به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رستوران های جاده چالوس | بهترین رستوران های چالوس را بشناسیم

جاذبه های توریستی و گردشگری

جاده چالوس؛ بهترین رستوران های این جاده زیبا

سفر به شمال کشور و سواحل این منطقه یکی از محبوب‌ترین سفرها بوده است. جاده چالوس دراین‌بین یکی از زیباترین و خاص‌ترین جاده‌ها برای سفر به استان مازندران بوده است. این جاده که در مسیری کوهستانی قرار گرفته شما را از کنار مناظری بسیار زیبایی همانند سد کرج یا همان سد امیرکبیر، تونل کندوان و کندلوس رد می‌کند. جاده چالوس با طول ۱۶۳ کیلومتر و کوهستانی بودن مسیری طولانی برای سفر است و دراین‌بین ممکن است گرسنه شوید بنابراین دانستن رستوران‌ های جاده چالوس می‌تواند برای شما مفید باشد. در این مطلب بهترین رستوران های جاده چالوس را می‌شناسیم.

جاده چالوس

تاریخچه جاده چالوس

جاده چالوس در حدود سال ۱۳۱۲ افتتاح شد. این جاده بزرگ که تهران و استان البرز را به استان مازندران وصل می‌کند، همانند قدیم زیبایی منحصربه‌فرد خودش رو حفظ کرده است. همچنین در اطراف این مسیر کوهستانی قدیمی روستاهای زیادی وجود دارند.

رستوران های نزدیک به کرج جاده چالوس

اگر از سمت استان البرز وارد جاده چالوس شوید و یا هنگام برگشتن از این جاده زیبا گرسنه شوید و به دنبال رستورانی باشید، رستوران‌های خوبی در سمت استان البرز جاده چالوس وجود دارد. در ادامه برخی از رستوران‌های نزدیک به کرج در جاده چالوس را می‌شناسیم.

رستوران ارکیده

یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های موجود در جاده چالوس که به کرج نیز نزدیک است، رستوران ارکیده می‌باشد. این رستوران که در کنار رودخانه قرار گرفته است با غذاهای فوق‌العاده‌ای که دارد تجربه دلچسبی را بعد از یک روز رانندگی یا حتی ابتدای سفر شما می‌دهد. این رستوران هم به‌صورت بیرون بر و هم به‌صورت صرف غذا در محل فعالیت می‌کند.

رستوران تیروژ

یکی دیگر از رستوران های جاده چالوس نزدیک به کرج، رستوران تیروژ است. این رستوران فقط صرف غذا در محل دارد. همچنین این رستوران دارای پارکینگ، فضای آزاد و فضای بازی کودک است. منوی ویژه سرآشپز حم در این رستوران یکی از ویژگی‌های آن به‌حساب می‌آید.

رستوران های جاده چالوس

رستوران میرزایی

رستوران میرزایی که در کیلومتر هفت جاده چالوس قرار دارد. این رستوران منوی فرنگی و ایرانی دارد که تنوع غذایی خوبی را به شما می‌دهد. همچنین این رستوران هم به‌صورت صرف در محل و هم به‌صورت غذای بیرون‌بر سرویس می‌دهد.

رستوران لاله کهن

رستوران لاله کهن که در کیلومتر سه جاده چالوس قرار دارد یکی از رستوران های ابتدای جای چالوس است. این رستوران فضای آلاچیقی خوبی برای صرف غذا به شما می‌دهد و همچنین این رستوران سرویس بیرون‌بر نیز دارد.

رستوران یوسف

رستوران یوسف که در کیلومتر ۳ جاده چالوس قرار گرفته است یکی از رستوران‌های باکیفیت ابتدای چالوس می‌باشد. این رستوران آلاچیق‌های مناسبی برای صرف غذا دارد که از حضور در آن لذت خواهید برد. همچنین این رستوران هم سرویس بیرون‌بر و هم صرف غذا در محل دارد.

بهترین باغ رستوران های وسط جاده چالوس

زمانی که نیمی از مسیر جاده چالوس را سفر کرده‌اید و گرسنه می‌شوید رستوران های جاده چالوس را می‌بینید که در فضای این جاده زیبا در حال خدمات‌دهی هستند. در ادامه تعدادی از بهترین رستوران های وسط جاده چالوس را می‌شناسیم.

رستوران دونا

رستوران دونا که در کیلومتر ۷۵ جاده چالوس قرار دارد، ۴۵ سال پیش افتتاح شده است. این رستوران کمی قبل‌تر از سد بالایی سیاه‌بیشه قرار گرفته که بعد از صرف غذا می‌توانید به آنجا بروید. همچنین این رستوران هم به صورت بیرون‌بر و هم صرف در محل خدمات می‌دهد.

رستوران هزارچم

رستوران هزارچم که در وسط جاده چالوس حدود ۲۵ کیلومتر قبل از مرزن‌آباد به سمت استان مازندران قرار دارد، دارای دکوراسیون بسیار خاص، فضای داخلی و خارجی برای میل غذا و منظره دیدنی آبشار است. غذای باکیفیت، سرویس بیرون‌بر و صرف در محل و فضای گرم و دلنشین را در این رستوران تجربه کنید.

کته کباب کدخدا

رستوران کته کباب کدخدا در مرزن‌آباد جاده چالوس قرار دارد. این رستوران که منوی ایرانی خوشمزه‌ای را در اختیار شما می‌گذارد هم سرویس بیرون‌بر و هم قابلیت صرف غذا در محل دارد. همچنین این رستوران در کنار بستنی نعمت قرار دارد که می‌توانید بعد از صرف غذا به آنجا بروید.

رستوران پدر خوب

رستوران پدر خوب که در میان راه کرج به چالوس قرار دارد یکی از رستوران های جاده چالوس است که کنار رود مکارود قرار دارد. این رستوران که آلاچیق‌های مناسبی برای صرف غذا دارد پارکینگ و فقط سرویس صرف غذا در محل را دارد.

رستوران های خوب نزدیک به مازندران جاده چالوس

اگر تمام جاده چالوس را سفر کردید و تقریبا به چالوس و سواحل آن نزدیک می‌شود و به دنبال جایی برای کمی استراحت و صرف غذا هستید رستوران های جاده چالوس تمام نشده‌اند و قبل از واردشدن به شهر نیز تعداد زیادی رستوران خوب قبل از تمام کردن مسیر وجود دارند. در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

رستوران سلطانی

یکی از بهترین رستوران های جاده چالوس است که دو کیلومتر بعد از پلیس‌راه چالوس به کرج قرار دارد. این رستوران که فقط سرویس صرف غذا در محل را دارد، دکوراسیون خارجی مدرن و دکوراسیون داخلی گرمی را برای میل غذا فراهم کرده است.

رستوران و سفره‌خانه سنتی رودخانه

یکی از رستوران های جاده چالوس که دارای آلاچیق‌های زیادی برای پذیرایی و میل غذا است رستوران و سفره‌خانه سنتی رودخانه می‌باشد. این رستوران منوی ایرانی و فقط صرف غذا در محل دارد. فاصله کم این رستوران تا سواحل چالوس به شما اجازه صرف غذا و بعد بازدید از سواحل در زمانی کوتاه را می‌دهد.

باغ رستوران پایتخت

باغ رستوران پایتخت که بعد از پلیس‌راه مرزن‌آباد به چالوس قرار دارد یکی از رستوران‌های خوب جاده چالوس است. این رستوران که فقط صرف غذا در محل دارد درست در کنار جاده مرداب انگوت قرار دارد و همچنین قبل از پارک جنگلی فین که به شما اجازه بازدید از این مناطق گردشگری مازندران را می‌دهد.

رستوران های جاده چالوس

تمام جاده چالوس با رستوران‌های مختلف

سفر به چالوس یکی از متداول‌ترین سفرهای امروزه است. جاده چالوس با زیبایی منحصربه‌فردی که دارد مسیری فوق‌العاده برای خاطره سازی است. در مسیر طولانی جاده چالوس رستوران های با کیفیتی قرار دارد که می‌توانید در آن‌ها استراحت و درعین‌حال غذا میل کنید. در این مطلب رستوران های جاده چالوس را به سه دسته بر اساس موقعیت آن‌ها در چالوس تقسیم کردیم و مزایای هرکدام به‌صورت خلاصه بررسی کردیم.

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک