به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳ شهر زیبا نزدیک تهران که نباید از دست بدهید!

جاذبه های توریستی و گردشگری

تهران، پایتخت ایران، جزو محبوب‌ترین مقصدهای مسافرتی کشور است. سالانه افراد زیادی برای اهداف کاری یا تفریحی خود به این شهر سفر می‌کنند؛ اما باید بدانید که تهران، تنها شهر جذاب در این منطقه نیست! شهرهای زیبای زیادی در نزدیکی تهران وجود دارند. آب و هوای مطبوع، جاذبه‌های طبیعی و امکانات مناسب، این شهرها را برای مسافران از تمام نقاط کشور، جذاب کرده است. پس اگر قصد سفر به تهران یا شهری نزدیک به آن را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم شهرهای زیبای اطرافش را از دست ندهید. در ادامه، نگاهی کلی به سه تا از این شهرها می‌اندازیم و آن‌ها را بررسی می‌کنیم. همچنین، شما را راهنمایی می‌کنیم تا با اقامتی راحت‌تر، سفری لذت‌بخش‌تر را تجربه کنید. پس با ما همراه باشید و این مطلب را از دست ندهید.

کردان؛ طبیعتی زندگی‌بخش و دل‌نشین

اگر به ۶۵ کیلومتری شمال غرب تهران یا ۲۵ کیلومتری کرج بروید؛ به روستای زیبای کردان می‌رسید. جاذبه‌های زیبای طبیعی، تاریخی، مذهبی، گردشگری و آب و هوای کوهستانی، جذابیت خاصی به کردان بخشیده است. علاوه بر آن، قرار گرفتن در نزدیک کرج و مجاورت با اتوبان تهران-قزوین، آن را برای تعطیلات و مسافرت‌های کوتاه مناسب کرده است. مسیر رسیدن به کردان بسیار راحت است. تنها کافی است به کرج بروید و در آزادراه قزوین به مسیر خود ادامه دهید. در کمتر از ۲۰ کیلومتر از خروجی آزادراه به سمت روستای کردان بروید. این روستا، در تمام روزهای سال زیبایی خاص خودش را دارد؛ اما در فصل تابستان و ایام نوروز، محبوبیت بیشتری میان مسافران دارد. خوشبختانه، از آنجایی که کردان به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شده است؛ اقامتگاه‌ها و ویلاهای زیادی در این منطقه به وجود آمده‌اند. شما می‌توانید به راحتی با اجاره ویلا کردان از سایت میهمان شو، اوقات خوشی را در این روستای بی‌نظیر تجربه کنید.

لواسان تهران؛ شیک، زیبا، مشهور!

حتما تا به حال نام لواسان و محله‌های لاکچری آن را شنیده‌اید. در شهرستان شمیرانات استان تهران، لواسان در مرکز بخش لواسانات قرار دارد. لواسان در ۱۱ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد. دریاچه سد لتیان و رودخانه جاجرود، جزو چشم‌اندازهای زیبای دره لواسان است. این موارد در کنار آب و هوای بی‌نظیر و نزدیکی به شمال تهران، این منطقه را به یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین مناطق اطراف تهران تبدیل کرده است. آخر هفته‌ها و ایام تعطیلات ترافیک سنگینی در این منطقه به وجود می‌آید. البته شما می‌توانید از خط ۲ مترو، در مسیر دردشت – لواسان مسیر راحت‌تری را تجربه کنید. منطقه‌های لاکچری زیادی مانند شهرک باستی هیلز و عسلک در لواسان وجود دارند، که شهرت زیادی به این منطقه داده‌اند. همچنین مناطق زیبای دیگری مانند قاضی آباد، احمدآباد، ناران، گلندوک، توک مزرعه و شهرک آزادگان نیز در لواسان وجود دارند. شما می‌توانید به راحتی با اجاره ویلا در لواسان از تمام این مناطق زیبا بازدید کنید.

C:\Users\HoosheBartar\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\pic1.jpg

دماوند؛ منطقه‌ای سبز و زلال، مناسب برای علاقه‌مندان به طبیعت!

بدون شک، نام دماوند را به عنوان بلندترین قله ایران شنیده‌اید. دشت‌های سرسبز، آبشارهای زلال و دریاچه آرامش‌بخش، از زیبایی‌های این منطقه است، که شاید با آن‌ها آشنا نشده‌اید. دماوند، کمتر از یک ساعت و نیم تا پایتخت فاصله دارد. این شهر، از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است و تاریخی به قدمت هخامنشیان و مادها دارد. برای رسیدن به دماوند، کافی است از بزرگراه زین‌الدین و جاده دماوند، به سمت آن بروید. آب و هوای مطبوع این شهر و فاصله کوتاهش تا تهران، آن را برای مسافرت‌‌های کوتاه و آخرهفته‌ای مناسب کرده است. از زیباترین مناطق دیدنی و طبیعی دماوند می‌توان به چشمه اعلا،‌ غار رودافشان، آبشار جنگلک، پیست آبعلی، دریاچه تار، چشمه و آبشار تیزاب و برج شیخ شبلی اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر بعدی خود با اجاره ویلا در دماوند ، سری به این منطقه زیبا بزنید و آب و هوای خوب آن را از دست ندهید.

چرا میهمان شو بهترین گزینه برای اجاره اقامتگاه است؟

اجاره ویلا و اقامتگاه مناسب می‌تواند از قسمت‌های سخت و طاقت‌فرسای سفر باشد. خوشبختانه، شما می‌توانید از این به بعد، با استفاده از سایت میهمان شو، برای اجاره ویلا اطراف تهران از میان بیش از صدها مورد ویلا و اقامتگاه مناسب خودتان را به صورت آنلاین رزرو کنید. سایت میهمان شو، به صورت واسطه‌ای بین میهمانان و میزبانان در سراسر ایران عمل می‌کند. تمامی میزبانان در میهمان شو، احراز هویت می‌شوند و تاییدیه‌های هویتی از طریق پروفایل میزبان در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین، پشتیبانی در طول اقامت، گارانتی ارزان‌ترین اجاره ویلا و ضمانت برگشت وجه، از دیگر خدمات میهمان شو است که باعث محبوبیت آن بین مسافران شده است. پس پیشنهاد می‌کنیم در سفر بعدی خود، با استفاده از سایت میهمان شو، مناسب‌ترین اقامتگاه را برای خود بیابید و سفری دل‌نشین را تجربه کنید.

در این مطلب، به بررسی ۳ شهر مشهور و زیبای نزدیک تهران پرداختیم. علاوه بر آن، با بهترین راه برای رزرو ویلا نیز آشنا شدیم. شما چه تجربه‌ای از سفر به استان تهران دارید؟ لطفا خاطرات و نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک