به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پل معلق پیرتقی در اردبیل

جاذبه های توریستی و گردشگری

این پل بخاطر قرار داشتن در روستای بنام پیرتقی به این اسم شهرت دارد. این پل همانند پل های معلق خطرناک با طناب و چوب های لرزان گردشگران بسیاری را به سمت و سوی خود می کشاند. این پل هیجان آور بر روی دره های شگفت انگیز بخش هشتجین در شهرستان زیبای خلخال و در محل تلاقی دو رود کیوی چای و قزل اوزون در دربند مشکول ساخته شده است. طول این پل ترسناک و هیجان انگیز ۷۰ متر و عرض آن یک متر است. عبور از ارتفاعی در حدود ۶۰ متر از سطح رودخانه، در حین تکان های شدید پل، صدای قدم ها بر روی چوب خشک و صدای خروش آب قطعا رویایی ترسناک و در عین حال هیجان انگیز برای تمامی گردشگران می سازد.

پل معلق پیر‌تقی تنها یکی از دیدنی‌های بی‌شمار استان اردبیل است که در دره‌های عمیق و زیبای شهر هشتجین در شهرستان خلخال واقع شده است و محل اتصال دو رودخانه گیوی چای و قزل اوزن است. عبور از روی دره‌های عمیق با تکان‌هایش شدید این پل قطعاً یکی از هیجان انگیزترین لحظات را برای شما به وجود می‌آورد. روستای پیرتقی که در نزدیکی پل قرار دارد، تنها یک خانوار ساکن دارد و پیش از این، مورد استفاده پژوهشگرانی بود که برای مطالعه و احداث سد در پایین دست این رودخانه به منطقه سفر می‌کردند.

 

https://tourism7.com/wp-content/uploads/2019/05/5cefaa472f2a6.jpg

در مورد روستایی که این پل در آن قرار دارد، جالب است بدانید که تنها یک خانوار ساکن دارد و قبلا مورد استفاده ی پژوهشگرانی بوده که برای مطالعه و احداث سد به منطقه می آمدند؛ سدی که دلیلی شد برای ساخت این پل…

از آنجایی که این پل در اصل برای کار مطالعه و احداث سد به طور موقت ساخته شده است، از استانداردهای لازم برای عبور و مرور زیاد افراد برخوردار نیست و عبور از آن خطر زیادی دارد. مسوولان میراث فرهنگی استان اردبیل نیز در مورد استفاده و عبور از این پل هشدار اداه اند و از گردشگران خواسته اند که به هیچ عنوان از روی پل عبور نکنند.”

 

1 دیدگاه

  • امین گفت:

    اگه هشدار دادن که رد نشید پس الان اون آقایون دقیقا چیکار میکنن روی پل؟!

  • ارسال دیدگاه



    
    پربازدید ترین مطالب
    • ماه
    • فصل
    • کل
    پر بحث ترین ها
    کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
    طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک