به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

باغ‌های تماشایی‌ اصفهان

جاذبه های توریستی و گردشگری

تنوع دیدنی‌های اصفهان بسیار زیاد است. از اماکن تاریخی مشهور گرفته تا جاذبه‌های طبیعی کمتر شناخته شده، نصف جهان را به شهری محبوب برای مسافران تبدیل کرده است. اگر همیشه در اصفهان به دیدن از نقش جهان، چهار باغ، چهل ستون و سی‌و‎سه پل بسنده کرده‌اید و نمی‌دانید در سفر بعدی‌تان به اصفهان کدام جاذبه‌ها را ببینید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را که درباره‌ی دو باغ باصفا در اصفهان است بخوانید تا هیچ کدام را از دست ندهید. در پایان مقاله هم برای خرید بلیط ارزان هواپیما راهی مطمئن به شما معرفی خواهیم کرد.

باغ‌های تماشایی‌ اصفهان

باغ‌های تماشایی‌ اصفهان

باغ گلها اصفهان

باغ پرندگان اصفهان

باغ پرندگان اصفهان در سال ۱۳۷۵ با مساحتی نزدیک به ۵۵۰۰۰ متر مربع در ساحل زاینده رود و در پارک ناژوان ساخته شده است. این باغ به خاطر رطوبت حاشیه زاینده رود، آب‌وهوای مناسبی برای پرندگان مهیا کرده است. البته به تناسب زیستگاه اصلی این پرندگان که برخی از ایران و برخی دیگر از استرالیا، چین، تانزانیا و سایر کشور‌ها جمع‌آوری شده‌اند، فضا‌های مختلفی برای آن‌ها تدارک دیده شده که شامل برکه، صخره، قفس شیشه‌ای، قفس آهنی و فضای سبز جنگلی است. بركه‌ها محل زندگی پرندگان آبچر مانند انواع اردک‌ها، قو‌ها، غاز‌ها و… است. صخره باغ محیط زیستی مناسب جهت پرندگان كوهستانی و بیابانی است. قفس‌های شیشه‌ای هم با داشتن دستگاه تهویه، شوفاژ و كولر محیط مناسبی را برای پرندگانی فراهم می‌کند كه زیستگاه آن‌ها شرایط ویژه‌ای از نظر آب‌و‌هوایی دارد. قفس‌های آهنی برای پرندگان شكاری ساخته شده است تا از آسیب به سایر پرندگان جلوگیری شود. فضا سبز جنگلی هم در سراسر محیط باغ برای پرواز پرندگان جنگلی به‌صورت آزاد فراهم شده است. این باغ علاوه بر اینکه میزبان بازدیدکنندگان است، مرکزی برای شناسایی و بازدید و تحقیق محققان نیز به شمار می‌آید که به بحث‌های علمی از جمله تکثیر، تغذیه، قرنطینه، تاکسیدرمی و… می‌پردازد.

باغ گل‌های اصفهان

باغ گل‌ها با داشتن انواع گل و گیاه و هوای لطیفش حس و حال بهشتی را در نصف جهان به گردشگران هدیه می‌دهد. این مجموعه تفریحی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، در دهه هفتاد با هدف ایجاد هوای پاک، کمک به حفظ محیط زیست، آشنایی مردم با انواع گل و گیاه و ایجاد فضایی جذاب برای گردشگران تأسیس شد. نزدیک به ۳۹۵ گونه گیاهی در فضا‌های مختلف باغ که شرایط محیطی مناسب برای هر گونه در آن فراهم شده است، نگه‌داری می‌شوند. این فضا‌های مختلف عبارتند از باغ صحره‌ای، محوطه باغ، برکه و آبشار، گلخانه، باغ سوزنی‌برگان، باغ گیاهان دارویی و خوراکی، باغ گیاهان پیازی، باغ رز، مجموعه گونه‌های زنبق، مجموعه پرچین، مجموعه گونه‌های داودی و فرشی از گل با طرح فرش ایرانی. هوای مطبوع و رنگارنگی گل و گیاهان، به همراه نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای در کافه‌ی این باغ حال آدم را جا می‌آورد. فرصت تجربه‌ی آن را ازدست ندهید.

خرید بلیط هواپیما

اگر قصد سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما تهران اصفهان را دارید، یکی از راه‌های بررسی قیمت‌ها و خرید آنلاین بلیط از طریق وبسایت اسنپ تریپ است. به بخش پرواز‌های داخلی اسنپ تریپ سری بزنید. مبدا، مقصد و تاریخ پرواز خود را مشخص کنید. اسنپ تریپ لیستی از پرواز‌ ایرلاین‌های مختلف را به همراه ساعت پرواز و قیمت به شما پیشنهاد می‌‎دهد که با انتخاب هرکدام و ثبت مشخصات فردی می‌توانید به سادگی بلیط سفر خود را تهیه کنید.

.

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک