به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

هواپیمای بریتیش آئرواسپیس ایران ایر

جاذبه های توریستی و گردشگری

شرکت هواپیماسازی بریتیش ایرو اسپیس (British Aerospace) در سال ۱۹۷۷ به‌عنوان یک شرکت تولیدکننده سیستم‌های دفاعی و سازنده‌های هواگردها شروع به فعالیت کرد. این شرکت درنهایت در سال ۱۹۹۹ با خرید بخش سیستم‌های الکترونیک دفاعی و کشتی‌سازی شرکت جنرال الکتریک همراه شرکت مارکونی الکترونیک سیستمز، شرکت بی ای ئی (BAE Systems) را به‌وجود آورد. شرکت هواپیماسازی بریتیش ایرو اسپیس در سال ۲۰۰۸ میلادی، عنوان بزرگ‌ترین شرکت دفاعی اروپا را نصیب خود کرد و اکنون بیش از ۱۰۵ هزار کارمند دارد. دفتر مرکزی آن نیز در نیوهمپشایر قرار گرفته است. با خرید بلیط هواپیما ایران ایر از علی بابا می‌توانید از خدمات این هواپیما نیز استفاده کنید.

C:\Users\Ghasemi\Desktop\1.png

داخل هواپیمای آرجی۸۵

بریتیش ایروسپیس ۱۴۶ (به انگلیسی: British Aerospace 146) همچنین بی‌ای‌ئی ۱۴۶ یک هواپیمای مسافربری متوسط ساخت شرکت بریتیش آئرواسپیس (هم‌اکنون بخشی از بی‌ای‌ئی سیستمز) در کشور انگلیستان است. اولین پرواز آن در سپتامبر ۱۹۸۱ انجام شد و دو سال بعد کاربرد تجاری آن یافت. در سال ۱۹۹۲، نمونه بهبودیافته این هواپیما با عنوان Avro RJ به بازار وسایل هوایی آمد. درنهایت ساخت این هواپیما را از سال ۲۰۰۱ پس از تولید ۳۸۷ فروند متوقف کردند.

این هواپیما چهار موتور توربوفن دارد که زیر با‌ل‌های آن قرار گرفته‌اند. این هواپیما به‌علت بالابودن بال‌ها، قابلیت عملیات در فرودگاه‌های باند کوتاه را دارد؛ اما به‌همین دلیل برای مسافران راحتی کم‌تری به‌ارمغان می‌آورد و هنگام لندینگ تکان‌های جانبی بیشتر دارد.

C:\Users\Ghasemi\Desktop\3.png

این هواپیما در خطوط هوایی بسیاری استفاده می‌شود و در ایران نیز در ناوگان شرکت‌های هواپیمایی قشم (۵ فروند)، ماهان (۱۸ فروند) و تابان (۱ فروند) به‌کار گرفته شده‌است.

همه چیز درباره هواپیما BAe 146

یکی از هواپیماها در ناوگان هواپیمایی ایران، هواپیما BAe 146 است. کشور انگلستان سال‌ها پیش به طراحی و تولید این هواپیما پرداخت. با اینکه این هواپیما دیگر تولید نمی‌شود؛ اما هنوز هم در نقاط مختلف دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد. ما امروز می‌خواهیم همراه شما این هواپیما را بررسی و بخش‌های مختلفش را معرفی کنیم.

اگر طرفدار سفر با هواپیما مخصوصا در پروازهای داخلی باشید، ممکن است برای یک‌بار هم که شده با این هواپیما پرواز کرده باشید. بلیط هواپیما ایران ایر (https://www.alibaba.ir/iranair) را بخرید و سفر خود را با این هواپیما آغاز کنید.

تاریخچه هواپیما BAe 146

نام کامل این هواپیما، بریتیش ایروسپیس ۱۴۶ (BRITISH AEROSPACE 146) است که به‌صورت اختصاری آن را هواپیما BAe 146 نیز می‌نامند. شرکتی که این هواپیما را ساخته انگلیسی است. این شرکت با پروازهای آزمایشی این هواپیما در سال ۱۹۸۱ میلادی ادامه داد و در نهایت سال ۱۹۸۳ آغاز به کار کرد. BAe 146 از دسته هواپیماهای مسافربری است و آن را با بردی کوتاه و سبک طراحی کرده‌اند. طولی نکشید که در سال ۱۹۹۲ میلادی شرکت بریتیش ایروسپیس، یک نمونه جدید و ارتقایافته از BAe 146 را روانه بازار وسایل هوایی کرد.

هواپیما بریتیش ایروسپیس ۱۴۶ در هواپیمایی آستریا در مدل جدید هواپیما که تولیدکنندگانش نام آن را Avro RJ گذاشته بودند، به شرکت‌های هواپیمایی عرضه شد. در این هواپیما موتورها سیستم آیرودینامیک پیشرفته‌تری نسبت به مدل قبلی دارند. پنج سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۷ میلادی، نسل هواپیماهای Avro موردبررسی بیشتر قرار گرفت و ایراداتش را اصلاح کردند. این هواپیما این‌بار با نام سری Avro RJX روانه بازار شد. درحال‌حاضر هواپیماهای ایروسپیس ۱۴۶ در آشیانه پرواز شرکت‌هایی همچون بروکسل ایرلاینز، سوئیس گلوبال، شرکت هواپیمایی ماهان و ایرلینک هستند.

مشخصات فنی هواپیما BAe 146

شرکت ایروسپیس از مدل هواپیما BAe 146 از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۴ میلادی، ۱۴۶ فروند از مجموع ۳۸۷ تایی هواپیماهایش تولید کرد؛ این هواپیماها در پنج مدل و نسل مختلف روانه بازار شدند. البته مالکان این شرکت این تعداد را تحت نام‌های مختلفی وارد بازار جهانی کردند.

یکی از هواپیماهای ایروسپیس ۱۴۶

برخی از مشخصاتی که هواپیما BAe 146 دارد و اتفاقا با دیگر هواپیماهای ساخت این شرکت مشترک است، عبارت هستند از:

  • ارتفاعی نزدیک به ۹ متر
  • طول ۳۱ متری
  • سرعت ۷۴۷ کیلومتری بر ساعت با ظرفیت افزایش حداکثری ۷۹۰ کیلومتر بر ساعت
  • ظرفیتی بین ۹۷ تا ۱۱۲ نفر
  • سقف پرواز ۱۱ هزارمتری
  • فاصله نوک بال‌های هواپیما تا ۲۶٫۳۴ متری

بلیط هواپیما ایران ایر

درباره هواپیما BAe 146 برایتان توضیحاتی ارائه کردیم. این هواپیما با این که دیگر تولید نمی‌شود، اما هنوز هم کشورهای بزرگی از آن استفاده می‌کنند. در ناوگان هواپیما ایران ایر این هواپیما موجود است و با خرید بلیط هواپیما ایران ایر می‌توانید از سفر با آن بهره‌مند شوید.

یکی از مدل‌های این هواپیما تبدیل به رستورانی در جاده کرمان شده که بسیار زیبا و جذاب است و جاذبه گردشگری محسوب می شود. البته هر شش مدل‌های BAe 146 سری ۳۰۰ هم در ایران وجود دارند و تحت‌اختیار هواپیمایی ماهان هستند. با خرید بلیط هواپیما ایران ایر می‌توانید سفر خود را آغاز کرده و از خدمات این هواپیما بهره‌مند شوید؛ چراکه این هواپیما کیفیت بالایی دارد و از بهترین هواپیماها در ناوگان هوایی محسوب می‌شود.

 

1 دیدگاه

  • پرتو کلینیک گفت:

    سپاس فراوان
    درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر در پرتوکلینیک

  • ارسال دیدگاه



    
    پربازدید ترین مطالب
    • ماه
    • فصل
    • کل
    پر بحث ترین ها
    کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
    طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک