به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

وان شهری در بخش شرقی ترکیه

جاذبه های توریستی و گردشگری

وان شهری در بخش شرقی ترکیه است. این شهر در کوهستان واقع شده و در مرز ایران ترکیه و ارمنستان است. آنجا شهری بسیار زیبا و دارای جاذبه‌های مختلف طبیعی است. آب وهوای آنجا خنک و بسیار برای طبیعت گردی عالی است. در آنجا می‌توانید آثاری باستانی بجامانده از هزاران سال قدمت را مشاهده کنید. آثاری از بیش از ۵ هزار سال قبل از میلاد در آنجا یافته شده که نشان میدهد انسان‌ها در آنجا زندگی می‌کرده‌اند. از جاذبه‌های تاریخی گرفتنه تا نقاط دیدنی طبیعی وان یکی از بهترین شهر‌ها برای پیاده روی و گردش است. دلیل اصلی سفر به این شهر توسط ایرانیان نزدیکی آنجا و همینطور امکان خرید است. در آنجا می‌توان محصولات مختلفی مثل البسه را با قیمت مناسب از بازار‌ها و مال‌ها تهیه کرد و محصولات اصل از برند‌های معتبر جهان را پیدا کرد. در ادامه به معرفی جاذبه‌های مهم گردشگری وان خواهیم پرداخت.

https://tourism7.com/wp-content/uploads/2020/05/5e7908b4d8d55.jpg

 

دریاچه وان

مهم‌ترین نقطه دیدنی طبیعی در تور وان دریاچه آنجاست که بین توریست‌ها بسیار پرطرفدار است. آنجا هوایی عالی دارد و بهترین جا برای گردش، پیک‌نیک، پیاده‌روی و ورزش است. این دریاچه بسیار تماشایی است و در منطقه‌ای بسیار سرسبز و زیبا قرار دارد. منبع آب این دریاچه رودخانه‌های متعددی است که بسیاری از آنها فصلی هستند و در فصل بهار به دلیل آب شدن یخ‌ها از کوه‌ها سرازیر می‌شوند و این دریاچه را پر آب می‌کنند. در آنجا می‌توانید در کنار لذت بردن از طبیعت از نقاط دیدنی تاریخی که در آن محدوده وجود دارند هم دیدن کنید از جمله این نقاط شهر تاریخی الخاط است که میتوانید آرامگاه زیبا و تاریخی را در آنجا مشاهده کنید و در بخش شمال غربی دریاچه واقع شده است. همچنین این دریاچه شامل یک جزیره کوچک است که آنجا هم بسیار دیدنی است و می‌توانید با قایق آنجا رفته و از کلیسای داخل این جزیره دیدن کنید که خود از نقاط باستانی و سازه‌های کهن وان است.

قلعه وان

دیگر نقطه مهم و دیدنی وان قلعه باستانی وان است. که بسیار هم نزد گردشگران و کسانی که به شهر وان آشنا هستند شناخته شده است. این قلعه از جنس بازالت و آجر است و بسیار دیدنی ساخته شده است و مربوط به هزاران سال قبل و حدود هزار سال پیش از میلاد است. این قلعه در نزدیکی شهری مخروبه و باستانی به نام اوراتو قرار دارد که قدمت آن شهر نیز به ۳۰۰۰ سال پیش می‌رسد. در آنجا می‌توانید همچنین برج ساردور را مشاهده کنید که در آنجا کتیبه‌های قدیمی وجود دارد که مربوط به پادشاهی اوراتو می‌شود. این کتیبه‌ها بر روی سنگ و به زبان‌های مختلف است. دیدن این نقاط تاریخی شما را شگفت زده می‌کند و توصیه می‌شود حتماً اگر به تاریخ علاقه دارید به آنجا سر بزنید و از رمز و رازهای این مکان مطلع شوید.

 

قلعه هوساپ

یکی دیگر از قلعه‌های زیبای وان که در نزدیکی رودخانه هوساپ واقع شده قلعه هوساپ است. این قلعه بر روی صخره ساخته شده است. ساخت آنجا به قرن ۱۷ باز می‌گردد و مربوط به دوره سار سلیمان و سلسله محمودی می‌شود. ساختار این قلعه بسیار جالب بوده و طراحی نامنظم دارد. آنجا شامل ۳ حیاط می‌شود و دو طبقه مختلف دارد. دلیل آسیب خوردن به این قلعه حمله عثمانیان به آنجا بوده که باعث آسیب‌هایی به قلعه شده است. البته این قلعه مورد بازسازی قرار گرفته و امروزه جایی مناسب برای دیدار از آثار باستانی است. تور ارمنستان در پیشنهادهای آفری را ببینید.

 

آبشار مرادیه

از نقاط طبیعی بسیار زیبا در وان آبشار زیبای مرادیه در هشتاد کیلومتری شهر است. این آبشار یکی از میراث زیبای طبیعی وان است. آنجا محیطی بسیار دل انگیز و زیبا دارد و آرامشی خاص را برای مسافرین ایجاد می‌کند. در فصل بهار این آبشار بسیار زیبا است و آب در آنجا فراوان است. در زمستان و اوج سرما نیز آنجا یخ زده و منظره جالبی را از قندیل‌های متعدد تولید می‌کند. فضای سبز اطراف آبشار بسیار دیدنی است و بهترین نقطه برای پیاده روی و ورزش کردن است.

 

خانه گربه‌های وان

وان به داشتن گربه‌های زیبایش معروف است. گربه‌های وان دارای چشم‌های رنگ و وارنگ هستند و معمولاً رنگ آنها سفید یکدست است. مکان زندگی این گربه‌ها در طبیعت وان بوده و امروزه نمیتوان به سادگی اثری از این گربه‌ها در طبیعت آنجا پیدا کرد. اگر علاقه به دیدن این گربه‌ها و در کل علاقه به دیدن حیوانات و طبیعت دارید. می‌توانید به مرکز نگهداری این گربه‌ها سری بزنید. یکی از این مراکز در نزدیکی قلعه وان است و یکی دیگر هم در نزدیکی دانشگاه وان قرار دارد. اگر می‌خواهید از این موجودات زیبا دیدن کنید حتماً به دیدن این مراکز بروید.

موزه وان

همانطور که گفتیم وان شهر و منطقه‌ای تاریخی است. طبیعی است که در آنجا آثار باستانی بسیار زیادی یافت شده باشد. در نتیجه یکی از بهترین نقاط برای گردش فرهنگی موزه وان است. در آنجا اشیاء زیادی از گذشته دور به چشم میخورد که از جمله آنها می‌توان به سنگ نبشته‌ها و کتیبه‌ها اشاره کرد که مربوط به حکومت‌ها و شهر‌های کهن می‌شوند. از آثار دیگر واقع در آنجا می‌توان به کوزه‌های قدیمی، سکه‌های بجا مانده از سلسله‌های حاکم در آن منطقه و آثار فلزی اشاره کرد.

منبع مطلب

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک