به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کاخ شون برون در اتریش

جاذبه های توریستی و گردشگری

کاخ شون برون وین (Schönbrunn Palace) در میان بناهای ثبت شده در میراث جهانی یونسکو قرار دارد و پربازدیدترین جاذبه توریستی اتریش است. از دهه ۶۰ به این سو، این کاخ میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب کرده است. برای قرن‌ها این قصر به عنوان خانه تابستانی خاندان هابسبورگ مورد استفاده قرار می‌گرفته است. با رفتن به این کاخ در تور اتریش شما می‌توانید علایق و نحوه زندگی خانواده سلطنتی هابسبورگ را ببینید. کاخ شونبرون را به عنوان یکی از خیره‌کننده‌ترین کاخ‌های ساخته شده به سبک باروک و مهم‌ترین یادبود فرهنگی اتریش می‌شناسند. پارک قصر شونبرون به رایگان و در تمام طول سال به روی عموم باز است. این پارک خانه فواره‌ها، مجسمه‌ها، یادبودها، درختان و گلهایی فوق‌العاده زیبا و تماشایی است. موزه ارابه‌های سلطنتی، باغ شاهزاده، باغ نارنجستان، هزارتو، باغ‌وحش، خانه نخلی و خانه تجربه صحرا بخش‌هایی از این پارک بی‌نظیر هستند و با پرداخت مبلغی برای ورودی قابل دیدن هستند.

 

https://tourism7.com/wp-content/uploads/2020/04/5e788ed21623a.jpg

 

موزه بچه‌ها در کاخ شون برون راهی عالی برای ساختن یک تجربه عالی برای کوچکترها در تور اروپا و آشنا کردنشان با تاریخ دوران سلطنت در وین است. این موزه دنیای بچه‌هایی را نشان می‌دهد که در زمان امپراتوری اتریش زندگی می‌کردند، از بچه‌های طبقه اشراف که در همین قصر بزرگ می‌شدند گرفته تا بچه‌های محله‌های فقیر وین. این موزه به شما فرصتی خارق‌العاده می‌دهد تا در زمان به عقب برگشته و در مورد اجتماع و فرهنگ آن دوران بیاموزید. توجه داشته باشید که موزه بچه‌ها در فصل‌های مشخصی باز است.

کاخ شون برون آن قدر بزرگ است که باغ وحش وین را هم در خود جای داده است، باغ‌وحشی که عنوان قدیمی‌ترین باغ وحش دنیا را نیز از آن خود کرده است. این باغ‌وحش در سال ۱۷۵۲ توسط امپراتور فرانز اول، همسر ماریا ترسا ساخته شده است. او این مجموعه را به عنوان یک نمایشگاه کوچک جانوران وحشی ساخت، اما حالا این باغ‌وحش سالانه ۲ میلیون توریست تور اتریش را به سمت خود جذب می‌کند؛ کسانی که به اینجا می‌آیند تا از مجموعه‌ای از حیوانات نادر دیدن کنند. با داشتن بیش از ۵۰۰ گونه جاندار، باغ وحش شون برون به عنوان یکی از مدرن‌ترین و جذاب‌ترین باغ‌وحش‌های دنیا شناخته می‌شود، همزمانی که توانسته جذابیت تاریخی خود را هم حفظ کند.

در موزه ارابه‌های کاخ از تماشای ارابه‌های پر زرق و برق و بی‌نهایت زیبای سلطنتی لذت ببرید. این مجموعه شامل ارابه‌ای است که برای مراسم تاج‌گذاری جوزف دوم در سال ۱۷۶۴ استفاده شده بود. این ارابه خارق‌العاده، ۴۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد و توسط شخص Franz Xaver Wagenschön با دست کنده‌کاری و نقاشی شده است.

باغ‌های کاخ در سال ۱۷۷۹ با دستور جوزف دوم به روی عموم مردم باز شدند. این ماریا ترسا بود که کمک کرد سبک پیچیده و دیدنی و باغ‌آرایی‌ها شکل بگیرند، طرح‌هایی که امروزه هم می‌توانید آنها را ببینید. باغ‌ها همان سبک و مفاهیم سبک باروک را انعکاس می‌دهند که در طراحی خود کاخ در تمام جزئیات دیده می‌شود. این باغ‌ها قرار بود نمادی از قدرت شاهنشاهی باشند، بنابراین در تور اتریش دیدن محوطه‌های متقارن باغ گیاه‌شناسی را از دست ندهید.

 

کاخ شونبرون وین شاید مهم‌ترین نقطه‌ی توریستی کشور اتریش باشد. این بنای باشکوه علاوه بر زیبایی‌های بی‌نظیرش، تاثیر بسزایی در تاریخ این کشور داشته است.

خاندان امپراطوری هابسبورگ اتریش چند قرن بر این کشور و تعدادی از مناطق اطراف آن حکومت می‌کردند. در این میان قصر شونبرون محل زندگی و همچنین کاخ حکومتی این خاندان بود؛ به طوری که تعدادی از مهم‌ترین وقایع تاریخ اتریش در این قصر اتفاق افتاده است.

تمام اتاق‌های این قصر به سبک روکو تزیین شده‌اند و بیشتر دیوارهای داخلی آن با سطوحی سفید رنگ و طلاپوش تزیین گردیده است. علاوه بر اینها لوسترهای بسیار باشکوه و شومینه‌های چینی و سفید رنگ این بنا باعث زیبایی هرچه بیشتر تالار و اتاق‌ها شده‌اند. یکی از نکات جالب این بنا، ساده‌تر بودن محل زندگی و کار امپراطور و خاندان سلطنتی نسبت به اتاق مهمان‌ها و دیگر نقاط کاخ است. سالن اصلی این قصر از کف زمین تا سقف با آثار گرانبها و بسیار کمیابی از هند و ایران تزیین شده که از این جهت آن را به مهم‌ترین مکان دنیا در این زمینه تبدیل می‌کند. شونبرون در آثار یونسکو به ثبت رسیده و امروزه از آن تنها توسط دولت اتریش و در ملاقات با بالاترین مقامات دیگر کشورها استفاده می‌شود، هرچند در زمان‌های مشخصی از سال امکان بازدید به شکل عمومی ممکن است.

https://tourism7.com/wp-content/uploads/2020/04/5e788ed35b20d.jpg

این قصر زیبا با معماری باروک، باغ‌های باشکوه، نمایی فوق‌العاده و یک باغ وحش، مجموعه‌ای بی‌نظیر از تمام دیدنی‌ها است؛ مکانی که به عقیده‌ی بسیاری، تحسین برانگیز‌ترین اثر باقیمانده اروپا در زمینه‌ی معماری سبک باروک است. شونبرون در سال ۱۶۴۲ و به درخواست همسر امپراطور فردیناند دوم ساخته شد و قسمت‌های دیگر آن مانند باغ‌ها در سال ۱۶۹۶ و پس از عقب‌نشینی ترکان عثمانی و به درخواست ماریا ترزیا آخرین ملکه از خاندان هابسبورگ به این مکان اضافه شد.

 

گل سرسبد طراحی‌های باروک قصر، ساخنمان Gloriette است، ساختمانی ستون‌دار که با طاق‌های زیاد تزئین شده و در بالایش یک عقاب سلطنتی قرار گرفته است. کم پیش می‌آید در تور اروپا ساختمانی از این خیره‌کننده‌تر پیدا کنید. سالن اصلی این ساختمان در قرن نوزدهم به عنوان سالن غذاخوری استفاده می‌شد اما حالا محل قرارگیری کافه‌ای است که به روی مسافران تور اتریش باز است. در این تماشاگه منحصربه‌فرد، از مناظر شگفت‌انگیز پیش رویتان از باغ و کاخ لذت برده و عکس‌هایی تماشایی و بی‌مانند بگیرید.

https://tourism7.com/wp-content/uploads/2020/04/5e788ed43324f.jpg

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک