به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

خانه سن گابریل مونترال

جاذبه های توریستی و گردشگری

خانه سن گابریل مونترال ، موزه ای ست در شهر مونترال که در آن از تاریخ، یادگارها و صنایع دستی ساکنین نخستین(فرانسه نو) در میانه قرن هفدهم نگهداری می شود.

خانه سن گابریل مونترال ، موزه ای ست در شهر مونترال که در آن از تاریخ، یادگارها و صنایع دستی ساکنین نخستین(فرانسه نو) در میانه قرن هفدهم نگهداری می شود. این موزه زمین کشاورزی ای دارد که بیش از سیصد سال است از سوی خواهران دینی کلیسای نوتردآم مونتریال اداره شده و همچنین از سال ۲۰۰۷ به عنوان یک سایت تاریخی ملی شناخته می شود.

تاریخچه خانه سن گابریل

زمین این مزرعه در نیمه دوم قرن هفدهم به فردی به نام مارگریت ب. بخشیده شد. هدف کاربردی از این زمین گسترش مزرعه ای بود که خوراک دینداران کلیسای نوتردآم را تامین نماید. مالک جدید هم پس از چندی با خرید خانه و مزرعه ای در همسایگی ملک را گسترش داد که بعدها به نام امروزی یعنی خانه سن گابریل مونترال تغییر پیدا کرد.

این مجموعه در سالهای نخست(۱۶۶۳تا۱۶۷۳ میلادی)  کاربری آموزشی هم داشته است: در این کلاسهای آمادگی به دخترانی که از کشور فرانسه به خدمت گرفته شده و به  فرانسه نو (که پیشتر هم گفته شد) آورده شده بودند، برای همراهی و ازدواج با مردان مجرد پرشماری که در مهاجرنشین مستقر بودند آموزش زندگی داده می شد.

در قرن نوزدهم، همزمان با ورود مهاجرین تازه وارد، شهر هم رو به صنعتی شدن گذاشت و به سرعت گسترش پیدا کرد. از این رو بخش هایی از مزرعه برای پیشبرد ساخت و سازهای پیرامونی فروخته شد و با ساخت راه آهن و راه اندازی کانال لاشین در نزدیکی اش به سرعت رونق گرفت.

با شروع دهه ۱۹۶۰ و پس از برگزاری جشن سیصدمین سالگرد مالکیت مارگریت ب.،  تصمیم گرفت تا که خانه کاربری موزه پیدا کند و از آن پس بنایی تاریخی شناخته می شود.

ها

در خانه سن گابریل مونترال، از بیش از پانزده هزار ابزار دست ساز قدیمی نگهداری می شود؛ خانه ای قرن هفدهمی و اصطبلی از قرن هجدهم که با ابزارهای درشان می توان یک فرانسه نو به سبک روستایی را دوباره از نو بنا کرد.

وسایل خانگی، تزئینات نورپردازی، لباس ها و زیورآلات دینی، مبلمان هایی از خانه ها و کلیساها، وسایل ارتباطی مانند نامه ها و کتاب ها، اشیاء دینی و تزئیناتی، ابزار بافندگی، ابزار ساخت، کشاورزی و ابزار بازرگانی از جمله موارد تاریخی و باارزشی هستند که ازشان در این سایت نگهداری می شود.

سرگرمی ها و خدمات

فعالیت ها:

سرگرمی

سرگرمی برای کودکان

کنفرانس

نمایش

تورهای خویش راهنما

تورهای به زبان انگلیسی و فرانسه

خدمات:

دسترسی رایگان به اینترنت

فروشگاه

باغ ها

اتاق های برگزاری میهمانی، جلسه و کنفرانس

پارکینگ رایگان

رستوران

بازدید از خانه سن گابریل

نشانی:

۲۱۴۶, place Dublin, Montréal, Québec, Canada, H3K 2A2

خانه سن گابریل مونترال فقط چند دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد و با اتومبیل به آسانی در دسترس بوده و جای پارک هم در نزدیکی فراهم است، همچنین بازدید از آن هم انفرادی و هم به صورت گروهی(با هماهنگی پیشین) امکان پذیر می باشد.

این موزه همه روزه از ساعت ۱۳ تا ۱۷ درسرتاسر سال باز است، برای دریافت آگاهی های بیشتر از زمان بازدید روزانه می توانید از تارنماهای زیر کمک بگیرید.

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک