به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

از تهران تا اراک با اتوبوس چند ساعت است

جاذبه های توریستی و گردشگری

استان مرکزی به سبب قرارگیری در شاهراه ارتباطی سالانه پذیرای تعدادی زیادی از مسافرانی است که به مقاصد مختلف از این استان عبور می‌کنند، البته وقتی که صحبت از این استان به میان می‌آید نخستین تصویری که در ذهن مخاطبان نقش می‌بندد تصاویر مربوط به کارخانه‌ها و صنایع این استان بوده و بیشتر از آن به عنوان صنعتی بودن آن یاد می‌گردد که البته این تمام توصیف این سرزمین که به سرزمین آفتاب شهره شده نیست بلکه این استان دربردارنده تعداد زیادی از جاذبه‌ها و مناطق نمونه گردشگری است.

اطلاعات قیمت بلیط اتوبوس، ساعات حرکت و مسافت اراک به تهران با ...

این استان نیز همانند دیگر استان‌های کشور در ایام نوروز گام‌های آماده‌سازی اسباب و لوازم پذیرایی را برداشته تا در این ایام بتواند مهمانی خوب و شیرینی را برای مسافران خود داشته باشد.

به طور معمول همه ساله اراک میزبان دو دسته از مسافران است که گروه نخست مسافران عبوری بوده و از این شهر تنها می‌گذرند و دسته بعدی مسافرانی است که ترجیح می‌دهند چندروزی از تعطیلات نوروزی به گشت وگذار در میان جاذبه‌های گردشگری این استان به‌ویژه کلانشهر اراک که تعداد آنها کم هم نیست باشند.

شرکت مسافربری آریا سفر آسیا - اراک به خانواده بزرگ سفر724 پیوست ...

تاریخچه شهر اراک چیست؟

شهر اراک در کنار ویژگی صنعتی بودن خود با دارا بودن تعداد روستاهای فراوان هدف گردشگری، موزه‌ها، آثار باستانی، جاذبه‌های گردشگری می‌تواند اوقات خوبی را برای مسافران عبوری و ماندگار این استان رقم بزند.

شهرستان اراک با دارابودن مساحت ۴هزار و ۶۷کیلومتر مربع و جمعیتی نزدیک به ۵۹۹هزار و ۶۳۴نفر به عنوان مرکزیت استان مرکزی قرار دارد که از سمت شمال به شهرستان‌های فراهان و آشتیان، از سمت شرق به محلات و دلیجان، از سمت غرب و جنوب غربی به شهرستان‌های خنداب و شازند و جنوب به شهرستان خمین محدود می‌شود.

شهرستان اراک به مرکزیت شهر اراک دارای ۳ بخش، ۶ شهر و ۱۱دهستان بوده و قدمت آن به دوره قاجار می رسد. که با خرید بلیط اتوبوس تهران اراک علی بابا و بلیط اتوبوس اراک تهران می‌توانید سفر خود را آغاز کنید.

بهانه‌های سفر مردم در روزهای کرونایی چیست؟ - همشهری آنلاین

پیش از آن، این منطقه بخشی از ایالت عراق عجم به حساب می آمد و در زمان فتحعلی شاه قاجار به سبب ناامنی و اختلافات ملی، قشونی به نام عراق تشکیل گردید و یوسف خان گرجی، سپهدار اعظم از فتحعلی شاه تقاضا کرد که برای مرکز قشون عجم قلعه ای نظامی احداث نماید و بدین ترتیب ساختمان اصلی شهر اراک با نام سلطان آباد بنا نهاده شد و در سال ۱۲۳۱ ساخت آن به پایان رسید.

زمانی که راه آهن سراسری در سال ۱۳۱۷ ایجاد شد، ایستگاهی در کنار شهر احداث گردید و نام ایستگاه را اراک گذاشتند و سپس بخشنامه هایی ابلاغ گردید که نام آبادی های مجاور ایستگاه به نام همان ایستگاه خوانده شود و از این رو این منطقه اراک نامیده شد و در زمان های بعد اراک از لحاظ مرکزیت مورد توجه قرار گرفت و قطب صنعتی کشور گردید.

خیابان‌ها و معابر اصلی اراک کجاست؟

شهرستان اراک به عنوان یکی از شهرهای مهم استان به شمار آمده و دارای خیابان‌های اصلی قائم مقام، خیابان امام خمینی(ره)، خیابان دروازه تهران، خیابان محسنی، خیابان شهید بهشتی “عباس آباد”، خیابان شهید رجایی “ملک”، خیابان طالقانی و شریعتی و همچنین میدان‌های محیط زیست، انقلاب، امام (ره) و شهداء است.

جالب است بدانید که برای رسیدن به شهر اراک با عبور از قم و با وسیله شخصی خود باید چیزی حدود دو ساعت و سی و هفت در راه باشید و مسافتی حدود دویست و هفتاد و شش کیلومتر را طی کنید. اما مسیر آن با اتوبوس مسیر اراک به تهران حدود ۲۹۳ کیلومتر است و شما حدودا ۴ ساعت در راه هستید و با خرید بلیط بلیط اتوبوس اراک تهران آرژانتین می‌توانید سفر خود را آغاز کنید.

مسافرانی که مسیرشان از اراک می‌گذرد، کجا اقامت کنند؟

مسافرانی که برای رسیدن به مقصد اصلی سفر خود از این استان و کلانشهر اراک گذری داشته و به مدت چندساعتی در شهرستان اراک توقفی داشته باشند که شاید در این صورت بهترین گزینه اقامت در پارک‌هایی است که در مسیرهای ورودی شهر اراک موجود است چرا که هرکدام دارای سرویس‌های بهداشتی بوده و تمامی تمهیدات لازم برای رفاه مسافران اندیشیده شده است.

اما مسافرانی ورود به شهر اراک از سمت غرب وارد می‌شوند، در این شرایط از مسیر وردی سنجان به اراک رسیده و پارک امیرکبیر می‌تواند جایگاهی مناسب برای توقف چندساعته آنان باشد.

در میان هموطنان نیز عده‌ای هستند که با مطالعه قبلی در میان شهرهای مختلف کشور استان مرکزی و شهر اراک را گزینه اقامت خود برای سفر نوروزی را انتخاب کردند که در این صورت نخستین مساله برای آنها موضوع اقامت است و اینکه در میان هتل‌های و مهمانسراهای اراک کدام گزینه مناسب تر برای اقامت آنها است که برای آن دسته از مسافران هم گزینه‌های مختلفی وجود دارد.

مسافران برای اقامت در اراک، در کدام هتل یا مهمانسرای اراک اقامت کنند؟

مسافران نوروزی برای اقامت چند روزه در شهرستان اراک و سیر و سیاحت در مناطق نمونه گردشگری، جاذبه‌های طبیعی، موزه‌ها و آثار باستانی می‌توانند بسته به شرایط اقتصادی خود با رزرو هتل از علی بابا و یا اقامت در مهمانسارهای اراک، اقامت راحتی داشته باشند. با خرید بلیط اتوبوس اراک تهران از قبل می‌توانید هتل خود را نیز رزرو کنید.

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک