدیکی این پلاژ دست شما را برای انتخاب کاملا باز گذاشته است. برای اجاره نزدیک‌ترین ویلاها به پلاژ سیترا، پیشناهد می‌کنیم به سایت جاباما مراجعه کنید.

جاباما به عنوان بزرگ‌ترین وب‌سایت اجاره ویلا ، اقامتگاه و رزرو هتل در ایران، مهم‌ترین دغدغه ایران‌گردان یعنی مطمئن بودن از محل اقامت را با ارائه اطلاعاتی کامل در مورد اقامتگاه‌ها و هتل‌های ایران و فرآیندی ساده برای رزرو آن‌ها برطرف کرده است. اجاره ویلا شمال از جاباما مزایای بسیاری دارد و می‌توانید با هر بودجه‌ای اقدام به رزرو و اجاره ویلا کنید.

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک