به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاخ سلطنتی هوفبورگ در اتریش

جاذبه های توریستی و گردشگری

کاخ سلطنتی هوفبورگ در شهر وین قرار دارد و یکی از جاذبه های عالی و بی نظیر این شهر به شمار می رود. در قرن های گذشته، این کاخ عمارت رسمی برای اقامت خانواده های سلطنتی هابسبورگ (Habsburgs ) بوده است. با وقوع جنگ جهانی اول متروکه گشت. ساخت این کاخ باشکوه در چندین مرحله صورت گرفته است، و بخش هایی در طول زمان به مجموعه ی اصلی افزوده شده اند مانند اصطبل ها، کتابخانه و مدرسه سوارکاری اسپانیایی. این مجموعه بزرگ توانسته است قدرت و ثروت بسیار زیادی برای خاندان هابسبورگ به دست آورد.

قصر هُفبورگ (به انگلیسی: Hofburg Palace) یکی از قصرهای سلطنتی اتریش که در گذشته، مثلأ در دوره قاجار، «نمسه» گفته می‌شد. این کاخ از ۱۲۷۹ م. اقامتگاه برخی از قدرتمندترین اشخاص تاریخ اتریش، از جمله شاهان سلسله هابسبورگ (Habsburg)، فرمانروایان امپراتوری اتریش-هنگری یا اتریش-مجارستان بوده‌است. امروزه سکونتگاه رئیس‌جمهور اتریش است. قصر هافبورگ ترکیبی است از بخش‌های مختلف چون جناح سوئیس یا قدیمی‌ترین بخش قصر که در قرن سیزدهم ساخته شده، اشتالبرگ یا اصطبل شاهی که مدتی هم گالری نقاشی و پذیرای مجموعه آرشیدوک ویلهلم، برادر هنردوست امپراتور فردیناند سوم شد. همین مجوعه هسته اصلی موزه تاریخ هنر (Kunsthistorisches Museum) از سال ۱۸۸۹ به بعد شد))، آمالینبرگ، جناح لئوپولد، جناح سنت میکائیل و جز آن. مجسمه شاهزاده یوجین ساووی(اژن ساووا) در صحن ورودی کاخ دیده می‌شود.

https://tourism7.com/wp-content/uploads/2020/04/5e788dafecc7f.jpg

 

کتابخانه ملی اتریش و موزه جواهرات سی سی نیز در محوطه این کاخ واقع شده‌است. از زیبایی‌های این کاخ، مجسمه‌های زیبایی است که در جای جای کاخ هُفبورگ قرار دارند.
ورودی کاخ سلطنتی، میدانی به نام مایکلر پلتز ( Michaelerplatz ) می باشد که گردشگران می توانند از مجموعه آپارتمان های سلطنتی، موزه ها و همچنین از مجموعه درخشان و زیبای سیلور بازدید کنند. گفتنی است که مجموعه سیلور کاخ سلطنتی بیش از هفت هزار قلم ظروف تشریفاتی دارد که مربوط به دربار سلطنتی است. مسافران هنگام بازدید از این مجموعه توریستی بهتر است که جاذبه های دیگر در اطراف این مجموعه مانند کلیسای کوچک سلطنتی ، موزه تاریخ طبیعی، کتابخانه ملی اتریش و مدرسه سوارکاری اسپانیایی را نیز بازدید کنند.

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک