به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحصیل لیسانس در کانادا

جاذبه های توریستی و گردشگری

۱٫ بررسی تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا رویای دانشجویان بین‌المللی بسیاری است. کانادا با فراهم کردن بهترین شرایط تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف مانند امکان تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان، توانسته است مهاجران بسیاری را جذب بهترین دانشگاه های خود کند. شما با تحصیل کارشناسی در کانادا می‌توانید در بالاترین سطح کیفی، مدرکی معتبر دریافت کنید و سپس به سراغ تحصیلات تکمیلی بروید. به عبارت دیگر امکان تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا و سپس تحصیل دکترا در کانادا برای فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی وجود دارد. اگر قصد تحصیل و زندگی در کانادا را دارید و می‌خواهید مقطع کارشناسی را در بهترین دانشگاه های این کشور پیش ببرید، با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را از شرایط پذیرش تحصیلی کانادا و هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا مطلع کنیم.

تحصیل لیسانس در کانادا

تحصیل لیسانس در کانادا

۲٫ تحصیل کارشناسی در کانادا

سوالات مهمی درباره شرایط تحصیل کارشناسی در کانادا وجود دارد که در ادامه سعی داریم طی یک پرسش و پاسخ تمام ابهام‌های موجود در این باره را برطرف کنیم:

  • تحصیل کارشناسی در کانادا چند سال طول می‌کشد؟ هر دانشجو عموماً بین ۳ تا ۴ سال باید درس بخواند تا مدرک کارشناسی خود را از کانادا بگیرد.
  • چه رشته هایی برای تحصیل کارشناسی در کانادا ارائه می‌شوند؟ تمامی دروس مانند علوم طبیعی، ریاضی، علوم انسانی، تاریخ، مهندسی، پزشکی و …
  • برای تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی به چه مدرک تحصیلی نیاز داریم؟ برای تحصیل این مقطع دانشجویان باید حتما دوره ۱۲ ساله تحصیل را گذرانده و مدرک دیپلم داشته باشند.
  • آیا برای تحصیل کارشناسی در کانادا به مدرک زبان نیاز داریم؟ بله، شما برای تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی با مدارک معتبری مانند آیلتس و تافل باید ثابت کنید به زبان انگلیسی مسلط هستید. برای تحصیل در دانشگاه های فرانسوی زبان کانادا نیز به مدارک این زبان نیاز خواهید داشت.

برخی از بهترین رشته های ارائه شده برای تحصیل کارشناسی در کانادا عبارتند از:

  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی پزشکی
  • داروسازی
  • مدیریت منابع انسانی
  • فلسفه
  • وکالت
  • طراحی گرافیک

۳٫ تحصیلات تکمیلی در کانادا

با تحصیل کارشناسی در کانادا یا در دست داشتن مدرک کارشناسی از دانشگاه های سایر کشورها، می‌توانید برای تحصیلات تکمیلی یعنی تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا و تحصیل دکترا در کانادا اقدام کنید.

۴٫ تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی

خوب است بدانید که تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است. اگرچه به صورت کلی یکی از مهم‌ترین شرایط تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف ارائه مدرک زبان است، در شرایطی امکان تحصیل بدون مدرک زبان نیز وجود دارد.

برخی از دانشگاه ها شرایط تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان را فراهم کرده‌اند و شما با مراجعه به سایت‌ها آن‌ها اولاً می‌توانید از این امکان مطمئن شوید و ثانیاً با سایر شرایط مانند هزینه تحصیل یا مدارک لازم آشنا شوید.

متقاضیانی که مدارک تحصیلی خود (دیپلم) خود را از مدارس انگلیسی زبان یا فرانسوی زبان دریافت کرده باشند، عموماً برای تحصیل در کانادا به مدرک زبان نیاز ندارند.

اگر شما ملیت کشورهایی را که زبان مادری‌شان انگلیسی است، دارید می‌توانید برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان اقدام نمایید.

البته به خاطر داشته باشید که تحت هر شرایطی، افزودن مدرک زبان به رزومه‌تان، امتیازی ویژه برایتان محسوب خواهد شد و شانس موفقیت شما را در اخذ پذیرش و ویزا را افزایش می‌دهد.

۵٫ پذیرش تحصیلی کانادا

یکی از مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاهی است که انتخاب کرده‌اید. برای دریافت پذیرش باید سایت دانشگاه مورد نظر خود را به دقت بررسی کنید و ببینید تاریخ ثبت درخواست پذیرش چه زمانی است و چقدر برای این کار مهلت دارید. همچنین مدارک لازم برای ثبت درخواست خود را مطالعه کنید. این مدارک عموماً عبارتند از:

  • آخرین مدرک تحصیلی (برای تحصیل کارشناسی در کانادا = دیپلم ، برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا = کارشناسی ، برای تحصیل دکترا در کانادا = کارشناسی ارشد)
  • پاسپورت معتبر
  • رزومه به‌روز (CV)
  • مدرک زبان (IELTS یا TOEFL)
  • توصیه نامه
  • گواهی تمکن مالی و مدارک بورسیه (در صورت دریافت)

نکته مهم اینجاست که برای دریافت این پذیرش باید اول یک دانشگاه متناسب با شرایط خود و با سطح کیفی بالا پیدا کنید. ما در بخش بعدی این مطلب لیستی از بهترین دانشگاه های کانادا ارائه و مرحله بعدی مهاجرت تحصیلی یعنی ویزا برای تحصیل در کانادا را بررسی می‌کنیم.

۶٫ بهترین دانشگاه ها برای تحصیل کارشناسی در کانادا

برای دریافت پذیرش تحصیلی و مهاجرت به کانادا جهت تحصیل و زندگی در کانادا، اولین قدم انتخاب دانشگاه است. برای انتخاب بهترین دانشگاه جهت تحصیل کارشناسی در کانادا، منابع متعددی وجود دارند و سایت های رتبه بندی جهانی هر ساله رنکینگ دانشگاه ها را به‌روز می‌کنند. یکی از این سایت های معتبر، سایت QS است که ما در جدول زیر، بهترین دانشگاه های کانادا را بر اساس آپدیت ۲۰۲۴ آن معرفی کرده‌ایم:

نام دانشگاه رتبه QS
دانشگاه تورنتو (University of Toronto) ۲۱
دانشگاه مک گیل (McGill University) ۳۰
دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) ۳۴
دانشگاه آلبرتا (University of Alberta) ۱۱۱
دانشگاه واترلو (University of Waterloo) ۱۱۲
دانشگاه وسترن (Western University) ۱۱۴
دانشگاه مونترال (Université de Montréal) ۱۴۱

۷٫ ویزای تحصیلی کانادا

پذیرش تحصیلی خود را دریافت کرده‌اید؟ پس اکنون وقت دریافت ویزای تحصیلی کانادا است اما دریافت ویزا برای تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف چگونه انجام می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما اولاً باید با سفارت کانادا در ارتباط باشید و وقت بگیرید، ثانیاً باید مدارک خود را برای ثبت درخواست ویزا در سفارت کامل کنید. برخی از این مدارک را می‌توان انگیزه نامه و رزومه به‌روز، گواهی تمکن مالی، مدارک شناسایی و تحصیلی و … دانست. البته مهم‌ترین مدرک برای اخذ ویزای تحصیلی، نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور است.

در نهایت این سفارت کانادا است که به نسبت مصاحبه و مدارک و رزومه شما تعیین می‌کند ویزای تحصیلی این کشور برای شما صادر شود یا خیر.

هزینه تحصیل کارشناسی در کانادا چقدر است؟ زندگی در کانادا چقدر هزینه دارد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات کلیدی را برایتان شرح دهیم.

۸٫ هزینه تحصیل کارشناسی در کانادا

هزینه تحصیل کارشناسی در کانادا را نمی‌توان به طور کلی بررسی کرد چرا که تفاوت زیادی بین هزینه تحصیل این مقطع در دانشگاه های مختلف و برای رشته های متفاوت وجود دارد اما اگر بخواهیم به یک بازه اصلی برسیم باید بگوییم که هزینه تحصیل کارشناسی در کانادا عموماً در بازه‌ای بین ۱۸۰۰۰ دلار کانادا تا ۴۰۰۰۰ دلار کانادا قرار می‌گیرد.

این اعداد ممکن است متقاضیان تحصیل کارشناسی در کانادا را نگران کند اما باید بدانید که بورسیه های تحصیلی همواره به دانشجویان برای کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا کمک می‌کنند.

۹٫ بورسیه تحصیلی کانادا

همانطور که گفتیم، یکی از راه های کاهش هزینه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی و حتی برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا یا تحصیل دکترا در کانادا، بورسیه ها هستند. بورسیه های تحصیلی کانادا متنوع هستند و حتی ممکن است تا ۶۰۰۰۰ دلار کانادا را در اختیار دانشجویان قرار دهند تا تمامی هزینه های موجود برای تحصیل و زندگی در کانادا را پوشش دهند.

برخی از مهم‌ترین انواع بورسیه تحصیلی کانادا عبارتند از:

  • بورسیه های مبتنی بر لیاقت و شایستگی دانشجویان
  • بورسیه های دولتی
  • کمک های مالی برای دانشجویان نیازمند
  • بورسیه های خصوصی
  • بورسیه های دانشگاهی

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک