به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳

نگارخانه ملی کانادا

جاذبه های توریستی و گردشگری

پایه گذاری “نگارخانه ملی کانادا” که به انگلیسی National Gallery of Canada و به فرانسه به “Musée des beaux-arts du Canada” مشهور است، به سال ۱۸۸۰ بر می گردد و از اینرو در زمره نخستین گالری‌های هنری کانادا جای دارد. این نگارخانه در اتاوا ( پایتخت کانادا) در استان “انتاریو”ست که با چشم اندازی به ساختمان مجلس کانادا در سازه ای از جنس شیشه و گرانیت جای گرفته، طراح اش”Moshe Safdie” بوده و در سال ۱۹۸۸ به روی همگان گشوده شده است. انستیتوی سلطنتی معماری کانادا در سال ۲۰۰۰، نگارخانه ملی را به عنوان یکی از پانصد ساختمان برتر کانادا در هزاره اخیر اعلام نمود.

نگارخانه ملی کانادا بیش از چهل هزار اثر هنری از بیش از شش هزار هنرمند را در خود جای داده است؛ نگارخانه های اروپایی و آمریکایی دربردارنده آثار نقاشی، مجسمه و هنرهای تزیینی ای از ابتدا قرن چهاردهم تا آخر قرن بیستم می باشند. مجموعه نگارخانه، از طریق خرید و اهدای مردمی گردهم آمده است. نمایش هنرهای معاصر، هر سه تا شش ماه با جایگزینی آثار هنری برجسته و گوناگون از سه دهه گذشته در کانادا و خارج از کشور، مرتبا تغییر می کند.

 

این گالری آثاری ارزشمند و فاخر از هنرمندانی چون:

Tom Thomson، the Group of Seven، Louis-Philippe Hébert، Barnett Newman، Jack Bush، Jean-Paul Riopelle، Alex Colville، Emily Carr و Francesco Salviati را در خود جای داده است. شاید نامی ترین نقاشی این نگارخانه، The Death of General Wolfeاثر هنرمند انگلیسی-آمریکایی” Benjamin West”باشد.

درسال ۲۰۰۵ مجسمه پهن پیکر یک عنکبوت به نام مامان، اثر Louise Bourgeois، در میدان بیرونی روبروی نگارخانه نصب شد. در سال ۲۰۱۱، نگارخانه اثری از یک مجسمه ساز کانادایی به نام Joe Fafard که اسب های دونده نام دارد را در پهلوی ورودی Sussex Drive قرار داد و مجسمه تمام استیلی به نام One Hundred Foot Line از هنرمندی آمریکایی به نام Roxy Paine را نیز در پشت ساختمان قرار داده است. همچنین موزه عکاسی معاصر کانادا نیز در محوطه پیرامونی نگارخانه جای گرفته است.

نگارخانه ملی کانادا، سازمان دهنده نمایشگاه هایش در سرتاسر کاناداست و میزبان نمایش آثار جهانی هم می باشد که بیشتر با همکاری سایر موزه ها و نگارخانه های هنری ملی مشترکا برگزار می شوند و همچنین نمایشگاه های ویژه در سرتاسر سال برگزار هستند.

آمار بازدیدکنندگان

بیشترین نرخ افزایش در میان بنیادهای فرهنگی فدرال در سال ۲۰۱۵، از آن”نگارخانه ملی” بوده است. آمارهای منتشر شده گویای آن است که در میانه دسامبر نزدیک به سیصد و هفتاد و پنج هزار نفر بازدیدکننده داشته که نسبت به آمار تقریبی دویست و هفتاد و یک هزار نفری سال ۲۰۱۴، رشد چشمگیری داشته است. افزون بر این، از انجاییکه سال ۲۰۱۴ نیز نسبت به سال پیش از آن همراه با افزایش آمار بازدیدکننده بوده ، با نگاهی به ده سال گذشته، این روند رفته رفته افزایش یافته است.

زمان بازدید از نگارخانه

از ۲۱می تا ۱۱سپتامبر ۲۰۱۶٫ همه روزه از ده صبح تا شش عصر، پنج شنبه ها از ده صبح تا هشت شب

از ۱۲ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶٫ همه روزه از ده صبح تا پنج عصر، پنج شنبه ها از ده صبح تا هشت شب

از اول اکتبر ۲۰۱۶ تا ۳۰ اپریل ۲۰۱۷٫ سه شنبه تا یکشنبه از ده صبح تا پنج عصر، پنج شنبه ها از ده صبح تا هشت شب.

در تاریخ های آمده در بالا، می توان از فضای بوتیک، غذاخوری، کتابخانه و همچنین آرشیو نیز استفاده کرد؛ همچنین گردشگران می توانند برای دریافت آگاهی های بیشتر درباره جدول زمانبندی، به رفرنس هایی که در آخر متن آمده مراجعه نمایند و توجه داشته باشید که بازدید از نگارخانه پانزده دقیقه مانده به آخر وقت تعیین شده، پایان می یابد.

 

راه های دسترسی به نگارخانه ملی

OC Transport buses
Société de transport de l’Outaouais : STO – Gatineau

دسترسی به سایت، به وسیله اتومبیل هم امکانپذیر است.

ورودیه

کارت های اعتباری عمده پذیرفته می شوند و همچنین گروه های بزرگ و پربازدید کننده، پیش از بازدید بایستی که هماهنگی لازم را انجام دهند. نرخ های (کنونی) ورودیه”نگارخانه ملی کانادا” در زیر آمده است:

بزرگسالان، ۱۲ دلار

افراد مسن بالای ۶۵ سال، ۱۰ دلار

دانشجویان دارنده کارت معتبر، ۱۰ دلار

جوانان دوازده تا نوزده ساله، ۶ دلار

کودکان تا یازده سال، رایگان

خانواده(دو بزرگسال و سه جوان)، ۲۴ دلار

امکانات رفاهی

خودپرداز.(ATM)

پارکینگ زیرزمینی: در کنار این پارکینگ، امکان پارک در خیابان های پیرامونی هم وجود دارد.

جامه داری: کیف های بزرگ تر از اندازه های ۳۰ X 40 X 12 cm، کوله های پشتی، چمدان و چترها در اینجا رایگان بازرسی و نگهداری می شوند. همه کیف ها نیز به هنگام ورود و خروج به یا از ساختمان بازرسی می شوند.

کالسکه کودک و صندلی چرخدار: این امکانات در پیشخوان اطلاعات سرسرای ورودی (به رایگان) در دسترس بوده و ورود به همه نگارخانه ها و امکانات رفاهی با صندلی چرخدار امکانپذیر است.

 

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک