به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جاذبه های گردشگری تاریخی اروپا

جاذبه های توریستی و گردشگری

قاره اروپا دارای طبیعتی متنوع و عالی است و شهر‌های دیدنی بسیار زیادی را شامل می‌شود. این قاره دارای هزاران سال تاریخ بوده و کشور‌های دیدنی مثل فرانسه، بلغارستان، آلمان، لهستان، ایتالیا، جمهوری چک و شامل بسیاری از شهر‌های دیدنی دنیا می‌شود. شهر‌های دیدنی اروپا شامل رم، پاریس، لندن، آمستردام، بارسلون و … است. جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مدرن بسیاری در اروپا وجود دارد که بسیاری از مردم طبیعت دوست و علاقه‌مند به سفر را به سمت خود می‌کشاند. در ادامه به معرفی برخی از برترین دیدنی‌هایی که در قاره اروپا واقع شده خواهیم پرداخت که می‌توانید با تورهای اروپا گردی آنجا را مشاهده کنید.

https://tourism7.com/wp-content/uploads/2020/06/5e79096f7a26f.jpg

 

بنای تاریخی نبرد ملت ها در لامپزیگ آلمان

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آلمان در رزرو تور اروپا  بنای نبرد ملت‌ها است که یادبودی مربوط به جنگ سال ۱۸۱۳ میلادی میان ائتلاف روسیه و فرانسه می‌شود. این نبرد یکی از جنگ‌های مهم قبل از جنگ جهای اول است و یکی از اولین شکست‌ها را برای نامپلئون بناپارات رقم زد و شروعی برای شکست‌های بیشتر وی شد. در این جنگ ۱۲ هزار الی ۱۳۰ هزار نفر کشته شدند. بنای یادبودی زیبا از این واقعه در شهر لامپزیگ ساخته شده است. در آنجا در طبیعتی زیبا و یک دریاچه دیدنی این ساختمان باشکوه ساخته شده و منظره زیبایی را شامل می‌شود.

کلیسای جامع آخن آلمان

یکی از زیباترین کلیساهای اروپا که در آلمان واقع شده کلیسای جامع آخن این کلیسا محل تاجگذاری ۳۰ پادشاه آلمان بوده است. بنای این کلیسا به قرن ۸ میلادی باز می‌گردد و در طول تاریخ چند بار مورد بازسازی قرار گرفته است. در آنجا می‌توان آثار دیدنی جالبی را در کنار تزئینات و نقاشی‌های دیواری زیبا مشاهده کرد. معماری این کلیسا براساس معماری کارولنژی و رمانسک طراحی شده است و جلوه زیبایی را در بیرون دارد.

موزه لوور پاریس

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه که در شهر پاریس واقع شده است موزه لوور است که در قاره اروپا مکانی شناخته شده و عالی برای بازدید فرهنگی شناخته می‌شود. این موزه در کاخ زیبای لوور واقع شده است و سالانه میلیونها بازدید کننده دارد. در آنجا ۳۸ هزار اثر مختلف تاریخی که ارزش بسیار بالایی هم دارند در معرض نمایش قرار گرفته است. کاخ لوور در قرون ۱۲ الای ۱۳ میلادی ساخته شده است و زیرزمینی بزرگ دارد. این موزه بهترین مکان برای کسب اطلاعات در مورد فرهنگ و تمدن بشر است. از آثار مهم این موزه می‌توان به مونالیزا و لوح حمورابی اشاره کرد.

کلیسای جامع نوتردام فرانسه

از دیگر نقاط دیدنی در پاریس و جاذبه‌های مهم اروپا باید به کلیسای زیبای نوتردام اشاره کرد. این کلیسا یکی از معروف‌ترین کلیساهای اروپا بوده و همه ساله بیش از ۱۲ میلیون نفر را برای بازدید به سمت خود می‌کشاند. کلیسای نوتردام در جزیره سیته واقع شده است. ساخت این بنا به قرن ۱۲ میلادی باز میگردد و در آنجا قبل از احداث این کلیسا معبدی دیگر وجود داشته است. ساخت این کلیسا حدود دویست سال به طول انجامید. معماری این اثر به سبک معماری گوتیک بوده و یکی از ساختمان‌های شاخص از نظر معماری محسوب می‌شود. آفر تور ارزان روسیه در سایت موجود است.

هرکولانیوم ایتالیا

از نقاط باستانی مهم که مربوط به امپراطوری روم می‌شود شهر هرکولانیوم است. این شهر در کناره خلیج ناپل واقع شده است. این شهر به دلیل فوران آتشفشان در سال ۷۹ میلادی نابود گشت و امروزه بقایای آن باقی مانده است. آنجا شامل ساختمان‌های ویلایی و مکان استراحت قشر ثروتمند روم محسوب می‌شد. بخش‌های مختلفی در آنجا وجود دارد. در آنجا می‌توانید معرق‌کاری‌های زیبای رومی را مشاهده کنید که آثاری از افسانه‌ها و قهرمانان را به نمایش می‌گذارند. همچنین این شهر شامل بندرگاه و بخش‌های مختلف مثل آسیاب، آبفشان و … می‌شده است که همگی در آنجا امروزه قابل مشاهده است.

قصر داسال ایتالیا

از آثار باستانی مهم و زیبا در ایتالیا قصر داسال است. این قصر مربوط به دوران رنسانس و در شهر اربینو واقع شده است. این کاخ بزرگ و باشکوه است و از آثار بسیار مهم دوران رنسانس به‌حساب می‌آید. در آنجا موزه بی‌نظیر وجود دارد که آثاری از دوران مختلف ایتالیا در آنجا نگهداری می‌شود.

کلیسا ساگرادا فامیلیا بارسلون

کلیسای ساگرادا فامیلیا از بزرگ‌ترین کلیساهای دنیا است که ساخت آن هنوز هم ادامه دارد و ۱۳۰ سال است که مشغول ساخت آنجا هستند. این بنای تاریخی شکوهی بسیار خیره کننده دارد و یکی از شگفتی‌های معماری محسوب می‌شود. با این که این کلیسا هنوز ساختش ادامه دارد ولی باز هم سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. سازنده این کلیسا آنتونی گائودی بوده است که یک معمار مشهور اسپانیایی است. این پروژه در ابتدا پروژه‌ای شخصی برای وی بود ولی با گذر زمان این پروژه به پروژه ملی بدل شد. ارتقاع این کلیسا به ۹۵ متر میرسد و سالن آنجا ۱۳ هزار نفر را در خود جای می‌دهد.

وست‌مینستر لندن

محدوده وست مینیستر یکی از بخش‌های لندن است که ساختمان‌های بسیار زیبایی در آنجا قرار دارند. از جمله مهم‌ترین سازه‌های تاریخی آنجا می‌توان به کاخ باکینگهام، کلیسای وست‌مینستر و کاخ وست مینستر است و از دیدنی‌ترین نقاط لندن با مناظری فوق العاده محسوب می‌شود. توریست‌های لند رفتن به این منطقه را از دست نمی‌دهند و جزو دیدنی‌]ای پرطرفدار لندن محسوب می‌شود.

 

منبع مطلب

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک