به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳

چند مورد از بهترین تفریحات شهر مشهد +عکس

جاذبه های توریستی و گردشگری

در این مطلب چند مورد از تفریحات مشهد را به شما گردشگران عزیز معرفی می کنیم و پیشنهاد می کنیم جهت مشاهده اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از تفریحات و مکان های دیدنی مشهد و همچنین دسترسی به اطلاعات دیگر نظیر معرفی رستوران ها و بهترین مراکز خرید مشهد حتما به سایت توریستگاه سر بزنید.

۱- سرزمین موج های خروشان

 سرزمین موج های خروشان شهر خراسان رضوی استان مشهد

سرزمین موج های خروشان با ۶۰۰۰۰ متر مربع مساحت، بزرگترین مجموعه آبی سرپوشیده جهان است  و به عنوان نگین مشهد می توان آن را شناخت. ارتفاع سقف های هر دو پارک آبی آقایان و خانم ها ۴۰ متر است و در آنها انواع سرسره های سقوط آزاد و سرعتی را می توانید مشاهده کنید و از هیجان آنها استفاده کنید.

در این مجموعه اولین زیپ لاین سرپوشیده نیز قرار دارد و به نوعی می تواند تجربه پرواز بر فراز موج ها را به شما بدهد.

از جاذبه های دیگر این مجموعه می توان به لیزرتگ، فیش اسپا و سالن ایروبیک بانوان اشاره کرد.

امکانات عمده این پارک آبی شامل کارواش، پارکینگ، رستوران، کافی شاپ و مرکز خرید است.

پارک آبی آقایان آماده پذیرایی از ۱۱۰۰۰ نفر به طور همزمان با بیش از ۳۰ سرسره متنوع می باشد. یکی از این سرسره ها، سرسره سقوط آزاد ۲۳ متری است و هیجان یک روز پر از لذت در این مجموعه را بالا می برد.

پارک آبی خانم ها گنجایش هم زمان ۷۰۰۰ نفر را با بیش از ۲۵ سرسره دارد.

علاوه بر تمامی این موارد، این پارک آبی شامل فضاهایی از قبیل استخر، دریاچه متلاطم، رودخانه موج، سونای بخار، سونای خشک، سالن ماساژ، غار نمک، ترامپولین و پارک کودک است.

۲- مجتمع تفریحی ورزشی کوه سر

مجتمع کوه سر یک مجتمع فرهنگی تفریحی توریستی است و در زمینی به مساخت ۵۰۰۰۰ متر مربع و چهار فاز تاسیس شد.

فاز اول مجتمع شامل سالن های ورزشی، سالن بولینگ، بیلیارد و اسنوکر، زمین تنیس رو باز و محل بازی های کامپیوتری است. در این فاز همچنین رستوران های تابستانی، زمستانی و کافی شاپ را مشاهده می کنید. رستوران های این فاز شامل رستوران آینه، رستوران لبنانی بیبلوس، فست فود سی سی، رستوران هات پات و کترینگ کوه سر و کافی شاپ های آن شامل کافه ویولت، آرت، ویو و گلوری می باشد.

در مجموعه کافی شاپ ها کتاب کده کوه سر نیز قرار گرفته است.

فاز دوم این مجتمع شامل مجتمع تجاری و مجموعه آب درمانی و فاز سوم آن شامل سالن اسکواش، جکوزی، استخر، سونا، سالن ماساژ و پارکینگ طبقاتی می باشد.

فاز چهارم مجتمع کوه سر که در دست طراحی و اجراست شامل پروژه اقامتی این مجموعه می شود.

۳- تونل باد صبا

 تونل باد صبا شهر خراسان رضوی استان مشهد

تونل باد در واقع برای تمرین چتر بازان و افرادی است که سقوط آزاد را تمرین می کنند، اما به علت هزینه خوب آن و حس بسیار عالی تجربه پرواز در همه جای دنیا به عنوان تفریح برای افرادی که می خواهند سقوط آزاد را تجربه کنند ارائه می شود. تونل باد صبا در مشهد اولین تونل باد ایران به شمار می رود.

۴- پارک ساحلی آفتاب

پارک آبی آفتاب، در سال ۱۳۹۰ افتتاح شده و با توجه به اینکه در مجاورت مرکز تجاری الماس شرق قرار دارد، با مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربع از جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می رود. از مزایای این پارک آبی می توان به استفاده هم زمان و جدا از هم تمام اعضای خانواده اشاره کرد.

مجموعه بانوان شامل قسمت های مختلف از قبیل استخر، سونای بخار و سونای خشک، حمام سونای ماسه، جکوزی، سرسره های پیچ و سرعت، یوگا، ایروبیک، سالن بدن سازی، استخر نمک دریایی، سال ماساژ، اتاق نگهداری کودک، کافی شاپ و فست فود می باشد.

در مجموعه وی آی پی، سالن ماساژ، استخر استاندارد، استخر نمک دریایی، سونا و جکوزی، حمام سنتی، غار نمک و سالن بدن سازی، چایخانه  سنتی رایگان، کافی شاپ و فست فود قرار دارند.

در مجموعه آقایان استخر استاندارد جهت برگزاری مسابقات، جکوزی، سونای بخار و سونای خشک و ماساژ در کنار پارک آبی اشاره کرد.  پارک آبی شامل انواع امکانات مانند استخر موج، سرسره سقوط آزاد به ارتفاع بیست متر، سرسره چاله فضایی، رودخانه خروشان، چشمه جوشان آب از دل سنگ های غار، سرسره پیچ  و دو قلو، سرسره سرعت و آهسته، استخر مخصوص غواصی با نمای طبیعی است.

از مزایای این استخر استفاده از ازن در تصفیه آب و دستگاه های آنالیز PH و متناسب کردن میزان کلر در آب است.

۵- بولینگ پروما

 بولینگ پروما شهر خراسان رضوی استان مشهد

بولینگ پروما اولین سالن بولینگ مشهد به شمار می رود و ۵ مسابقه استانی بولینگ در آن برگزار شده است. شما می توانید همراه خانواده تان به این محیط زیبا مراجعه کنید، کفش رایگان دریافت نمایید و به صورت رقابتی با ۱۲ نفر یا به صورت ست و لاین بازی کنید. به عبارت دیگر می توانید یک لاین و ست داشته باشید که در هر ست ۲۰ توپ در اختیار شما قرارمی گیرد و ۴ نفر حق پرتاپ توپ را خواهند داشت.

۶- شهر بازی سرزمین خورشید

سرزمین خورشید شهربازی روبازی است با بیست نوع وسیله بازی برقی برای گروه های سنی مختلف. پینت بال نیز در همین مجموعه قرار دارد. پینت بال ورزشی نو بر پایه دو و نزدیک به تیر اندازی است و در آن دو تیم سعی در حذف یکدیگر با گلوله های رنگی می نمایند.

پیست اتومبیل رانی این مجموعه نیز با بالا بردن سطح آدرنالین خون شما می تواند بسیار هجان انگیز به شمار آید، البته قبل از رانندگی آموزش خواهید دید.

از دیگر امکانات سرزمین خورشید پارکینگ اختصاصی آن است.

۷- باغ وحش وکیل آباد

 باغ وحش وکیل آباد شهر خراسان رضوی استان مشهد

باغ وحش وکیل آباد در پارک جنگلی وکیل آباد، اولین باغ وحش مشهد است. این مجموعه در سال ۱۳۳۹ شمسی تاسیس شد. این باغ وحش بزرگترین باغ وحش ایران است و بیشترین گونه های جانوری را داراست. در این باغ وحش حیوانات گوشت خوار و علف خوار، آبزی، خزنده و پرندگان مختلف وجود دارد. از حیوانات موجود در آن می توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه، ببر بنگال، ببر اندونزی، تیز شاخ سفید، قوچ، میش آئوراد، تمساح، لاما، پلنگ آفریقا، سیاه گوش اشاره کرد. برخی گونه های در حال انقراض مانند ببشیر که از جفت گیری ببر و شیر حاصل می شوند نیز در این باغ وحش وجود دارد.

در مجموع ۸۱۲ عدد جانور این باغ وحش را می توان در  ۱۲۵ گونه جانوری شامل ۴۹ گونه پرنده، ۵ گونه خزنده، ۶۱ گونه پستاندار و جونده و ۱۰ گونه آبزی طبقه بندی کرد.

۸- پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما را می توان منحصر به فرد ترین پارک موضوعی ایران دانست که آموزش از طریق سرگرمی و بازی را پیشه خود قرار داده و در سه حوضه نجوم، زیست شناسی و زمین شناسی بازی هایی را در اختیار کودکان قرار می دهد. این پارک علمی سه بخش دارد. بخش اول تونل آفرینش است و با توضیحات راهنما با موضوعاتی از قبیل داستان خلقت از ابتدا تا امروز، سفر به بدن انسان، ویژگی ها و چالش های بلوغ به ویژه زنان را بررسی می کند. بخش دیگر آن بازی های مختلف است، از آن جمله می توان گنبد افلاک نما (پلانتاریوم)، شبیه ساز رانندگی، سفینه واقعیت مجازی (VR) را نام برد. بخش سوم این پارک فروشگاه است.

در این پارک علمی به صورت دائمی و دوره ای کارگاه هایی برگزار می شود و موضوعات مربوط به نجوم، زمین شناسی، زیست شناسی، پزشکی و دیگر علوم را آموزش می دهند.

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک