به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

خرید خانه یا رزرو اقامتگاه؟ کدام منطقی‌تر است؟

جاذبه های توریستی و گردشگری

در این نوشته می‌خواهیم به سراغ یک دعوای قدیمی برویم. یعنی دعوا بین خرید و اجاره. به نظر شما کدام یک منطقی‌تر است؟ اینکه یک خانه دوم در شهر مورد علاقه‌تان بخرید یا اینکه در هر شهری که دوست دارید اقامتگاه رزرو کنید؟ در این نوشته کمک می‌کنیم به جواب این سوال برسید.

دعوای قدیمی بین خرید یا اجاره

اگر فکر می‌کنید که خرید خانه انتخاب بهتری است با دقت این مطلب را بخوانید. چون می‌خواهیم خیلی ساده و کوتاه برایتان توضیح دهیم که چرا اجاره کوتاه مدت اقامتگاه بهتر از خرید خانه است.

نگران هم نباشید چون پینورست به شما کمک می‌کند در هر جایی که بخواهید از یک روز تا یک ماه یک اقامتگاه مناسب اجاره کنید و کاملا حس کنید که در خانه خودتان هستید.

سود یا ضرر؟

خیلی از افرادی که تصمیم می‌گیرند در شهری جز شهر محل سکونتشان خانه بخرند به آن خانه به‌چشم یک پس‌انداز و دارایی نگاه می‌کنند. ولی آیا واقعا خرید خانه‌ای که فقط چند روز در سال در آن اقامت می‌کنیم برایمان سود دارد؟

تقریبا همه افرادی که در زمینه برنامه‌ریزی مالی و اقتصاد فعالیت می‌کنند به این باور دارند که خرید همچین خانه‌ای نه تنها اغلب سودی ندارد بلکه با همه هزینه‌هایی مختلفی که دارد در نهایت موجب ضرر آدم‌ها می‌شود.

اگر برایتان سوال شده که این هزینه‌های مختلف چیست برایتان مثال می‌زنیم. هر خانه‌ای نیاز به مراقبت دارد. برای مثال همیشه باید حواستان به لوله‌های خانه باشد که یک وقت نترکد. دیوارهای خانه کثیف می‌شوند و باید هر از چند گاهی همه را رنگ زد. اگر ملک شما استخر داشته باشد تمیز نگه داشتن و پر کردن آن خودش هزینه دارد. باغچه و فضای سبز هم که نیاز به نگه‌داری و توجه مداوم دارد.

اینها آن هزینه‌هایی است که کسی موقع خرید خانه خیلی بهشان توجه نمی‌کند. البته این‌ها فقط چند مثال بود و همچنان می‌توان کلی مثال‌های دیگر زد که شاید خیلی‌هایشان را هم بدانید.

1001.jpg

خرید خانه، سفرهایتان را محدود می‌کند

احتمالا متوجه شده باشید که خیلی از کسانی که در شهرهای دیگر خانه دارند فقط یا اغلب اوقات به همان شهر سفر می‌کنند. چون به‌نظرشان وقتی در شهری خانه دارند منطقی است که فقط به خانه خودشان بروند تا اینکه به یک شهر جدید سفر کنند و برای اقامتشان هزینه پرداخت کنند.

پس برای کسانی که دوست دارند زیاد سفر بروند و شهرها و جاذبه‌های دیدنی مختلف را ببینند بهترین کار این است که دنبال اجاره کوتاه مدت باشند تا خرید خانه.

1002.jpg

به محیط زیست آسیب نزنید!

مطمئنا در اخبار شنیده‌اید که چقدر در سال‌های اخیر ساخت‌وساز در ییلاق‌های بکری مثلا ماسال زیاد شده است. خانه‌سازی حتی یک سوئیت کوچک ۲۰ متری هم تا حدی به محیط زیست آسیب می‌زند؛ قطع درختان، خراب شدن زمین و چمن‌ها و کلی کارهای مخرب دیگر.

در واقع با خانه نخریدن در همچین مکان‌هایی می‌شود این چرخه تخریب محیط زیست و طبیعت را قطع کرد.

پس اگر در حال برنامه‌ریزی برای خرید خانه در جایی مثل ماسال هستید، این فکر را فراموش کنید. حتی اگر بخواهید یک ماه هم در آنجا اقامت داشته باشید سایت‌هایی مثلا پینورست‌ با اجاره کوتاه مدت آن را برای شما ممکن کرده‌اند.

چرا برای اجاره کوتاه مدت اقامتگاه سراغ پینورست‌ برویم؟

به‌احتمال زیاد موقع جست‌وجو در اینترنت برای رزرو ویلا در ماسال به اسم‌های زیادی برخورده‌اید و این سوال هم برایتان پیش آمده که از بین این همه سایت به کدام اعتماد کنیم. یکی از مزیت‌های اصلی پینورست این است که اطلاعات، امکانات و تصاویر هر اقامتگاه خیلی دقیق به شما نمایش داده می‌شود. در پینورست امکان ثبت نظر هم وجود دارد. خواندن نظرات مهمان‌های قبلی به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت انتخاب کنید.

پینورست همیشه سعی کرده تا لحظات و تجربه‌های خوبی را برای مهمان‌هایش رقم بزند. تیم پشتیبانی به‌صورت ۲۴ ساعته و حتی در روزهای تعطیل از قبل از نهایی کردن رزرو و بعد از تمام شدن اقامت در کنار شما است تا حتی در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلی خیلی سریع آن را حل کند.

منبع: ارانیکو

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک