به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پل معلق کاپیلانو در ونکوور کانادا

جاذبه های توریستی و گردشگری

پل معلق کاپیلانو (Capilano)، یک پل معلق بر روی رودخانه کاپیلانو در ونکوور شمالی استان بریتیش کلمبیاست. پل کاپیلانو سالانه نزدیک به هشتصدهزار بازدید دارد.

پل معلق کاپیلانو (Capilano) ، یک پل معلق ساده بر روی رودخانه کاپیلانو در منطقه ونکوور شمالی، در استان بریتیش کلمبیاست. هم اکنون درازای پل نزدیک به ۱۴۰ متر بوده و بلندایش هم از رودخانه به هفتاد متر می رسد. این پل بخشی از یک مجموعه خصوصی ست که سالانه نزدیک به هشتصدهزار بازدید کننده را به خود اختصاص می دهد.

تاریخ ساخت این پل، به وسیله یک مهندس عمران و کمیسر اسکاتلندی پارک ونکوور، به سال ۱۸۸۹ برمی گردد: نخست از طناب های کنفی و یک طبقه از الوارهای سرو ساخته و در سال ۱۹۰۳ با یک کابل سیمی جایگزین شد و تا سال ۱۹۴۵ به مالکیت افراد گوناگونی درآمد و در سال ۱۹۵۶ کاملا نوسازی گردید و در سال ۱۹۸۳ به مالک امروزی اش فروخته شد و در سالهای اخیر جاذبه های تازه ای نیز به آن افزوده شده است. این پارک دربردارنده باغ های برگزیده، مسیرهای طبیعی پیاده روی ، بزرگ ترین مجموعه شخصی(آمریکای شمالی) از ستون های توتم ساکنین نخستین، لباس ها و دکورهای مربوط به آن زمان و نمایشگاه هایی که دربرگیرنده تاریخچه پارک و جنگل های معتدل پیرامونی اش هستند می باشد. بازدیدکنندگان از این پارک همچنین می توانند از نزدیک به تماشای اجرای اقوام نخستین بنشینند که با لباس های ویژه مراسم و ماسک هایشان به پایکوبی و داستان سرایی می پردازند.

زمان بازدید از پارک

 

  • ۴ ژانویه تا ۱۱ مارچ: ۹ صبح تا ۵ عصر
  • ۱۲ مارچ تا ۲۲ اپریل: ۹ صبح تا ۶ عصر
  • ۲۳ اپریل تا ۲۷ می: ۹ صبح تا ۷ عصر
  • ۲۸ می تا ۵ سپتامبر: ۸:۳۰ صبح تا ۸ شب
  • ۶ سپتامبر تا ۱۰ اکتبر: ۹ صبح تا ۶ عصر
  • ۱۱ اکتبر تا ۲۳ نوامبر: ۹ صبح تا ۵ عصر
  • ۲۴ نوامبر تا ۸ ژانویه (به جز ۲۵ دسامبر): ۱۱ صبح تا ۹ شب

در ماه های جون تا آگست، گردشگران بهتر است برای پرهیز از صف های ورودی، پیش از ساعت ۱۰ صبح و پس از ۵ عصر از پارک دیدن نمایند.

کودکان ۶ تا ۱۲ سال و همچنین نوجوانان ۱۳ تا ۱۶ ساله درصورت همراهی با یک فرد ۱۷ ساله و یا بالاتر اجازه ورود و بازدید از پارک را خواهند داشت.

 

 

 

دیگر دیدنی ها و سرگرمی های پارک پل معلق کاپیلانو

ماجراجویی بر فراز درختان. یکی از پرطرفدارترین جاذبه های این پارک و نخستین مورد از این دست در آمریکای شمالی ست که چشم اندازی از جنگل ساحلی به بازدیدکنندگان می دهد. ماجراجویی بر فراز درختان که در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شده از یک سری از پل های معلق هفتگانه تشکیل و به درختان صنوبر کهنسال(۲۵۰ ساله) وصل شده که بازدیدکننده ها به بلندای ۱۱۰ فوتی از کف جنگل می روند. این سازه نوآورانه و برنده جایزه ماجراجویی بر فراز درختان به گونه ای طراحی شده که درختان همچنان امکان رشد داشته باشند.

پیاده روی در کنار صخرهاین از تازه ترین سرگرمی های پارک است که در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شده و در یک گشت نفس گیر در کناره صخره شما را با یک سری مسیرهای معلق به دل جنگل انبوه و بخش های درونی تر پارک در پس صخره گرانیتی بالای رودخانه می برد. این مسیر، باریک و در بلندی قرار گرفته و در بخش هایی هم دارای کف شیشه ای ست.

جنگل زندگی”The living forest”. شرح و توضیح اکوسیستم معتدل جنگل انبوه کرانه شرقی و همچنین سطح، ماهیت و زمین شناسی جنگل انبوه در پنل های بزرگی به نمایش درآمده و بازدیدکنندگان در گشت زنی هایشان به خوبی از این آگاهی ها بهره مند خواهند شد.

نورپردازی دره کاپیلانو. نورپردازی های دره در بازه ۲۴ نوامبر تا ۸ ژانویه دیدنی ست.

1 دیدگاه

  • سمیرا گفت:

    عجب جای باحالیه این ، بیخود نیست خود امریکاییها هم میرن کانادا برای تفریح و گردش

  • ارسال دیدگاه



    
    پربازدید ترین مطالب
    • ماه
    • فصل
    • کل
    پر بحث ترین ها
    کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
    طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک