به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دره راگه در رفسنجان

جاذبه های توریستی و گردشگری

دره راگه یکی از پدیده‌های طبیعی منحصر به فرد شهرستان رفسنجان و از جاذبه‌های گردشگری ناشناخته و بسیار زیبای استان کرمان است که در ۲۰ کیلومتری رفسنجان و در مسیر گردشگری دو جاذبه اکوتوریستی استان (روستای میمند و کلوت‌های شهداد) واقع شده است.
دره راگه هم‌چنین در نزدیکی معادن مس سرچشمه قرار دارد که می‌تواند امکان بازدید گردشگران را در این منطقه نیز فراهم کند.این دره با ۱۸۰ متر عرض ، ۷۰ متر عمق ، ۲۰ کیلومتر طول و ۳۶ هزار هکتار مساحت از شکوه و عظمت خاصی برخوردار است
وجود ستون‌هایی با ارتفاع ۱۰۰ متر از ویژگی‌های منحصر بفرد دره راگه است.راگه منطقه ای زیباست که خیلی زود خستگی راه را از بازدید کنندگان می‌زداید ، جایی که از هیاهوی شهر خبری نیست و آنچه روح و روان را آرامش می‌بخشد آواز پرندگان و نسیم باد خنکی است که گرمای شهر را از تن بیرون می‌برد.
مخروط‌های نوک‌تیز و کله‌قندی، ستون‌ها و ستونک‌های فرسایشی، آرک‌ها و تیغه‌ها و دیواره‌های نواری که ارتفاع آن‌ها در برخی نقاط به ۱۰۰ متر نیز می‌رسد، از جمله بخش‌های خاص این منطقه است.
در گذر از باریکه‌های دره، به شکاف‌ها و سوراخ‌های بزرگ و کوچکی برخورد می‌کنید که برخی طبیعی هستند و برخی دیگر در گذشته‌های دور توسط انسان‌ها ساخته شده است.
مسیر دره راگه به طول ۲۰ کیلومتر به صورت پیاده، تماشای جلوه‌های فرسایش خاک را برای هر بیننده‌ای فراهم می‌کند. در حال …مشاهده کامل متن حاضر سه ژئوپارک در کشور وجود دارند که شامل ژئوپارک جهانی قشم، ژئوپارک ارس و ژئوپارک راگه است. سفر به راگه باید با راهنمایان بلد راه و در فصل مناسب انجام شود.
مورفولوژی خاص دره ( تقابل دشت مسطح و دره عمیق و اشکال و حجم‌های به وجود آمده بر اثر فرسایش ) امنیت منطقه ، وجود فرودگاه رفسنجان در فاصله نزدیک به دره (۱۵ کیلومتر) ، وجود جاده دسترسی خاکی به منطقه ، بکر بودن ، نبود عناصر و کاربری‌های مزاحم مانند صنعتی ، نظامی ، وجود برخی از پرندگان مانند کبک ، دراج ، عقاب و … در اطراف دره ، امکان برگزاری تورهای ستاره شناسی را از ویژگی‌های بارز این دره می‌توان برشمرد .

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک