به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

چطور از فرودگاه استانبول راهی تهران شوم؟

جاذبه های توریستی و گردشگری

چطور از فرودگاه استانبول راهی تهران شوم؟

چطور از فرودگاه استانبول راهی تهران شوم؟

وقتی به یک کشور جدید وارد می‌شویم بدون شک فرهنگ و زبان مردم آن منطقه سبب می‌شود که قدری دچار سردرگمی شویم. به همین خاطر نیاز است مواردی را مطلع باشیم تا در این مسیر به مشکل جدی برنخوریم. برای این منظور ما می‌خواهیم صفر تا صد مواردی که بعد از خرید بلیط از استانبول به تهران برای رسیدن به ایران به آن نیاز است را با شما در میان بگذاریم؛ مثلاً با شما بگویم چه پولی برای استفاده از تاکسی نیاز است یا اینکه با چه وسیله حمل‌ونقل عمومی خود را می‌توانید به فرودگاه بین‌المللی استانبول برسانید و حتی با شما از زمان رسیدن به فرودگاه و سوارشدن به هواپیما هم خواهیم گفت. این همراهی مانع از سردرگمی و مشکل شما در طول این سفر خاطره‌انگیز خواهد شد.

نکاتی که برای رسیدن به فرودگاه به‌قصد بازگشت به تهران باید دانست

شما باید بدانید برای اینکه بتوانید خود را از محلی که در آن اقامت دارید چطور به فرودگاه برسانید. نیاز است مواردی را مطلع شوید تا این مسیر برای شما کم‌هزینه‌تر و کم دردسر تر شود.

ابتدا لیر ترکیه تهیه کنید

بدون شک شما زمانی که وارد ترکیه شده‌اید لیر به‌اندازه نیاز برای خود تهیه‌کرده‌اید. این بدان معنا نیست که چون قرار است به تهران برگردید دیگر به آن نیازی ندارید. بلکه شما باید تا لحظه سوارشدن به هواپیما و رسیدن به خاک ایران لیر ترکیه را با خود برای صرف هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده همراه داشته باشید. داشتن اسکناس‌های ۵، ۱۰، ۲۰ یا حداکثر ۵۰ لیری برای پرداخت این هزینه با هر خط عمومی نیاز شما خواهد شد.

C:\Users\woc\Desktop\22 مرداد ماه\New folder (3)\TYR656Y7.jpg

استانبول کارت همراهتان باشد

داشتن استانبول کارت برای توریست‌ها و گردشگران در زمان وارد شدن به خاک ترکیه برای کم‌تر شدن هزینه‌های سفر یک نیاز محسوب می‌شود. چراکه شما با در دست داشتن این کارت به‌سادگی می‌توانید از خدمات سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید و با هر بار شارژ کردن آن در هزینه‌های رفت‌وآمدی خود صرفه‌جویی به عمل‌آورید.

آدرس فرودگاه استانبول را یادداشت کنید

برای اینکه بتوانید از هتل تا فرودگاه را با دردسر کمتری سپری کنید. کافی است آدرس فرودگاه را روی کاغذ یادداشت کنید و از مسیرهای عبوری آن با مترو، اتوبوس و یا تاکسی مطلع شوید. شما با داشتن آدرس فرودگاه که در ۴۰ کیلومتری استانبول، منطقه آرناووت‌کوی واقع‌شده است خیلی سریع با صرف هزینه اندک می‌توانید خود را به فرودگاه برسانید.

سیستم حمل‌ونقل عمومی

هزینه کرایه تاکسی از میدان تکسیم تا فرودگاه جدید استانبول حداقل ۱۵۰ لیر است. عموماً بیشتر هتل‌ها در این میدان واقع‌شده‌اند پس شمال برای رسیدن به این فرودگاه از این میدان به این رقم احتیاج خواهید داشت. شاتل هاوا ایست یک سرویس ترانسفر فرودگاهی جدید است؛ که با چندین اتوبوس فاصله بین نقاط مختلف استانبول و فرودگاه جدید را به‌راحتی پوشش می‌دهد. هزینه هاوا ایست برای هر نفر و مسیر یک‌طرفه ۳۵ لیر است. شاتل خصوصی هم زمانی که تعداد شما زیاد است و یا بار حساسی همراه شما است بهترین گزینه برای رسیدن به فرودگاه محسوب می‌شود. اتوبوس و مترو برای این جابجایی در اختیار شما قرار دارد.

C:\Users\woc\Desktop\22 مرداد ماه\New folder (3)\T767567Y.jpg

به گیت کنترل پاسپورت مراجعه کنید

بعدازاینکه راه‌های ارائه‌شده را دنبال کردید و خود را به فرودگاه رساندید. حال با خرید بلیط برگشت از استانبول به تهران نیاز است که خود را به سمت گیت‌های کنترل پاسپورت برسانید. برای سفر به ترکیه نیازی به ویزای توریستی نیست و شما تنها با نشان داد پاسپورت خود جواز خروج را در دست می‌گیرید. در این بخش ابتدا کلیه مدارک هویتی شما چک می‌شود. نیاز است بلیط شما به‌صورت دوطرفه تهیه شود تا برای شما مشکلی در زمان ارائه مدارک پیش نیاید. به این خاطر که بلیط رفت‌وبرگشت شما به‌صورت هم‌زمان چک می‌شود تا مبدأ و مقصد درج شود. در قدم بعد شما باید چمدان‌های خود را به‌منظور بررسی و وزن‌کشی تحویل دهید.

بخش بار چمدان و داستان‌های اضافه‌بار

همه شما می‌دانید که خرید بلیط برگشت از استانبول به تهران زمانی برای شما نهایی می‌شود و شما می‌توانید به سالن انتظار بروید که اضافه‌باری روی چمدان شما نباشد. در غیر این صورت متناسب با وزن مشخصی که ایرلاین مربوطه برای شما در نظر گرفته است باید اضافه‌بار را در بخشی مخصوص از طریق فرم‌های که به شما ارائه می‌شود پرداخت کنید و با ارائه برگه پرداخت اجازه خروج چمدان خود را بگیرید. این جریمه می‌تواند یک درصد قیمت خرید بلیط شما باشد. به‌عنوان‌مثال برای هر یک کیلو اگر هزینه بلیط شما یک‌میلیون تومان باشد باید ده هزار تومان هزینه کنید و برای ده کیلو صد هزار تومان هزینه اضافه‌بار شما می‌شود.

نکات کمکی برای رسیدن به هواپیما

  • شما می‌توانید در صورت بروز مشکل از دستگاه‌های ترجمه زبان که به ۴۰ زبان و ۸۸ گویش ترجمه مکالمات شمارا دنبال می‌کند استفاده کنید.
  • کیوسک‌های اطلاعات دیجیتال در فرودگاه وجود دارد که امکان تماس زنده با کارمندان به‌صورت شبانه‌روزی و با زبان ترکی و انگلیسی با آن وجود دارد.
  • درصورتی‌که افراد سالمند همراه شما هستند می‌توانید با ارائه اطلاعات مسافر خود در باجه‌های اطلاعات قبل از کنترل گذرنامه ویلچر تهیه کنید.

کلام آخر

 

همان‌طور که در مقاله پیش رو مطالعه کردید اطلاعاتی را برای بازگشت از محل اقامت شما تا فرودگاه ارائه کردیم. شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از تاکسی و وسایل حمل‌ونقل عمومی خود را به فرودگاه بین‌المللی استانبول برسانید. در آنجا با ارائه مدارک خود و وزن‌کشی چمدان‌ها به سالن انتظار بروید و برای پرواز به سمت ایران خود را آماده کنید. استفاده از دستگاه‌های مترجم، کیوسک‌های اطلاعات دیجیتال و سایر خدمات دیگر در فرودگاه برای راحتی بیشتر شما فراهم‌شده است.

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک