به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین رستوران‌های کوالالامپور کدامند؟

جاذبه های توریستی و گردشگری

کوالالامپور، پایتخت مالزی، به عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در جنوب شرق آسیا، شهرتی جهانی دارد. این شهر پر جنب و جوش، علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، به خاطر غذا‌های لذیذ و متنوع خود نیز شناخته شده است.

بهترین رستوران‌های کوالالامپور کدامند؟

بهترین رستوران‌های کوالالامپور کدامند؟

شما می‌توانید با رزرو بلیط کوالالامپور و برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر زیبا، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای خود رقم بزنید. در این مطلب شمارا با بهترین رستوران‌های کوالالامپور آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کوالالامپور کجاست؟

کوالالامپور در ساحل غربی شبه جزیره مالایی واقع شده و به دلیل موقعیت مکانی و آب و هوای گرمسیری، از تنوع زیستی و فرهنگی چشمگیری برخوردار است.

اگر می‌خواهید به این شهر زیبا سفر کنید باید بدانید که لازم است مسافت ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کیلومتری ایران تا کوالالامپور را با ۷ تا۸ ساعت پرواز طی کنید. نکته مهم دیگری که باید برای این سفر برنامه‌ریزی می‌کنید، زمان‌بندی مناسب است.
بهترین زمان سفر به کوالالامپور از ماه مارس تا ماه می‌یعنی اسفند تا خرداد و از ماه سپتامبر تا ماه نوامبر (شهریور تا آذرماه) است. در این زمان‌ها، هوا آفتابی و ملایم است و بارندگی کمتری وجود دارد.
images_1709542106_65e58adad8dff.png

بهترین غذا‌های کوالالامپور

غذا‌های کوالالامپور ترکیبی از طعم‌ها و مزه‌های مختلف از فرهنگ‌های مالایی، چینی، هندی و عربی است. از جمله محبوب‌ترین غذا‌های کوالالامپور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

images_1709542122_65e58aeab4541.png

  • چیلی پن می‌: این غذا با بافت و طعم خاص نوعی از غذا‌های چینی و مالایی است که می‌توانید در هر وعده غذایی دو سه پرس از آن را سرو کنید. در ترکیب این غذا نودل و تخم مرغ و فلفل چیلی وجود دارد.
  • کاری لاکسا: این نورل نارگیلی نیز از غذا‌های سنتی مالزی است که بهترین نوع آن در رستوران کام فت سرو می‌شود. این نودل تند و ترش است و طعم ویژه‌ای دارد.
  • موز سوخاری: این غذا در دکه پیسانگ گورنگ آقای چیام سرو می‌شود و فقط ۵ ساعت زمان دارید تا در صف طولانی آن بایستید و غذا‌های مختلف آن مانند موز سوخاری، ریشه سبزیجات و توپک‌های کنجدی را امتحان کنید.
  • روتی کانای: این غذا نیز در رستوران‌های مختلف و حتی غذا‌های خیابانی نیز سرو می‌کنند. صیحانه‌ای خوشمزه که نان گرم با ترکیبی از سبزیجات و مرغ و ماهی است.

بهترین رستوران‌های کوالالامپور

علاوه بر رستوران‌ها، کوالالامپور به خاطر غذا‌های خیابانی لذیذ خود نیز معروف است. در خیابان‌های شهر می‌توانید غرفه‌های متعددی را پیدا کنید که انواع غذا‌های محلی را با قیمت مناسب ارائه می‌دهند. کوالالامپور مملو از رستوران‌های عالی است که هر کدام طعم و مزه منحصر به فرد خود را ارائه می‌دهند. در اینجا به چند نمونه از بهترین رستوران‌های کوالالامپور اشاره می‌کنیم:

  • رستوران کوکا: این رستوران که در واقع داخلی کشتی بخار است، بهترین رستوران برای سرو غذا‌های دریایی در کوالالامپور است. شما می‌توانید برای مراجعه به این رستوران سری به خیابان بوکیت بینتانگ بزنید. رستوران کوکا در طبقه دوم برج کی ال قرار دارد.
  • رستوران مارینیز: این رستوران یکی از رستوران‌های ایتالیایی و لوکس است که نمای آن چشم‌اندازی پانوراما از شهر کوالالامپور دارد. شما می‌توانید در این رستوران که طبقه هفتم برج‌های دوقلو پتروناس است، بهترین و با کیفیت‌ترین غذا‌های ایتالیایی را تجربه کنید.
  • رستوران بیجن: این رستوران نیز دارای حایزه‌های بین‌المللی زیادی است که می‌توانید انواع غذا‌های اصیل مالایایی را امتحان کنید. در این رستوران انواع غذا‌های دریایی و دسر‌های خانگی وجود دارد.

نکاتی برای صرف غذا در رستوران‌های کوالالامپور

کوالالامپور بهشت عشاق غذا است. تنوع رستوران‌ها و غذا‌های این شهر، هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. با سفر به کوالالامپور و امتحان کردن غذا‌های مختلف، تجربه‌ای به یاد ماندنی از سفر خود رقم خواهید زد. زمانی که می‌خواهید برای سرو غذا به بهترین رستوران‌های کوالالامپور مراجعه کنید، لازم است به نکاتی زیر توجه کنید:

  • لباس مناسب بپوشید. رستوران‌های کوالالامپور از نظر سطح رسمی بودن طیف گسترده‌ای دارند.
  • انعام دادن مرسوم نیست. در رستوران‌های کوالالامپور، انعام دادن اجباری نیست، اما اگر از خدمات راضی بودید، می‌توانید ۱۰% به صورت انعام به حساب اضافه کنید.
  • مالیات بر ارزش افزوده را فراموش نکنید. در رستوران‌های این کشور به فاکتور‌ها ۶% مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌شود.

بهترین خیابان‌ها برای امتحان کردن غذا‌های خیابانی در کوالالامپور

یکی از جاذبه‌های کوالالامپور امتحان کردن غذا‌های خیابانی است. در شرق آسیا این سبک سرو غذا مرسوم است. شما هم می‌توانید برای امتحان کردن غذا‌های خیابانی با کیفیت به خیابان‌های زیر مراجعه کنید:

  • جالان الور(Jalan Alor): ین خیابان به عنوان قلب غذا‌های خیابانی کوالالامپور شناخته می‌شود. در جالان الور می‌توانید انواع غذا‌های مالایی، چینی، هندی و عربی را پیدا کنید.
  • پتالینگ استریت (Petaling Street): این خیابان به عنوان مرکز بازار چینی کوالالامپور شناخته می‌شود و علاوه بر مغازه‌های متعدد، غرفه‌های غذا‌های خیابانی چینی را نیز می‌توانید در آن پیدا کنید.
  • تامان کونات (Taman Connaught): این منطقه در حومه شهر کوالالامپور واقع شده و به خاطر تنوع غذا‌های خیابانی خود معروف است.

نکاتی برای لذت بردن بیشتر از غذاهای خیابانی کوالالامپور وجود دارد که در ادامه به مهمترین آن اشاره می‌کنیم:

  • با ذهن باز و بدون تردید غذاهای مختلف را امتحان کنید.
  • با مردم محلی صحبت و از آنها در مورد غذاها و غرفه‌های مورد علاقه شان سوال کنید.
  • از چانه‌زنی برای پایین آوردن قیمت غذاها نترسید.
  • از خوردن غذا در غرفه های کثیف و غیر بهداشتی خودداری کنید.

رزرو بلیط هواپیما کوالالامپور در فلای‌تودی

سفر به کوالالامپور و تجربه طعم‌های بی‌نظیر این شهر، می‌تواند سفری به یاد ماندنی برای شما باشد. با امتحان کردن غذا‌های مختلف و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی، تجربه‌ای منحصر به فرد از سفر خود رقم خواهید زد.
برای سفر به کوالالامپور و تجربه طعم‌های بی‌نظیر این شهر، می‌توانید به وب سایت فلای‌تودی مراجعه و بلیط هواپیما خود را به راحتی رزرو کنید. فلای‌تودی با ارائه تنوع گسترده‌ای از پرواز‌ها از ایرلاین‌های مختلف، امکان مقایسه قیمت‌ها و انتخاب بهترین گزینه را برای شما فراهم می‌کند.

با استفاده از سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی، می‌توانید ارزان‌ترین قیمت بلیط هواپیما را پیدا و بلیط خود را به صورت آنلاین و با کارت‌های عضو شتاب خریداری کنید. علاوه بر این شما می‌توانید از طریق این شرکت برای دریافت ویزا، خرید تور، خرید بیمه سفر، تهیه بلیط قطار  و نیز رزرو هتل نیز اقدام کنید.

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک