به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دریاچه سراگاه | همه چیز درباره دریاچه سراگاه در گیلان

جاذبه های توریستی و گردشگری

دریاچه سراگاه؛ دریاچه‌ای زیبا در بین کوه‌ها

با وجود تعطیلات آخر هفته و حجم بالای سفر به شمال کشور دانستن نقاط خاص استان گیلان بخش مهمی از برنامه‌ریزی برای سفر به این استان است. سفر به گیلان به‌تنهایی پر از زیبایی‌ها و مکان‌های گردشگری جالب‌توجه می‌باشد اما پیداکردن مکانی که در آنجا به آب نیز دسترسی داشته باشید به شما فضای مناسبی برای کمپ زدن را می‌دهد. دریاچه سراگاه در دل گیلان یکی از مکان‌هایی است که شما می‌توانید در آنجا خاطرات زیادی را با دوستان و خانواده خود بسازید و زمان خوبی را بگذرانید. در ادامه همه چیز درباره دریاچه سراگاه را می‌خوانیم.

سراگاه

دریاچه‌ای مصنوعی با قابلیت تفریحی

با اینکه دریاچه سراگاه به‌وسیله چشمه‌های زیر آن پر می‌شود اما این دریاچه مصنوعی است. دریاچه سراگاه که مالک شخصی برای پرورش ماهی استفاده می‌شود. باقی مردم این روستا به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند که به طور مثال برنج تالش یکی از برنج‌های مرغوب شمال است. اطراف این دریاچه کوه‌هایی انبوه از درختان وجود دارد که منظره دریاچه سراگاه را چشمگیرتر کرده است.

بایدها و نبایدهای دریاچه سراگاه

همان‌طور که گفته شد دریاچه سراگاه مالک شخصی دارد اما بازدید از آن ممنوع نیست اما ماهیگیری، شنا و قایق‌سواری ممنوع است. از طرفی این روستای کوچک که جمعیتی کمتر از ۱۵۰۰ نفر دارد، شهری تمیز است و آشغال ریختن در طبیعت آن باعث آزردگی مردم آن ناحیه نیز می‌شود. از طرفی دیگر همان‌طور که در باقی مکان‌های گردشگری دیگر روشن گذاشتن آتش هنگام رفتن از محل کمپ دردسرساز بوده در سراگاه هم باید مراقب باشید و آتشی که روشن می‌کنید را حتماً خاموش کنید.

موقعیت دریاچه سراگاه

این دریاچه دیدنی در شهر سراگاه در ۱۰ کیلومتری تالش قرار دارد. برای رسیدن به این دریاچه باید از مناطق جنگلی جذابی عبور کنید. از طرفی اطراف مسیر رسیدن به دریاچه و شهر سراگاه نیز با داشتن درختان انبوه بسیار دیدنی است.

موقعیت مکانی شهرستان تالش

شهرستان تالش که بین آستارا و رضوانشهر قرار دارد دارای ویژگی‌های خاصی همانند کوهستانی و جلگه‌ای بودن است. با سفر به این شهرستان بزرگ شما هم می‌توانید به بخش ساحلی آن بروید و از سواحل، جنگل و هم از کوهستان این منطقه زیبا لذت ببرید.

آب‌وهوای سراگاه

برای بازدید از دریاچه سراگاه دانستن آب‌وهوای این منطقه به شما کمک می‌کند تا بهترین زمان برای سفر را پیدا کنید و از سفرتان حداکثر لذت را ببرید. این شهر در تابستان هوای شرجی بالایی و در زمستان هوای بسیار سردی دارد. بهترین زمان سفر به دریاچه سراگاه گیلان در دو ماه اول فصل بهار و پاییز است.

دریاچه سراگاه تالش

شرایط و آمادگی سفر به سراگاه

همان‌طور که می‌دانید هوای گیلان در دو فصل اول سال بسیار شرجی و گرم است بنابراین باید لباس‌ها متناسب با این آب‌وهوا را تهیه کنید. همچنین اگر اهل کمپ زدن و در فضای آزاد خوابیدن نیستید مکان‌هایی برای شب ماندن وجود دارد که می‌توانید اجاره کنید.

سوغاتی‌های شهر تالش و روستای سراگاه

استان گیلان علاوه بر آب‌وهوا و مناطق دیدنی و گردشگری بی‌نظیر و انبوهی که دارد سوغات‌هایی نیز دارد که در هر شهرستان این استان بزرگ تولید می‌شود. اگر قصد سفر به تالش و دیدن دریاچه سراگاه را نیز دارید و علاقه‌مند به خرید سوغات از اطراف این دریاچه را دارید در ادامه سوغاتی‌‌های این منطقه را می‌خوانیم.

سوغات خوراکی گیلان و تالش

یکی مواردی که همیشه با آن شهرهای گیلان را می‌توان یادکرد، خوراکی‌های این مناطق است. جدا از اقلام مصرفی همانند برنج، چایی و زیتون خوراکی‌هایی مختص به خود این مناطق هست. این خوراکی‌ها را مردم بومی هر روستا درست می‌کنند که در ادامه برخی از آن‌ها را می‌خوانیم:

  • نان محلی: اکثر شهرهای گیلان نان‌های محلی خودشان را می‌پزند. کته نون یا نان سنگی، نانی است که روی سنگ داغ پخته می‌شود و مختص به تالش و اطراف آن است
  • آش تالشی: آش تالشی که با لوبیا، گندم، دوغ محلی، سبزی‌های تازه و سیب‌زمینی تهیه می‌شود، در صبحانه و عصرانه‌ها می‌تواند سرو شود و خوراکی بسیار خوشمزه است

صنایع‌دستی سوغاتی گیلان و تالش

علاوه بر مواد غذایی تولید شده در اطراف دریاچه سراگاه و تالش، صنایع‌دستی خاص و منحصربه‌فردی نیز در این ناحیه ساخته می‌شوند. این صنایع دستی می‌توانند کادو یا حتی یادگاری خاصی باشند. برخی از صنایع‌دستی این منطقه عبارت‌اند از:

  • عروسک‌های پارچه‌ای: این عروسک‌ها که با پشم و پارچه ساخته می‌شود از سوغاتی‌های خاص گلان است. از طرفی عروسک‌های چیمن و چیتن عروسک‌های خاص تالش هستند که ثبت آثار ملی نیز رسیده‌اند و ظاهر خاصی نیز دارند
  • دستبافت پشمی: این بافتنی جذاب از لباس‌های پارچه‌ای کوچک مثل جوراب شروع می‌شود و تا لباس گرم ادامه پیدا می‌کند. این بافتنی‌ها که از پشم گوسفندان همان منطقه ساخته می‌شود بسیار خوش‌رنگ است

جاذبه‌های دیدنی اطراف دریاچه سراگاه

اگر به دنبال سفر یک‌روزه نیستید و طولانی سفر می‌کنید حتما بعد از سفر به دریاچه سراگاه به دنبال مکانی دیگر برای بازدید و سفر در آن اطراف را دارید. شهرستان تالش به‌تنهایی دارای تعداد زیادی مکان گردشگری و زیبا برای بازدید است که تعدادی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • پارک جنگلی گیسوم: پارک جنگلی گیسوم که در کنار دریا قرار گرفته است به شما امکان تفریح هم در جنگل زیبا گیسوم و هم در ساحل را می‌دهد
  • آبشار لوشکی تالش: اگر به دنبال دیدن یکی از مرتع‌ترین آبشارهای گیلان هستید باید به شهر لمیر تالش بروید و آبشار لوشکی را ببینید که ۷۵ متر ارتفاع دارد
  • آبشار ریشو: آبشاری که در دل جنگل قرار گرفته و شرایط خوبی حتی برای بازدید در تابستان دارد آبشار ریشو است. این آبشار مسیر ماشین‌رو ندارد اما ارزش بازدید را دارد

دریاچه سراگاه

دریاچه‌ای بین تپه‌هایی پر از درخت

برای سفر به استان گیلان باتوجه‌به حجم گردشگر بالا و مکان‌های گردشگری زیادی که دارد، شما را نیازمند به دانستن مکان‌های گردشگری زیبا، خلوت و حتی بهتر هستید. دریاچه سراگاه در روستای سراگاه یکی از مکان‌هایی است که شما می‌توانید در آن با دوستان یا خانواده خود به تفریح و استراحت بپردازید. همچنین طبیعت فوق‌العاده چشمگیر این منطقه باعث می‌شود شما بیشتر در آنجا بمانید. جاذبه‌های گردشگری دیگر در اطراف دریاچه سراگاه نیز از نکات مثبت برای سفر به آن محسوب می‌شود که به تنوع سفر شما نیز کمک می‌کند. دریاچه سراگاه که یک دریاچه مصنوعی به‌حساب می‌آید مکانی عالی برای سفر شما است.

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک