به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

با اولین های شهر تبریز آشنا شوید!

جاذبه های توریستی و گردشگری

اگر اهل سفر و گردشگری باشید، احتمالا می‌دانید که تبریز به عنوان شهر اولین ها شهرت دارد. البته شهرهای دیگر ایران نیز این لقب را متعلق به خود می‌دانند، اما اگر کمی با تاریخچه این شهر آشنایی داشته باشید، متوجه هستید که چرا تبریز شهر اولین ها است و در اولین فرصت با خرید بلیط هواپیما تهران تبریز آماده سفر به این شهر خواهید شد. اما باید با بهترین زمان مسافرت به تبریز آشنا باشید تا یک سفر تمام و کمال داشته باشید.

اولین های شهر تبریز

اولین های شهر تبریز

تبریز، شهری که برای اولین بار تجربه می‌کند!

جالب است بدانید که اولین چاپخانه ایران در سال ۱۲۳۲ در تبریز تاسیس شد. صنعت چاپ که حرف های زیادی برای گفتن داشت، برای بار اول پا به این شهر گذاشت و صنعت نشر را دچار تحولات ویژه ای کرد. تمام کتب که تا پیش از این به صورت نسخ خطی نوشته می‌شدند، این بار با ورود صنعت چاپ و تاسیس چاپخانه به صورت افست به چاپ می رسیدند.

اما این تمام ماجرا نیست. درست ۵ سال بعد از اختراع سینما توسط برادران لومیر، اولین سینما در شهر تبریز افتتاح شد. اولین نمایش های سینمایی نیز در زمان ناصرالدین شاه در همین شهر انجام می‌شده است. اولین مدرسه استثنایی ایران (مدرسه باغچه بان برای کرولال‌ها)، اولین عمل پیوند قلب، اولین عمل پیوند کلیه، اولین دندان مصنوعی ایران نیز در این شهر ساخته شده است.

البته همه این ها دور از ذهن نیست، تبریز در دوران تاریخی متفاوت، پایتخت ایران بوده است و همین موضوع، برای تجربه اولین ها در این شهر موضوعی طبیعی است. اما از طرف دیگر این شهر به قدری جاذبه طبیعی و دیدنی دارد که حتی اگر شهر اولین ها نباشد هم باز برای گردشگران، جذاب است.

آشنایی با جاذبه های دیدنی تبریز در فصول مختلف

تبریز یکی از شهر‌های زیبا در شمال غرب کشور است که جاذبه‌ های دیدنی زیادی دارد. جاذبه های دیدنی تاریخی و طبیعی در این شهر کم نیستند. مقبره الشعرا، ائل گلی، موزه قاجار، خانه پروین اعتصامی، خانه‌های زیبای سنگی کندوان تنها بخشی از جاذبه‌هایی است که با خرید بلیط تبریز می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.
اگر به دنبال یک مقصد تمام و کمال برای دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی هستید، تبریز انتخاب مناسبی برای شما است. پیشنهاد می‌کنیم اگر به این شهر سفر کردید، حتما یک روز را در خانه‌های سنگی روستای کندوان سپری کنید و از آب و هوا و مناظر زیبای این روستا استفاده کنید.

تبریز در تمام طول سال و در تمام فصل ها دیدنی است. اما به یاد داشته باشید که این شهر آب و هوایی سرد و کوهستانی دارد و زمستان های سردی پشت سر می‌گذارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در اوایل بهار، اواخر تابستان و اوایل پاییز به این شهر سفر کنید تا نهایت لذت را از این شهر برده باشید.

بهترین زمان سفر به تبریز

این که به چه دلیلی قصد سفر به تبریز را داشته باشید، در انتخاب بهترین زمان سفر موثر است. برای مثال اگر قصد خرید در این شهر را داشته باشید، باید در بهترین زمان سفر از نظر خرید به تبریز سفر کنید.

منطقه جلفا در تبریز محلی مناسب برای خرید است و تقریبا در هر زمانی از سال که به آن سفر کنید، با قیمت های ویژه و شگفت انگیزی روبه رو خواهید شد. در این منطقه مرزی می‌توانید اجناس باکیفیت و برند را با قیمت های مناسب خریداری کنید.

بهترین زمان سفر به تبریز برای بازدید از جشنواره ها

جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۸ تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شد. همین موضوع دلیلی خوب برای برگزاری رویدادها و جشنواره های مختلف در این شهر است. جشنواره تابستانی یکی از مهمترین رویدادهای شهر تبریز است که همانطور که از نام آن پیداست در فصل تابستان برگزار می‌شود. این شهر تابستان های نسبتا خنک و معتدلی دارد و از نظر آب و هوایی نیز شرایط مساعدی برای سفر دارد.

یکی دیگر از رویدادهای شهر تبریز، جشنواره ورنی اهر است. این جشنواره هر ساله در  تاریخ ۲۴ تا ۲۸ شهریور در شهر اهر تبریز برگزار می‌شود. این جشنواره یک فرصت عالی برای سفر به تبریز و خرید انواع دست بافت های سنتی شهر تبریز با شهرت جهانی است.

اوایل پاییز یعنی ماه مهر نیز یکی از جشنواره های مهم شهر با نام جشنواره پنیر لیقوان در لیقوان تبریز برگزار می‌شود. روستای لیقوان در فاصله ۴۴ کیلومتری جنوب غربی تبریز واقع شده که پنیر آن شهره عام و خاص است. برای آشنایی بیشتر مردم و گردشگران با این روستا و صنایع دستی آن، هرساله یک رویداد یک روزه در این روستا برگزار می‌شود. این جشنواره معمولا در ۱۶ مهر برگزار می‌شود. البته رویدادهای دیگری نیز در این شهر برگزار می شود. برای مثال: جشنواره گل محمدی گنبرف و جشنواره آدم برفی تبریز.

رزرو متنوع ترین هتل های تبریز در فلای تودی

در این مطلب سعی کردیم تا حدود خوبی شما را با بهترین زمان سفر به شهر اولین ها آشنا کنیم. حالا که تصمیم خود را برای سفر قطعی کردید، لازم است تا یک محل اقامت مناسب برای خود در این شهر رزرو کنید. تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام است و هتل ها و اقامتگاه های مختلفی در این شهر برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده است.

بنابراین در هر زمان و با هر سلیقه ای، می‌توانید یک انتخاب عالی برای خود داشته باشید. برای این کار تنها کافی است که وارد وب سایت فلای تودی شده و در بخش هتل های داخلی، نام شهر مقصد خود و زمانی که قصد سفر دارید را مشخص کنید تا لیستی از هتل های موجود در شهر مقصد برای شما نمایش داده شود. فلای تودی بهترین قیمت رزرو هتل در تبریز و خرید بلیط هواپیما را به شما ارائه می‌دهد. پس خودتان را برای یک سفر هوایی بی دغدغه و ارزان آماده کنید.

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک