به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

غذاهای پرتنوع و خوشمزه جنوب

جاذبه های توریستی و گردشگری

غذاهای جنوبی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به شمار رفته که مردم برای میل کردن آن ها از سر تا سر کشور به جنوب می روند تا در یکی از رستوران های جنوبی نشسته و دستپخت بی نظیر آن ها را بچشند، چرا که غذاهایی دلچسب دارند و طعم فوق العاده آن ها بسیار به دل می نشیند.

غذاهای جنوبی در خصوص مردم جنوب بوده که به مهمانوازی و خونگرمی شهرت دارند. آن ها در تلاش اند تا با ارائه بهترین غذا ها به خوبی از پس میزبانی دیگر قشر های کشور بر آمده و گردشگران را ترغیب کنند تا بیشتر به شهر آن ها سفر کنند. جزیره کیش از جمله مکان هایی است که می توان دلپذیرترین غذاها را در رستوران های آن میل نمایند.

غذاهای جنوبی را می توان در خانه نیز درست کرد اما دستپخت آشپزان جنوبی یا خانم های خانه دار جنوبی چیز دیگری است و نمی توان طبق دستوری که آن ها در طبخ غذاهای خود به کار می برند، عمل نمود. غذاهایی که می خواهیم در این مطلب به آن ها بپردازیم مربوط به شهر های بوشهر، قشم، کیش، هرمزگان، دزفول، خرمشهر، آبادان و … است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل داریوش کیش اینجا را کلیک کنید.

اکثر غذاهایی که در جنوب طبخ می شود تند می باشند اما رستوران های جنوبی، ذائقه کلیه مردم ایران را در نظر می گیرند و از تندی آن ها کاسته اند. اینگونه می توانند غذاهای خود را در بین عموم رایج کرده و به معروفیت غذاهای جنوبی در ایران بیفزایند. همچنین برخی از این غذا ها در بین توریست های خارجی نیز دارای شهرت هستند.

خوشمزه ترین غذاهای جنوب

قلیه ماهی از جمله غذاهایی است که خرمشهری ها و آبادانی ها به چنین غذایی علاقه زیادی داشته و حداقل در ۳ روز هفته قلیه ماهی طبخ می کنند و در کنار هم میل می نمایند. این غذا در اکثر رستوران های جنوبی از جمله کیش و قشم سرو می گردد. خوشمزه ترین غذاهای جنوبی را ذکر می کنیم. اولین غذا سمبوسه می باشد که بسیار خوشمزه است.

سمبوسه

سمبوسه نیز از غذاهایی که که در میان وعده یا صبحانه می توان میل کرد چرا که وعده ای قابل محسوب نمی شود. اما اگر ۳ عدد باشد می توان به عنوان وعده غذایی رو آن حساب نمود. هنگامی که به برخی از شهر های جنوبی سفر می کنید قطعا دکه هایی در اطراف خیابان ها می بینید که مشغول سمبوسه فروختن هستند. سایت هتل شایان کیش در لینک قبل موجود میباشد.

این میان وعده دلچسب را در دیگر شهرهای ایران می توان یافت، اما در نخستین دفعه ای که این غذا تهیه شد، جنوب ایران بود که چنین غذایی را به عموم شناساند. ترکیبات سمبوسه از جمله، نان لواش، سیب زمینی، سبزیجات معطر، گوشت یا سوسیس و ادویه کاری است.

گوشت یا سوسیس خورد شده را به همراه سیب زمینی نگینی شده و سبزی معطر سرخ می نماییم و به آن ادویه اضافه می کنیم پس از آن نان لواش را به شکل مثلث در آورده و مواد را درون آن میریزیم، مرحله آخر سرخ کردن نان است. سمبوسه دارای طرفداران بی شماری بوده و فست فودی ها نیز آن را طبخ می نمایند.

فلافل

فلافل جزء غذاهای فست فودی محسوب می شود که اکنون در همه فست فودی های شهر های ایران یافت می شود و قیمتی مقرون به صرفه دارد. عنصر اصلی این غذا نخود بوده که سرشار از پروتئین است. فلافل شبیه به قرص های کوچک درست می شود که ترکیبی از نخود پودر شده، تخم مرغ، سبزی جعفری، و فلفل قرمز می باشد.

غذاهای جنوبی با ماهی

قلیه ماهی

رب انار چاشنی اصلی قلیه ماهی است، سبزی که باعث عطر و بوی فوق العاده این غذا می شود شامل، گشنیز و شنبلیله بوده، همچنین پیاز، سیر باید یه صورت رنده شده باشد، تمبر هندی نیز نقش اساسی در مزه غذا خواهد داشت، در آخر با توجه به ذائقه اعضای خانواده، فلفل و نمک اضافه باید کرد. اما این غذا تنها توسط یک آشپز جنوبی می تواند طعمی به یاد ماندنی داشته باشد. هتل لیلیوم کیش | عکس ، قیمت ، رزرو تا ۷۰% تخفیف در لینک قبل موجود است.

ماهی صبور

ماهی صبور از جمله ماهی هایی بوده که در جنوب و دیگر شهر های کشور دارای محبوبیت است. طریقه پخت آن کباب کردن ماهی روی آتش می باشد که با نان سرو می گردد، برخی برای آن که ماهی صبور خوشمزه تر شود درون شکم ماهی را باز کرده و مقداری سبزی معطر، سیر و پیاز سرخ شده، تمبر هندی، رب و ادویه کاری می ریزند. این غذا سالم بوده چرا که روی آتش آماده سازی می شود.

پودینی کوسه و دیگر غذاهای دریایی

در جنوب غذاهایی از گوشت کوسه آماده سازی می شود، در ابتدای کار گوشت کوسه آبپز شده و بعد، آب آن باید گرفته شود، سپس با پیاز، سیر و سبز معطر سرخ کرده و آن را سرو می نماییم. این غذای لذیذ متأسفانه کمیاب و گران است. از دیگر غذاهای جنوبی با ماهی، انکاس (ماهی مرکب)، ماهی برشته، هواری و … می باشد.

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک