به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدنی های آستارا را بشناسیم

جاذبه های توریستی و گردشگری

در این مقاله از سایت توریسم ، قصد داریم تا با دیدنی های آستارا آشنا شویم . با ما همراه باشید .

ساحل صدف

مطمئنا رفتن به دریا ، از نخستین کارهایی است که در هنگام سفر به شمال ایران ، انجام می دهیم . حال ، ساحل صدف یکی از تمیز‌ترین و بهترین دیدنی های آستارا است که از نظر امکانات نیز فوق العاده است . در این مکانِ زیبا میتوانید بهترین خاطره‌ هایتان را ثبت کنید و همینطور از دیدن غروبِ زیبای آفتاب نیز لذت ببرید. در ساحل صدف میتوانید بخش ها و  اتاق‌هایی را نیز برای استراحت و شنا تهیه کنید. همینطور امکانِ نصب و برپایی چادر در این ساحل هم از جمله نکات مثبتِ این ساحل است.

دیدنی های آستارا

دیدنی های آستارا

ساحل صدف در هفت کیلومتری جنوب آستارا و در مسیر جاده آستارا – تالش واقع شده است. پیشنهاد می کنیم سفر به این مکان زیبا در فصل تابستان را فراموش نکنید .

 

آبشار لاتون

از مرتفع ترین آبشار های ایران که در استان گیلان و شهر زیبای آستارا واقع شده و ارتفاع آن به ۱۰۵ متر می رسد. برای دیدنِ این آبشارِ زیبا ، لازم است که حدود ۱۵ کیلومتر به سمت جنوب آستارا بروید. این آبشار ، ترکیبی فوق العاده از چند جاذبه ی دیدنی است . همزمان با دیدن آن ، شما میتوانید ییلاق های بکر و دریاچه و رودخانه را مشاهده کنید و نهایت لذت را از آنها ببرید .

علاوه بر این جاذبه های بی نظیر ، قلعه لاتون نیز از دیدنی های عالیِ آستاراست . این قلعه بر فراز کوه اسپیناس قرار دارد که این کوه نیز در نزدیکی آبشار لاتون قرار گرفته است . این قلعه تاریخی چلوه بسیار زیبایی دارد و اکثر گردشگرانی که از آبشار لاتون دیدن می کنند ، به قلعه لاتون نیز سر می زنند.

آبشار لاتون

آبشار لاتون

 

باغ ملی آستارا

یکی دیگر از زیباترین دیدنی های آستارا ، باغ ملی آستارا می باشد. قدمتِ این باغِ زیبا، به دوره قاجار باز می گردد . باغ ملی آستارا شاملِ کتابخانه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سالن آمفی تئاتر و محوطه ی بازی برای کودکان می باشد. دارا بودنِ این امکانات در این باغ ، باعث جذب بسیاری از گردشگران می گردد . اگر دوست داشتید که از  این باغِ ملی و تاریخی نیز دیدن کنید ، در مقابل گمرکِ شهر آستارا میتوانید آن را پیدا کنید .

باغ ملی آستارا

باغ ملی آستارا

گردنه حیران

بعید است که این نام و تعریف و توصیف از زیبایی های آن به گوشتان نخورده باشد . گردنه ی حیران که از آن بعنوان بهشت زمینی هم یاد می کنند . مکانی که نهر شیرین آق چای (در زبان آذری چای به معنی رود ) یا رود آستارا از داخل آن عبور می‌کند . در این گردنه ی بی نظیر ، از هر طرف که بروید، چشمان‌تان جز زیبایی، طراوت و سرسبزی نخواهد دید.

گردنه ی حیران از آن جمله جاذبه‌های بسیار محبوبی و فوق العاده ای است که گردشگرانِ زیادی را به خود جذب و همه‌ را مجذوبِ زیبایی و طبیعت بکر و دلپذیرِ خود می‌کند. درخت‌‌های درهم تنیده، جنگل‌های سبز، ابرهای پنبه‌ای نزدیک به زمین و فرشی رنگارنگ از شکوفه‌های رنگین این گردنه ، از جمله زیبایی‌های گردنه‌ حیران و همینطور دیدنی های آستارا است.

گردنه حیران

گردنه حیران

گردنه حیران در میان جاده ارتباطی آستارا و اردبیل قرار دارد . از یک سو توسط جنگل احاطه شده و از سویی دیگر هم مشرف به دره‌ای نسبتا عمیق است . بنابراین باید گفت که از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار است. همین امر باعث شده تا شغل بیشتر مردم ساکن در آن، کشاورزی و دامپروری باشد. هر چند که وجود مناظر فوق‌ العاده جذابِ آن و گسترش فضاهای گردشگری و همچنین ورود سرمایه‌گذاری‌های داخلی، آینده‌ای درخشان‌تر را برای این منطقه به ارمغان خواهد آورد.

گردنه ی حیران را روی نقشه ببینید

تله کابین گردنه حیران

هر چقدر که از این فضای دیدنیِ بی نظیر بگوییم کم است . با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و ناحیه کوهستانی گردنه حیران، تنها وجودِ یک تله کابین برای این منطقه ی فوق العاده کم بود. در سال ۱۳۹۰ بود که تله کابین نیز در این منطقه احداث شد و بر اساس گفته ها، کلیه کابین‌ها و تجهیزات مربوط به راه‌اندازی تله کابین، از کشور اتریش خریداری شد. به همین دلیل ، از این تله کابین به عنوانِ ایمن‌ترین‌تله کابین های ایران می توان یاد کرد.

هنگامی که سوار تله کابین می‌شوید، یک مسیر ۱۵۰۰ متری فوق‌العاده را در پیش خواهید داشت و همینطور، ۱۷۲۰ متر از سطح دریا نیز فاصله خواهید داشت. یک محیط کوهستانی با منظره‌ای بی نظیر و دلپذیر که می‌تواند حال شما را دگرگون و آرامش را به ذهن تان هدیه کند.

حال، تله کابین گردنه حیران گیلان، به‌عنوان یکی از بهترین دیدنی های آستارا و نقاط گردشگری کشورمان شناخته می‌شود و گردشگران زیادی نیز در طول سال ، بازدیدکننده ی آن هستند .

تله کابین گردنه حیران

تله کابین گردنه حیران

تالاب بین المللی استیل

یکی از زیبا‌ترین و مهم‌ترین مناطق توریستیِ استان گیلان ، که چشم‌اندازهای متنوع و بی‌نظیری را داراست. یکی از شگفتی‌های این تالاب، قرار گرفتن ریشه درختان در آب است و باعث شده است تا همواره درختان این منطقه در پهنای تالاب حرکت کنند و جابه‌جا شوند. این تالاب از سال ۱۳۸۴ بعنوان یکی از پنج منطقه‌ی نمونه‌ گردشگری استان گیلان به شمار می‌رود . همچنین سبب شده تا این استان نیز با رشد اقتصادیِ خوبی همراه باشد. همینطور در سال ۱۳۹۳ نیز، با اعلام اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، در پی بارش‌های فراوان باران، وسعت این تالاب به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

تالاب بین المللی استیل

تالاب بین المللی استیل

این مکان دیدنی را میتوانید در حدود ۷ کیلومتری جنوب مرکز شهر آستارا، کنار جاده‌ اصلی تالش، بیابید .

 

پناهگاه حیات وحش لوندویل

این منطقه در سال ۱۳۵۲ ، در لیست مناطق حفاظت شده‌ی محیط زیست ثبت شد و یکی از زیست‌گاه‌های مهم حیات وحشِ ایران می‌باشد. مساحتِ این منطقه بیش از ۱۰۷۴ هکتار است . پناهگاه حیات وحش لوندویل دارای آب و هوای معتدل و مرطول با متوسط بارندگی ۱۱۰۰ میلیمتر است . در این منطقه، که بعنوان زیستگاهی مهم از جانوران آبی و خاکی مختلفی به شمار می رود ، پستاندارانی مانند سمور آبی، گورکن، فوک دریای خزر و شغال و پرندگانی مانند قوی گنگ، ‌قوی فریادکش، ‌فیلوش، ‌اردک سیاه کاکل، اردک چشم طلایی و … را میتوان یافت .

پناهگاه حیات وحش لوندویل

پناهگاه حیات وحش لوندویل

آستارا چای

از دیگر دیدنی های آستارا که مرزی بین دنیایی به دنیایِ دیگر است . رود آستارا، رود کوچکی است که “آستارا چای” نام دارد و مرز دریایی ایران و آذربایجان است ؛ که محل زیست ماهی‌های سفید و آزاد نیز هست .

آستارا چای

آستارا چای

این رودِ بی نظیر در ایران، شامل سه شاخه فرعی است که دو شاخه آن از ارتفاعات حیران و یک شاخه نیز از ارتفاعات جنگلی بهارستان جریان می‌یابند. در کناره‌های این رودخانه نیز از درختان سرسبز و بیشه‌زارها پوشیده شده و دارای منظره ای حیرت‌انگیز و قوق‌ العاده‌ ای است.

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک