به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نکات مهم راجع به مراحل، شرایط و هزینه های ثبت شرکت در عمان

جاذبه های توریستی و گردشگری

هزینه های ثبت شرکت در عمان

هزینه های ثبت شرکت در عمان

در سال‌های اخیر افراد زیادی کشور عمان را به عنوان یک فضای تجاری مناسب برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت انتخاب کرده‌اند. این موضوع دلایل متفاوتی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، امکان تجارت دریایی و دسترسی به سواحل آفریقا، اروپا و چین است.

در گذشته صنایع این کشور مبتنی بر کشاورزی و شیلات بوده و پس از آن با کشف نفت عمان به یکی از صادر کننده‌های مهم نفتی تبدیل شد. در سال‌های اخیر کشور عمان با داشتن برنامه‌های توسعۀ اقتصادی فراوان برای آیندۀ خود، کارآفرینان خارجی بسیاری را به این کشور جذب کرده است. بنابراین اگر به دنبال ثبت شرکت در عمان هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا نکات مهم لازم برای این کار را برای شما مطرح کنیم.

اگر این شرایط را دارید به فکر ثبت شرکت در عمان باشید

شرایط ثبت شرکت در عمان بسیار آسان است و در صورتی که شما سرمایه و البته ایدۀ تجاری مناسبی داشته باشید، می‌توانید دیگر شرایط را برای خود ایجاد کنید. البته در نظر داشته باشید که برای ثبت شرکت در این کشور باید با توجه به نوع ساختار شرکت، حداقل ۲ یا ۳ سهام‌دار وجود داشته باشد. از این میان، حداقل یک نفر از افراد باید مسئولیت مدیریت شرکت را برعهده بگیرد.

یکی دیگر از شرایط موردنیاز، دریافت مجوزهای لازم برای تجارت در عمان است. این مجوزها توسط وزارت بازرگانی و سرمایه‌گذاری این کشور مشخص شده و به متقاضیان داده می‌شود.

در صورتی که تمامی شرایط مورد نیاز را داشته باشید، می‌توانید برای ثبت شرکت در کشور عمان اقدام کنید.

حداقل سرمایه مورد نیاز تاسیس شرکت در عمان

اگر قصد تاسیس شرکت در عمان را دارید، باید اطلاعات کاملی دربارۀ هزینه‌های آن و البته سرمایۀ موردنیاز داشته باشید. با این وجود حداقل سرمایۀ موردنیاز با توجه به ساختار تجاری مورد نظر شما متفاوت است.

علاوه بر این، اقداماتی مانند خرید یا اجارۀ یک مکان مناسب به عنوان دفتر کار، استخدام نیروهای انسانی مورد نیاز و البته دریافت مجوزهای مختلف همگی هزینه‌هایی را در بر دارند. به همین دلیل برای اینکه بتوانید اطلاعات کاملی دربارۀ سرمایه‌گذاری در این کشور کسب کنید، بهترین کار این است که از متخصصان حقوقی مشورت بگیرید.

نکات اصلی ثبت شرکت در عمان

هریک از متقاضیانی که برای ثبت شرکت در کشور عمان اقدام می‌کنند، هدف خاصی را مدنظر دارند. به همین دلیل ساختارهای متفاوتی برای ایجاد یک شرکت در کشور عمان وجود دارد که افراد باید در ابتدا نوع شرکت موردنظر خود را انتخاب کنند. انواع این شرکت‌ها در کشور عمان عبارتند از:

  • شرکت با مسئولیت محدود (LLC)؛
  • شرکت سهامی عام (SAOG)؛
  • شرکت سهامی خاص (SAOC)؛
  • شرکت تضامنی (General Partnership)؛
  • شرکت مشارکتی یا جوینت ونچر (Joint Venture)؛

در نظر داشته باشید که هر یک از این ساختارها قوانین خاص خود را دارند. یکی از این قوانین مربوط به تعداد سهامداران یا شرکای تجاری است. شرکت‌های با مسئولیت محدود، مشارکتی و تضامنی به حداقل دو سهامدار احتیاج دارند. این درحالی است که شرکت‌های سهامی عام و خاص برای ثبت شرکت به حداقل سه سهامدار یا شریک تجاری احتیاج خواهند داشت.

برای اینکه شرکت خود را در کشور عمان ثبت کنید، باید پس از انتخاب ساختار تجاری خود و البته بررسی شرایط مربوط به آن، برای رزرو نام تجاری شرکت خود اقدام کنید. انتخاب نام برای شرکت با توجه به هر یک از ساختارهای انتخاب‌شده شرایط خاصی دارد. برای مثال، افرادی که قصد تاسیس شرکت سهامی عام را داشته باشند، نمی‌توانند از نام اشخاص حقیقی خاص برای شرکت خود استفاده کنند. البته این موضوع در زمانی که حق اختراعی با نام فرد ثبت شده باشد، امکان‌پذیر است.

پس انتخاب نام و منطقه، باید مدارک ثبت‌نام و گواهی‌های بانکی را برای اتاق صنعت و بازرگانی عمان ارسال کرده و برای دریافت مجوزهای لازم اقدام کنید.

در آخر باید یک حساب بانکی مناسب را برای انجام تراکنش‌های تجاری در کشور عمان افتتاح کنید. البته پیش از انجام این کار تحقیقات کاملی را دربارۀ بانک‌های این کشور انجام دهید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ثبت شرکت در عمان، بر روی اینجا کلیک کنید.

چرا عمان برای ثبت شرکت مقصد مناسبی است؟

کشور عمان به دلیل داشتن پتانسیل‌های تجاری فراوان یک مقصد بسیار مناسب برای کارآفرینان است. این کشور در زمینه‌های معدن، شیلات، گردشگری، تولید و لجستیک شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کرده است.

علاوه بر این، این کشور به دلیل داشتن موقعیت تجاری مناسب امکان صادرات به اروپا، چین و آفریقا و در نتیجه حضور در بازار بین‌المللی را فراهم می‌کند. از طرفی امکانات زیرساختی مناسب، ثبات سیاسی و اقتصادی و نبود محدودیت در انتقال سرمایه و سود همگی موجب شده است که کشور عمان مکان مناسبی برای ثبت شرکت باشد.

افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این کشور را دارند، می‌توانند به راحتی اقامت خود را دریافت کنند. علاوه بر این، به دلیل ساده ‌بودن شرایط خرید یا اجاره ملک و انگلیسی ‌زبان بودن بسیاری از صاحبان مشاغل، پیش بردن اهداف تجاری در این کشور دشوار نخواهد بود.

معرفی موسسه حقوقی اندیشه قرن کیش

کشور عمان با داشتن مزایای مختلف یکی از مقاصد تجاری مناسب برای ایرانیان به شمار می‌رود. در صورتی که برای ثبت شرکت در عمان اقدام کنید، می‌توانید با طی کردن مراحل موردنیاز، ۱۰۰ درصد از سهام شرکت خود را در اختیار داشته باشید.

با این وجود شرایط سرمایه‌گذاری در این کشور برای متقاضیان کشورهای مختلف متفاوت است؛ همچنین، موانع و محدودیت‌های زیادی برای راه‌اندازی یک شرکت در عمان برای ایرانیان وجود دارد. بنابراین کمک گرفتن از یک موسسه حقوقی مناسب و قابل اطمینان اهمیت زیادی دارد.

موسسه حقوقی اندیشه قرن کیش یکی از این موسسات معتبر است که خدمات مختلفی را در زمینۀ ثبت شرکت در کشور عمان به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره در زمینه‌های امور حقوقی و مالیاتی شرکت‌ها در عمان از این موسسه کمک بگیرید.

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک