به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پارک آلگانکوین در انتاریو کانادا

جاذبه های توریستی و گردشگری

پارک آلگانکوین یک پارک ایالتی ست که در میان خلیجGeorgian و رودخانه اُتاوا در اُنتاریو مرکزی و بیشتر در بخش جنوبی ناحیه Nipissing قرار دارد.

پارک آلگانکوین یک پارک ایالتی ست که در میان خلیجGeorgian و رودخانه اُتاوا در اُنتاریو مرکزی و بیشتر در بخش جنوبی ناحیه Nipissing قرار دارد. بنیانگذاری این پارک ایالتی، که از این دست قدیمی ترین در کاناداست، به سال ۱۸۹۳ برمی گردد. بخش های افزوده شده به پارک از زمان پیدایش تا کنون سبب شده تا گستره امروزی اش به ۷۶۵۳ کیلومتر مربع برسد که در قیاس با جزیره پرنس ادوارد، یک و نیم برابر و یک چهارم کشور بلژیک است و در همسایگی چندین پارک جنگلی کوچک است که رودخانه های مهم منطقه را در خود جای داده اند. مکان جغرافیایی این پارک و نزدیکی اش به شهرهای تورونتو و اُتاوا سبب شده تا یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین پارک ها در منطقه و در کانادا باشد. بزرگراه ۶۰ از بخش جنوبی به پارک می رسد و بزرگراه Trans-Canada هم آن را به مناطق شمالی پیوند می دهد.

بیش از ۲۴۰۰ دریاچه و ۱۲۰۰ کیلومتر جویبار و رودخانه در محوطه پارک جریان دارند که چند تا از مهمترین آنها عبارتند از: دریاچه Canoe و رودخانه های Petawawa، Nipissing، Amable du Fond، Mdawaska و Tim که شکل گیری شان به عقب نشینی یخچال های آخرین دوره یخبندان برمی گردد.

پارک آلگانکوین (Algonquinبه عنوان بخشی از مرز میان اُنتاریو شمالی و اُنتاریو جنوبی به شمار می رود؛ در یک منطقه گذار از جنگل مخروطیان شمالی و جنگل برگ ریزان جنوبی ست که این درهم آمیختگی بی مانند از جنگل ها و محیط های گوناگون پدید آمده در پارک، به آن این امکان را داده تا گونه های گوناگونی از گیاهان و جانوران را در خود جای داده و محافظت کند و همچنین یک سایت برجسته برای پژوهش در زمینه حیات وحش به شمار می آید.

پارک آلگانکوین در سال ۱۹۹۲ به پاس ارزش چندین جنبه ماندگار، سایت تاریخی ملی کانادا نام گرفت: نقش داشتن در گسترش مدیریت پارک، پیشرو بودن در پردازش برنامه های بازدیدکنندگان و الگوبرداری از آن در پارکهای جنگلی سراسر کانادا، سهم پارک آلگانکوین در الهام بخشی به هنرمندان که در مقابل سبب شده تا یک احساس بهتری در شهروندان کانادایی نسبت به کشورشان پدیدار شود و دست آخر سازه های تاریخی ای همچون مسافرخانه ها، هتل ها، خانه های ییلاقی، کمپ ها، دروازه های ورودی، یک ایستگاه راه آهن، بخش اداری و ساختمان های موزه.

 

سرگرمی های پارک

دوچرخه سواری جاده و کوهستان

تماشای پرندگان

قایق رانی

Canoe سواری

ماهیگیری

پیاده روی و کوهپیمایی

شکار. شکار در این پارک مشمول قانون شکار استان اُنتاریوست و بایستی با دفتر پارک و یا دفتر منابع طبیعی هماهنگ شود.

آموزش میراث طبیعی

شنا

اسکی

کمپینگ: در کنار دریاچه ها و بخش های کوهستانی کم جمعیت.

اسب دوانی

تماشای زندگی جانوری

 

امکانات پارک آلگانکوین

تسهیلات صحرایی:

سرویس های بهداشتی صحرایی در مرکز بازدیدکنندگان، دروازه غربی، کلاه فرنگی ساحل شرقی و موزه الوارسازی در دسترس هستند.

شماری از سایت های کمپینگ توالت و دوش های صحرایی دارند از جمله: دریاچه های Canisbay، Kearney، Two Rivers، Mew، Pog و Rock.

 

ایستگاه های استراحت:

این ایستگاه های آسایش در بیشتر جاهای پارک پیدا می شوند مانند: سایت های بازدید روزانه و دریاچه های Canisbay، Kearney، Kiosk، Two Rivers، Mio، Pog و Rock.

تسهیلات بازدید روزانه:

امکانات پیک نیک برای بازدیدکنندگان روزانه در سایت های زیر در دسترس می باشند:

  • Costello Creek
  • زمین پیک نیک East Beach
  • ساحل و زمین پیک نیک دریاچه Two Rivers
  • زمین پیک نیک و سد Tea Lake

گفتنی ست هریک از این سایت ها ساحل شنا، میز پیک نیک و سرویس بهداشتی دارند.

رختشوی خانه سلف سرویس

فروشگاه های سوغاتی، نقشه و کتاب

فضای پرورش حیوانات خانگی

تسهیلات کرایه:

  • کرایه قایق و تجهیزات مورد نیاز درفروشگاه های دریاچه های Canoe و Opeongo
  • کرایه دوچرخه در فروشگاه کنار دریاچه Two Rivers

مرکز بازدید کنندگان:

به نمایش گذاشتن تاریخ طبیعی و انسانی پارک به روش های گوناگون

موزه الوارسازی

مرکز هنر:

دربردارنده گالری های سرپوشیده و روبازی ست که دارای سرگرمیها و فعالیت های برنامه ریزی شده برای کودکان و بزرگسالان می باشد.

پژوهش:

در زمینه های زندگی جانوری، ژئولوژی، جنگل داری، تاریخ و اثرات انسانی

 

زندگی گیاهی و جانوری پارک آلگانکوین

شماری از گونه های شناخته شده در محدوده پارک به شرح زیر می باشند:

پنجاه و سه گونه از پستانداران، ۲۷۲ گونه از پرندگان، سی و یک گونه از خزندگان و دوزیستان، پنجاه و چهار گونه ماهی، نزدیک به هفت هزار گونه از حشرات، بیش از هزار گونه از گیاهان و بیش از هزار گونه قارچ. برخی از جانوران ساکن در پارک از این قرارند: گوزن شاخ بزرگ، خرس های سیاه، آهوی دُم سفید، زاغ های کبود، روباه های قرمز، جغدهای بزرگ خاکستری و روباه ها.

 

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک