به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با دو مقصد گردشگری محبوب در ترکیه

جاذبه های توریستی و گردشگری

آشنایی با دو مقصد گردشگری محبوب در ترکیه

ترکیه طی سال‌های گذشته، نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای همه مردم جهان به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است. این کشور که دارای شهرهای قدیمی و تاریخی بسیاری است، مناطق گردشگری جذابی دارد.

دو شهر مهم در کشور ترکیه که برای سفر مناسب هستند، آنتالیا و ترابزون می‌باشند. این دو شهر که هر دو ساحلی محسوب می‌شوند، آب و هوایی دلپذیر دارند و می‌توانند مقصدی مناسب برای سفر شما باشند.

راه‌های زیادی برای سفر به این دو شهر وجود دارد. از سفر زمینی گرفته تا سفر با هواپیما. افراد می‌توانند با توجه به هدف سفر، بودجه و زمانی که برای سفر در نظر دارند، یک روش را انتخاب کنند و به این مقاصد سفر کنند. یکی از راه‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویانه برای سفر به آنتالیا، تور زمینی آنتالیا است. در این مدل سفر، با مسیری شگفت‌انگیز روبرو می‌شوید و می‌توانید از مکان‌هایی که در مسیر قرار دارند لذت ببرید. همچنین سفر به ترابزون با استفاده از تور ترابزون نیز گزینه مناسب و بی‌دردسری است. چرا که در تور تمامی موارد مورد نیاز شما در سفر در نظر گرفته شده است.

در این مطلب قصد داریم در مورد تور زمینی آنتالیا و تور ترابزون جزئیات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

مقصد گردشگری محبوب در ترکیه

مقصد گردشگری محبوب در ترکیه

سفر به شهر ساحلی و زیبای آنتالیا

آنتالیا، آنطور که گفته می‌شود، اولین سکونت‌گاه انسان‌ها در ترکیه بوده است. این شهر تاریخی، بخش بزرگی از فرهنگ ترکیه را در خود جای داده است. از نقاط و اماکن گردشگری زیبا گرفته تا فرهنگی بسیار غنی.

به دلیل این که آنتالیا به مدیترانه راه دارد، سواحل بسیار زیبایی در این شهر وجود دارند. این سواحل همراه با امکانات تفریحی و رفاهی با کیفیتی که کشور ترکیه در نظر گرفته، ترکیبی ایده‌آل برای استراحت و تفریح را برای شما ایجاد خواهد کرد. استفاده از تور زمینی آنتالیا برای سفر به این شهر، از این جهت می‌تواند گزینه مناسبی باشد که در هزینه سفر شما صرفه‌جویی کرده و می‌توانید مبلغ صرفه‌جویی شده را برای تفریحات آبی یا خرید هزینه کنید.

فصل بهار را می‌توان بهترین زمان برای سفر تفریحی با تور زمینی آنتالیا در نظر گرفت. اما اگر با هدف خرید لباس و باقی اقلام قصد سفر دارید، شاید بهتر باشد در زمستان سفر کنید. در بهار، آنتالیا بسیار دیدنی است. آب و هوای مطلوبی که در فصل بهار آنتالیا وجود دارد می‌تواند آرامشی بی‌نظیر برای شما به ارمغان بیاورد.

همچنین به دلیل آب و هوای شرجی که آنتالیا دارد، فصل زمستانی بسیار شرجی خواهد داشت. این موضوع را در نظر بگیرید که به همین علت، بارش برف در آنتالیا بسیار نادر است و کم اتفاق می‌افتد. ولی درجه شرجی بودن هوا بسیار زیاد است.

با توجه به قدمت تاریخی آنتالیا، نقاط تاریخی بسیار زیادی در این شهر وجود دارد که می‌توانید در تور زمینی آنتالیا با بازدید از آن‌ها، از تاریخ غنی این کشور لذت ببرید. از جمله نقاط گردشگری شهر آنتالیا در ترکیه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کالیچی آنتالیا
  • بندر قدیمی
  • موزه آنتالیا
  • مسجد یولی مناره

ترابزون، شهری در کنار دریای سیاه

ترابزون در کنار دریای سیاه واقع شده است و همانند آنتالیا، هوایی شرجی و مرطوب دارد. به همین علت مهم است که هدف از سفر را پیش از شروع آن مشخص کنید تا بتوانید نهایت لذت را از شهر و طبیعت آن ببرد. می‌توان گفت فصل بهار با توجه به وضعیت آب و هوایی ترابزون، بهترین زمان برای سفر به این شهر باشد.

به لحاظ تاریخی، این شهر یکی از مراکز تجاری بسیار مهم در تاریخ ترکیه بوده است چرا که در جاده ابریشم واقع شده و محل تردد تاجران بوده است. به همین علت هم هست که افراد از فرهنگ‌ها و ادیان مختلف در این شهر حضور دارند و شما می‌توانید این تنوع فرهنگی را لمس کنید و با آن‌ها آشنا شوید.

بعد از خرید تور ترابزون و ورود به این شهر، قطعا از محیط تاریخی آن لذت خواهید برد. این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ترکیه می‌باشد و علاوه بر مناطق طبیعی بسیار زیبا، نقاط تاریخی زیادی نیز دارد. در ادامه به چند جاذبه تاریخی مهم در ترابزون اشاره می‌کنیم:

  • موزه ایا صوفیه
  • عمارت آتاترک ترابزون
  • دریاچه اوزون گل
  • بزتپه ترابزون
  • موزه ترابزون

ترابزون شهر به نسبت کوچکی است و بسیاری از نقاط گردشگری تاریخی آن در طبیعت واقع شده‌اند. می‌توانید با بازدید از این نقاط تاریخی، از طبیعت نیز نهایت لذت را ببرید.

با توجه به فاصله نزدیکی که ترابزون با ایران دارد، قیمت تور ترابزون می‌تواند به نسبت باقی شهرها ارزان‌تر باشد. به همین جهت شاید گزینه خوبی برای سفر خارجی بعدی شما به حساب آید. البته این نکته را باید ذکر کرد که پرواز مستقیمی از تهران به سمت ترابزون وجود ندارد و اگر قصد دارید به این شهر سفر کنید، باید به آنکارا یا استانبول بروید و بعد به مقصد برسید. ولی اگر به صورت زمینی سفر کنید، با استفاده از مرز‌های غربی کشور، این مقصد در دسترس شما خواهد بود. خرید تور ترابزون می‌تواند دغدغه‌های شما برای رسیدن به این شهر را از بین ببرد.

امروز بسیاری از آژانس‌های مسافرتی در ایران، انواع تورها را برای بازدید از شهرهای کشور ترکیه در فهرست خدمات خود دارند. تور ترابزون، تور زمینی آنتالیا، تور استانبول و یا تور وان جزو موارد رایجی هستند که می‌توانید با مراجعه به سایت آژانس مسافرتی یا برقرار تماس تلفنی با آن‌ها، از قیمت و جزئیاتشان آگاه شوید و بعد تصمیمی متناسب با شرایط خود بگیرید.

آژانس مسافرتی تایسیز پرواز پارسیان آماده است تا برای سفری دلچسب به ترکیه شما را همراهی کند. با استفاده از شماره ۰۲۱۴۵۸۱۳ و یا آدرس سایت http://taisizfly.com/ می‌توانید با این آژانس مسافرتی در ارتباط باشید.

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک