به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

استعلام مجوز آژانس های مسافرتی با چند روش آسان

جاذبه های توریستی و گردشگری

استعلام مجوز آژانس های هواپیمایی یکی از کارهای ضروری پیش از رزرو بلیط است. در فصل تابستان و تعطیلات نوروزی شاهد پیام های تبلیغاتی با مضمون تور لحظه آخری یا تورهای گردشگری با مزایای بسیار خوب هستیم. برای اطمینان کردن به این گونه‌ پیام های تبلیغاتی باید نسبت به استعلام مجوز آژانس های مسافرتی اقدام کنیم.

آژانس مسافرتی

آژانس مسافرتی

روش های استعلام مجوز آژانس مسافرتی

برای رزرو تورهای مسافرتی مطمئن ترین روش، مراجعه حضوری به دفاتر آژانس های هواپیمایی است. امروزه با توجه به گسترش سایت‌ های فروش بلیط، معمولا افراد ترجیح می دهند به صورت آنلاین نسبت به رزرو تور یا بلیط مورد نظر اقدام کنند. در این میان وب سایت هایی وجود دارد که معتبر نیستند و قصد کلاهبرداری دارند، در این صورت چگونه می توان از معتبر بودن سایت یا آژانس هواپیمایی اطمینان حاصل کرد؟

برای استعلام مجوز آژانس های مسافرتی چندین روش وجود دارد. ابتدا انواع مجوزهای آژانس های گردشگری را معرفی می کنیم، سپس نحوه گرفتن استعلام هر مجوزی را شرح خواهیم داد.

  1. مجوز بند الف آژانس مسافرتی

مجوز بند الف مربوط به آژانس های هواپیمایی است. در واقع آژانس های مسافرتی که بلیط هواپیما ارائه می دهند، باید مجوز بند الف را از سازمان هواپیمایی کل کشور دریافت کنند.

  1. مجوز بند ب آژانس آژانس مسافرتی

مجوز بند ب از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صادر می شود. بنابراین آژانس های مسافرتی که تورهای داخلی و خارجی را برگزار می کنند، باید این مجوز را دریافت کنند.

  1. مجوز بند پ آژانس مسافرتی

مجوز بند پ را سازمان حج و زیارت صادر می کند و آژانس های مسافرتی که خدمات سفرهای زیارتی را ارائه می دهند، باید این مجوز را از طریق سازمان حج و زیاره دریافت کنند.

نحوه استعلام مجوز بند الف آژانس های مسافرتی

اگر قصد دارید از طریق وب سایت های فروش بلیط، نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام کنید باید پیش از رزرو بلیط از داشتن مجوز بند الف شرکت هواپیمایی اطمینان حاصل کنید. به همین منظور لازم است به سایت سازمان هواپیمایی کشور مراجعه نمایید.

با ورود به این سایت فهرستی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی در اختیار شما قرار می گیرد. به عنوان مثال برای استعلام سایت samseir.com میتوانید نام آژانس سام سیر را در فهرست جستجو کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، با وارد کردن نام دفاتر، استان و شهر آن در نهایت در صورت وجود آژانس مسافرتی اطلاعات لازم در اختیار شما قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که وضعیت آژانس مسافرتی در ستون روبروی آن نوشته شده است. در واقع با جستجوی نام آژانس مسافرتی می توان فعال یا غیر فعال بودن آن را نیز مشاهده کرد.

نحوه استعلام مجوز بند ب آژانس های مسافرتی

آژانس های مسافرتی که تورهای داخلی یا خارجی را برگزار می کنند باید از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجوز بند ب را دریافت کنند. اگر قصد رزرو تورهای گردشگری را دارید، پیش از رزرو باید نسبت به استعلام مجوز آژانس های مسافرتی اقدام کنید. به همین منظور برای استعلام مجوز بند ب باید به وب سایت سادرا یا همان سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت مراجعه نموده و از کادر بالای صفحه مطابق تصویر زیر برای وارد کردن استان محل فعالیت، کد فعالیت و… استفاده نمایید.

با جستجوی اطلاعات وارد شده، فهرست آژانس های مسافرتی نشان داده می شود. چنانچه آژانس مسافرتی شما دارای مجوز بند ب باشد، نام آژانس در این فهرست نمایش داده می شود و شما می توانید با اطمینان خاطر از تورهای گردشگری این مجموعه استفاده نمایید. البته برخی از آژانس های مسافرتی برای جلب رضایت کاربران، در وب سایت خود مجوز بند ب را در دسترس قرار می دهند.

نحوه استعلام مجوز بند پ آژانس های مسافرتی

برای رزرو تورهای زیارتی و گردشگری می توانید پیش از رزرو تور از صحت آژانس مسافرتی مطمئن شوید، اگر برای سفر زیارتی از تورهای هوایی استفاده می کنید، استعلام مجوز بند الف برای اطمینان از آژانس مسافرتی کفایت می کند. در غیر این صورت می توانید از دفاتر آژانس های مسافرتی برگزار کننده تور زیارتی، مجوز بند پ مجموعه را درخواست کنید. اگر از ارائه این مجوز امتناع کنند، نباید به آژانس مورد نظر اطمینان کنید.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی انواع مجوزهای آژانس های مسافرتی و نحوه استعلام آن ها پرداختیم. همانطور که گفتیم، پیش از رزرو بلیط یا تورهای گردشگری لازم است از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشور و سایت سادرا یا همان سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت، نسبت به استعلام مجوز آژانس های مسافرتی اقدام کنیم. در صورت مشاهده نام آژانس در میان فهرست هر یک از این سایت ها، می توانید با خیال آسوده نسبت به رزرو بلیط یا رزرو تورهای گردشگری، تفریحی و زیارتی اقدام نمایید.

samseir.com

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک