به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی روستاهای اطراف کردان

جاذبه های توریستی و گردشگری

معرفی روستاهای اطراف کردان

معرفی روستاهای اطراف کردان

کردان یکی از مناطق بسیار زیبای اطراف کرج است که در حال حاضر شهرت فراوانی کسب کرده و فضایی باطراوت برای گشت‌وگذار پایان هفته فراهم می‌کند. شرایط آب‌وهوایی و رودخانه‌ها در این منطقه از کرج به‌قدری مطلوب است که موجب شده درختان و سرسبزی خوبی در آن ایجاد شود. این موضوع نیز باعث شده که در کردان و روستاهای اطراف آن ویلاهای مختلفی ساخته شود و افراد برای اقامت چند روزه به ویلا کردان مراجعه کنند. اگرچه کردان شهرت بیشتری در بین مردم کرجی و تهرانی دارد؛ اما روستاهای اطراف آن نیز جذابه‌های طبیعی زیادی دارد. در ادامه کمی بیشتر با کردان و روستاهای اطراف آن آشنا می‌شویم

روستای کردان، سرسبز و خوش ‌آب‌وهوا

روستای کردان روستایی در شهرستان ساوجبلاغ است و استان البرز است که پیش از سال ۱۳۸۵ از توابع چندار محسوب می‌شد؛ اما در حال حاضر روستای کردان بخشی از شهر کوهسار است. این روستای تاریخی دارای تاریخچه‌ای بلند است و قدمت آن به پیش از قرن ششم قمری باز می‌گردد. در این روستا ویلاهای متعددی برای اقامت چند روزه وجود دارد که با اجاره ویلا کردان می‌توانید از این فضای مطلوب و آب‌وهوای خوب آن بهره‌مند شوید.

جالب است بدانید که این روستا در زمان جنگ تحمیلی به پناهگاهی برای مردم تبدیل شده بود. اما به‌مرور زمان تبدیل به قطب اقتصادی شد و واحدهای تجاری و صنعتی یا کارگاهی مختلفی مانند واحدهای آلومینیوم‌سازی، کارتن‌سازی، ریسندگی، بافندگی و مرغداری در آن فعال شدند. همچنین به‎خاطر طبیعت منحصر به فرد و زیبای خود، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این روستا با کوچه باغ‌های زیبا، درختان کهنسال، باغ‌های میوه و رودخانه شناخته می‌شود و محبوبیت زیادی برای گردشگران تهرانی و کرجی دارد. در اطراف این روستا نیز روستاهای سرسبز دیگری وجود دارد که با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

روستای چهار باغ

روستای چهارباغ در شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفته و آب‌وهوای مناسب آن باعث شده باغ‌ها و باغچه‌های فراوانی داشته باشد. این روستا نسبت به روستای کردان فاصله کمتری به تهران دارد و از شمال محدود به اتوبان تهران قزوین است. همچنین از شمال شرقی با کمالشهر کرج مرز مشترک دارد و در قسمت جنوب شرقی به خط راه‌آهن و جاده قزلحصار می‌رسد. در حال حاضر این روستا به‌عنوان قطب گل و گیاه البرز شناخته می‌شود و دارای یک باغ پرندگان زینتی و کمیاب است.

روستای کردان، سرسبز و خوش ‌آب‌وهوا

روستای کردان، سرسبز و خوش ‌آب‌وهوا

طاووسیه

طاووسیه در چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ استان البرز قرار دارد و بیشتر اهالی روستا غیربومی هستند. دراصل می‌توان گفت که طاووسیه یک شهرک ویلایی سرسبز است که محبوبیت زیادی بین گردشگران دارد. همچنین شهرک طاووسیه در کنار شهرک افشاریه ساوجبلاغ قرار دارد و مسیر دسترسی به آن از جاده قدیم کرج قزوین به سمت قزوین است.

افشاریه

شهرک افشاریه نیز از توابع چهارباغ دهستان رامجین شهرستان ساوجبلاغ است. این روستا جمعیتی نزدیک به ۴۰۰۰ نفر دارد؛ اما در روزهای تعطیل، گردشگران زیادی به این روستا می‌آیند و جمعیت آن به یکباره افزایش پیدا می‌کند. این روستا از جاده قدیم هشتگرد حدود ۵ دقیقه فاصله دارد و تا تهران چیزی حدود ۱ ساعت و ۲۳ دقیقه دور است. افشاریه در نزدیکی روستای کردان قرار دارد و با طی مسافتی حدود ۱۲ کیلومتر می‌توانید به کردان برسید. از ویژگی‌های مطلوب این روستا می‌توان به خاک حاصلخیز و آب و هوای مناسب آن اشاره کرد که باعث شده افشاریه مکان مناسبی برای کشاورزی و باغداری باشد.

روستای سنقرآباد

روستای سنقر آباد یکی از روستاهای سرسبز ساوجبلاغ است که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی فراوان، تاریخچه و قدمت بسیاری زیادی هم دارد. جالب است بدانید که قدمت آن را تا ۲۰۰۰ سال تخمین می‌زنند. این روستا دارای بقعه‌ای مذهبی به نام امام‌زاده بی بی سکینه خاتون از نوادگان امام جعفر صادق علیه‌السلام است. در این روستا باغ‌های فراوانی وجود دارد و ساکنان آن درآمد خود را از فروش محضصولات کشاورزی و میوه باغ‌ها به دست می‌آورند. ازجمله میوه‌هایی که در این روستا می‌توان به هلو، شلیل، شبرنگ، انگو و گردو اشاره کرد. همچنین معروف‌ترین محصول کشت شده در این روستا آلو شابلون است.

روستای سنقرآباد

روستای سنقرآباد

آغچه حصار

آغچه حصار یکی از روستاهای توابع رامجین شهرستان ساوجبلاغ است که در دهستان آغلان تپه و در شهرک سهیلیه واقع شده است. آغچه حصار از شمال و شمال غرب به لشگر آباد می‌رسد و از غرب و جنوب غرب به آغلان تپه منتهی می‌شود. همچنین از جنوب به روستای ابراهیم آباد و از شرق به روستا قاسم گرجی راه دارد. این ر روستای ییلاقی آب و هوای نسبتا خنکی دارد و یک تپه باستانی که ریشه در تاریخ دور زندگی انسان‌ها دارد، در آن واقع شده است.

روستای اغلان تپه

روستای اغلان تپه در منطقه هشتگرد قرار دارد و به همین دلیل با نام اغلان تپه هشتگرد هم مشهور است. این منطقه نیز طبیعت بکری دارد و منبع درآمد ساکنان آن د ر بیشتر موارد از فروش محصولات باغی و باغداری است. این روستا نیز یک تپه تاریخی دارد که در سال ۱۳۸۲ به‌عنوان یک اثر ملی ا به ثبت رسیده است. همچنین اهمیت این روستا به‌قدری است که کتابی درباره آن با نام «اغلان تپه در تاریخ و عرض جغرافیا» نوشته شده است.

علاوه بر موارد ذکرشده، روستاهای دیگری مانند روستای زکی آباد، روستای سیف آباد، سهیلیه، تهران دشت و لشکر اباد در حوالی روستای کردان وجود دارد. منبع درآمد مردم همه این روستاها در بیشتر موارد از فروش محصولات کشاورزی و میوه و باغداری است. همچنین ویژگی شاخص همه آن‌ها داشتن هوایی بسیار خوب، سرسبزی، درختان کهنسال و زمین حاصلخیز است. به همین دلیل در بین مردم محلی و گردشگران محبوبیت زیادی دارند و تبدیل به یک منطقه خوب برای گردشگری شدند.

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک