به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳

چک لیست سفر جاده ای با اتوبوس

جاذبه های توریستی و گردشگری

چک لیست سفر جاده ای با اتوبوس

چک لیست سفر جاده ای با اتوبوس

خرید بلیط اتوبوس حالا دیگر یک دغدغه نیست و به‌سرعت و به‌راحتی انجام خواهد شد. اما آیا می‌دانید که قبل از سفر چطور باید بار سفر خود را ببندید؟! به چه لوازمی احتیاج دارید یا همراه بردن چه تجهیزاتی برای شما در اولویت است؟ واقعیت ماجرا این است که اگر برای خود قبل از سفر یک چک لیست تهیه کنید و تمام لوازم مورد نیاز خود را روزانه در این لیست یادداشت کنید، به‌راحتی در آخر کار می‌توانید تنها با مشاهده و چک کردن آن لیست بلندبالا، از جمع‌آوری تمامی احتیاجات خود مطمئن شوید. ما اینجا هستیم تا اقلام اولیه این چک‌لیست را برای شما شرح دهیم.

انتخاب ساک یا چمدان!

قبل از خرید بلیط اتوبوس تهران تبریز یا شیراز، مشهد، بندرعباس، تبریز یا به‌طور کلی دیگر شهرها به هر مقصد دیگری، اول از همه احتیاج دارید که بدانید ملزومات سفر شما شامل چه اقلامی هستند.

سفر با اتوبوس راحت و آسان است اما گاهی اوقات به‌دلیل رعایت نکردن نظم سفر و در نظر نگرفتن مایحتاج بین راه، ممکن است این سفر برای شما کمی سخت و طاقت فرسا باشد. حالا این شما و این چک لیست ضروری برای سفرهای جاده‌ای با اتوبوس که نیاز خواهید داشت. اما قبل از آن باید چند نکته ضروری را به شما متذکر شویم.

سنگین سفر نکنید

اولین فاکتور که برای انجام سفرهای جاده‌ای باید آن را مراعات کنید، این است که همیشه سبک سفر کنید. البته این موضوع شامل سفر با سایر وسایل نقلیه هم می‌شود. سبک سفر کردن به معنای همراه بردن لباس‌های کم حجم یا تابستانه نیست. بدین معناست که بهتر است حجم کمتری لباس با خود همراه کنید. خصوصاً اگر تنها هستید و برای حمل‌ونقل چمدان خود شخص دیگری حضور ندارد که به شما کمک کند.

اولویت با وسایل ضروری است

اتوبوس یک وسیله حمل‌ونقل همگانی است و شما نمی‌توانید هر وسیله‌ای را که تمایل داشتید در زمان سفر با اتوبوس همراه خود حمل کنید. پس چمدان‌ها و ساک‌هایی را انتخاب کنید که بیش از اندازه بزرگ نیستند. ضمن اینکه حجم بیشتر این ساک‌ها و چمدان‌ها را از وسایل ضروری خود پر کنید تا جای کافی برای به همراه داشتن تمام احتیاجات خود در چمدان یا ساک داشته باشید.

ساک بهتر است یا چمدان؟

به‌هرحال شما برای به همراه بردن وسایل ضروری خود به یک ساک، چمدان یا کیف احتیاج خواهید داشت. اول از همه یک چمدان با سایز متوسط و مناسب انتخاب کنید. وسایل ضروری خود را در آن قرار دهید و چون نمی‌توانید آن را با خود در قسمت کابین اتوبوس حمل کنید و در قسمت بار قرار می‌گیرد، بهتر است که یک ساک یا کیف دستی کوچک هم با خود به همراه داشته باشید.

در این ساک وسایل و تجهیزات دست اول و با اولویت خود را قرار دهید. اما اگر وسایل زیادی ندارید دیگر نیازی به همراه داشتن چمدان نیست، ساک هم برای شما کفایت می‌کند.

چک لیست سفر با ساک دستی در اتوبوس

چک لیست سفر با ساک دستی در اتوبوس اول از همه چک‌لیست لازم برای سفر با کیف دستی و ساک را بررسی می‌کنیم. در گام اول بهتر است که از مدارک شناسایی خود یک کپی تهیه کرده و آن را درون چمدان قرار دهید. در ادامه:

  • کارت ملی
  • شناسنامه
  • بلیط سفر
  • پول نقد
  • دفترچه بیمه
  • کپی مدارک

و در نهایت کارت بانکی از جمله ضروریاتی هستند که برای قرار گرفتن در کیف دستی شما اولویت دارند.

بعداز آن یک کفش اضافه به‌همراه جوراب با خود بردارید که در صورت لزوم در زمان توقف و خارج شدن از اتوبوس کفش و جوراب خود را تعویض کنید تا با مشکلی مواجه نشوید. همچنین با در نظر گرفتن آب‌وهوای جاده و شهر مقصد، توصیه می‌کنیم که اگر هوا سرد بود حتماً یک لباس گرم جمع‌وجور هم در ساک خود قرار دهید. کمی هم خوراکی در کیف دستی خود قرار دهید تا در صورت لزوم احتیاج نباشد که به چمدان خود مراجعه کنید.

به همراه داشتن یک پتوی مسافرتی هم انتخاب خوبی است که می‌توانید به‌جای لباس گرم آن را درون ساک خود بگذارید. همچنین لوازم آرایشی و بهداشتی و داروهای خود را هم فراموش نکنید. لنز چشم، شانه، دستمال کاغذی، بالم لب، کرم مرطوب‌کننده، ضدعفونی‌کننده دست، چسب زخم و عطر هم می‌توانند از ملزومات کیف دستی شما باشند. در ادامه حتماً پاور بانک، کابل شارژ و یک کتاب یا وسیله سرگرم‌کننده را هم‌ که دوست دارید، درون کیف دستی قرار داده و با خود به داخل اتوبوس ببرید.

چک لیست سفر با چمدان در اتوبوس

چک لیست سفر با چمدان در اتوبوس

در چمدان هم باید وسایلی را قرار دهید که درون اتوبوس به آن‌ها نیاز نداشته، اما بدون شک در مقصد سفر به آن‌ها احتیاج پیدا می‌کنید. البته بهتر است که لیست لوازم ضروری شما برای قرار گرفتن در چمدان هم اولویت‌بندی شود.

مثلاً برای لباس‌ها شما به شلوار، لباس زیر، تیشرت، جوراب، مایو، مانتو، شال یا روسری و… احتیاج خواهید داشت. وسایل بهداشتی هم باید درون چمدان شما قرار بگیرند. ناخن‌گیر، لوازم آرایش، لیف، شامپو، صابون، ژل شستشو و پاک‌کننده آرایش، نرم‌کننده مو، پد بهداشتی بانوان، لوازم اصلاح و… همگی جزء تجهیزاتی هستند که باید درون چمدان شما قرار بگیرند. به‌علاوه سوغاتی‌هایی که هنگام برگشت از مقصد تهیه کرده‌اید هم بهتر است درون چمدان باشند.

در نهایت توصیه می‌کنیم وسایل الکتریکی که به آن‌ها نیاز ندارید را هم درون چمدان بگذارید. گجت‌هایی مانند تجهیزات عکاسی، دوربین، وسایل دیجیتال و تجهیزاتی از این دست که جای زیادی می‌گیرند و حضور آن‌ها درون اتوبوس الزامی نیست.

سفر با اتوبوس و ثبت یک تجربه جدید

ما این مطلب را به چک‌لیست نیازها و مایحتاج سفر با اتوبوس اختصاص دادیم. چک‌لیستی که بهتر است آن را در دفترچه خاطرات سفر خود هم یادداشت کنید. همچنین اگر تجربه خاصی از سفر داشتید هم باید در این دفترچه یادداشت شود. درهرحال اگر تصمیم گرفتید تا یک سفر متفاوت با اتوبوس را تجربه کنید، مجموعه اسنپ تریپ در کنار شماست. این مجموعه با ارائه بهترین خدمات در رزرو و تهیه بهترین قیمت بلیط اتوبوس ، بهترین سفری را که می‌توانید تجربه کنید برای شما رقم می‌زند.

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک