به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آبشار گرینه در مشهد

جاذبه های توریستی و گردشگری

آبشار گرینه آبشاری زیبا بوده که در خراسان رضوی واقع شده و در فاصله ۶ کیلومتری شمال روستایی باهمین نام قرار دارد.

آبشار گرینه یکی از آبشارهای زیبا در استان خراسان رضوی می باشد که مورد توجه بسیاری از گردشگران و طبیعت دوستان در این استان و بویژه مشهد و حوالی آن می باشد. این آبشار که ۶ کیلومتر از روستای گرینه فاصله دارد، در ۴۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان نیشابور، در ۱۴ کیلومتری شمال محور مشهد به نیشابور، در ضلع شرقی شهر توریستی دررود نیشابور و مکان زیارتی به نام قدمگاه، در دامنهٔ کوه واقع گردیده است. هرچند خود روستای گرینه یک روستای توریستی محسوب نمی شود اما دارای طبیعت زیبا و گسترده با دره های سبز و رودخانه ای چشم نواز با سرچشمه ها و انشعابات فراوان می باشد.

به طور کلی گرینه روستای توریستی محسوب نمی شود اما وجود دره های سرسبز و رودخانه ای دل انگیز با انشعابات و سرچشمه های فراوان این روستا را به یکی از جاذبه های گردشگری برای شهرهای اطراف خود ازجمله مشهد تبدیل کرده است.

وجود چشم انداز های زیبا و منظره های طبیعی فراوان این آبشار را به یکی از بهترین و بکر ترین مناطق طبیعی شهر نیشابور و استان خراسان رضوی بدل کرده است.

از دیگر ویژگی های این مکان وجود قله ای زیبا با نام قوچ گرد با ارتفاع ۳۰۰۰ متر بوده که صعود به این قله همواره گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

وجود حوضچه ای زیبا در بخش انتهایی آبشار شرایط را برای آب تنی مسافران و گردشگران فراهم ساخته و اما بدلیل سردی بیش از حد آب و هوای منطقه تنها این امکان در روزهای گرم سال محیا است.

صدای ریزش آب، تصویر سقوط آب از بلندای آبشار به پایین، طبیعت سرسبز و درختان سر به فلک کشیده اطراف آبشار، همه و همه منظره ای زیبا را خلق کرده و چشم هر بیننده ای را مبهوت تماشای خود می کند.

برای سپری کردن یک روز آرام و فراموش نشدنی و ثبت تصاویری زیبا، آبشار گرینه و محیط پیرامون آن بهترین انتخاب بوده و می توان خاطرات بیاد ماندنی فراوانی را در این منطقه به یادگار خلق کرد.

همچنین این منطقه دارای مناطق پرطرفدار دیگری نظیر آبشار طبیعی پای تخت، رودخانه مرغزار و مکانی بکر با نام چوب بند نیز بوده و می توان با سفر به این منطقه بکر خاطرات فراموش نشدنی را به ارمغان آورد.

گرینه در شکل اصلی لغت گبرینه بوده و به محل زندگی زردتشتیان نیز گفته می شود.

هم اکنون در مکان قدیمی این روستا که همان گرینه کهنه است آثاری همچون حمام زرتشتی ها و سنگ قبرهای قدیمی دیده می شود.

همچنین مکان این روستا در طول تاریخ چندین بار تغییر پیدا کرده و از منطقه قدیمی خود که همان گرینه کهنه بوده به ارتفاع و روی تپه و درکنار مکان فعلی روستا انتقال یافته و هم اکنون نیز در دامنه کوه قرار گرفته است.

روستای گرینه که دارای یک دره و روخانه اصلی با دو انشعاب می باشد، به گونه ای است که هر انشعاب آن هم دارای دره فرعی دیگری می باشد. این انشعاب ها دارای طول بیشتری نسبت به دره اصلی می باشد و به ترتیب کلاغشون و مرغزار نام دارند و از هر کدام از این دو مسیر وپس از عبور از خط الراس انتهای دره به روستاهای ازغد و دهبار و جاغرقمیرسیم که در مسیر کوهنوردان و طبیعت گردان واقع گردیده است و در نهایت دره ی اصلی نیز به ابشار کوچکی به نام پای تخت می رسد که با عبور از حاشیه آن به تخت بالای آبشار و ارتفاعات بالا دست می رسد.

https://tourism7.com/wp-content/uploads/2019/07/5d07c0660f66b.jpg

 

این آبشار که از مکان های تفریحی مشهد محسوب می شود، در میان دره ای سرسبز به باغرود شهرت دارد جای گرفته است. برای دسترسی به آبشار گرینه می بایست از روستای گرینه به سمت شمال حرکت کنید و پس از اینکه مسافتی را در حدود ۱.۵ کیلومتر در دره رودخانه طی کردید، به محل انشعاب رودخانه که به دو بخش شمالی و شرقی تقسیم می شود، خواهید رسید. ادامه همین مسیر در دره شمالی شما را به آبشار گرینه می رساند. صعود به قله زیبای قوچ گرد که تقریبا دارای ۳۰۰۰ متر ارتفاع می باشد یکی از اهداف گردشگران و طبیعت گردانی است که به روستای گرینه می آیند. از دیگر مناطق پرطرفدار این روستا می توان به آبشار طبیعی پای تخت، رودخانه مرغزار و منطقه ای بکر  به نام چوب بند اشاره کرد.

https://tourism7.com/wp-content/uploads/2019/07/5d07c06668ea1.jpg

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک